7 November 2012, 15:32
Nog even en er komt een toetsenbordbelasting.

Regeerakkoord: wegenbelasting voor oldtimers
|
7 November 2012, 15:32
Nog even en er komt een toetsenbordbelasting.
![]()
7 November 2012, 15:46
Indrukwekkende verzameling. Zelf heb ik o.a. een Trident uit 1974.
Ik heb hierover al contact gehad met Hans van Dissel van Het Motorrijwiel. Hij liet me weten al contact opgenomen te hebben met de FEHAC aangezien de motorfietsbezitter over het hoofd gezien lijkt te worden. Er staat in het regeerakkoord alleen oldtimers vermeld. Wat de definitie van oldtimer in dit geval is is onduidelijk maar ik mag toch aannemen dat de motoren en scooters hier helaas ook onder vallen aangezien het ook motorvoertuigen zijn. skidje schreef:Hmmm... Heb 3 volvo's op kenteken waarvan er eentje verzekerd is en gemiddeld 3 dgn per week rijdt. (4000 km per jaar). Heb echter ook nog een BSA van 54, Norton caferacer van 1956, matchless 2pitter van 1957 en AJS 1-pitter van 56 (al deze engelse projektjes hebben een kenteken op mijn naam!) Tot nu toe heb ik hiervan alleen de BSA verzekerd en de andere 3 als slapper leunend op de verzekerde BSA. Dat is met 4 tientjes per jaar nog wel te overzien.
7 November 2012, 15:46
BartWillem schreef:Nog even en er komt een toetsenbordbelasting. Allemal aan de tablets dan maar! ;-)
Volvo 245 DL, 1976, B21A, AW71, LPG | Volvo 340 GL Special, 1990, 5d, 1.4, CVT | Volvo 340 GL Special, 1990, 1.4, 3d, CVT | Volvo XC70 2.5T automaat, 2005
7 November 2012, 16:08
vond de suggestie om een fixed mrb per huishouden te vragen wel een sympathieke
8555152121 418 1994
5263213001 719 2019
7 November 2012, 16:39
skidje schreef:Hmmm... Heb 3 volvo's op kenteken waarvan er eentje verzekerd is en gemiddeld 3 dgn per week rijdt. (4000 km per jaar). Heb echter ook nog een BSA van 54, Norton caferacer van 1956, matchless 2pitter van 1957 en AJS 1-pitter van 56 (al deze engelse projektjes hebben een kenteken op mijn naam!) Tot nu toe heb ik hiervan alleen de BSA verzekerd en de andere 3 als slapper leunend op de verzekerde BSA. Dat is met 4 tientjes per jaar nog wel te overzien. Mooie verzameling! En ja ik zeg: paardenbelasting. Poepen op straat en stoten CO2 uit. ;-)
Volvo 142 '72 Gesloopt
Volvo 240DL '88 Verkocht Volvo S70 '97 Verkocht Volvo V70 '08 --> Daily driver Volvo 242 Turbo Projectje --> http://volvolvo.nl/threads/9146-Mijn-Volvo-242-turbo Volvo 940 '90 Carbagerun project -->http://volvolvo.nl/threads/14646-carbage...ditie-2014
7 November 2012, 17:41
Volvo 142 B23 schreef:Mooie verzameling! En ja ik zeg: paardenbelasting. Poepen op straat en stoten CO2 uit. ;-)politici poepen dezer dagen ook overal en stoten veel meer dan alleen CO2 uit, kan me voorstellen als we daarvan de maatschappelijke gevolgen aflezen dit ook niet zwaar genoeg belast kan gaan worden
8555152121 418 1994
5263213001 719 2019
7 November 2012, 17:58
Nee, geen paardenbelasting. Bullshit komt niet uit een paard...
7 November 2012, 18:04
Alle oldtimers. Heb net een oude brommer gekocht! Als straks het OV ook nog eens niet meer vergoed wordt mag ik blijkbaar nergens meer mee reizen of overal voor betalen.
Patrick Volvo 240 DL - 1986 - B230A - M47
Volvo 940 - 1997 - B230FK - M90
7 November 2012, 18:22
overal voor betalen is toch niet onredelijk voor het gebruik maken overal van?
8555152121 418 1994
5263213001 719 2019
7 November 2012, 18:23
oga244 schreef:vond de suggestie om een fixed mrb per huishouden te vragen wel een sympathieke Daar zeg je wel wat: toen het plan er was om een kilometerheffing in te voeren begonnen de provincies meteen te stijgeren: de provincie profiteert namelijk flink bij de wegenbelasting en is een grote bron van inkomsten. Het plan was toen om bij het schrappen van de MRB (en een kilometerheffing ervoor in de plaats) dat provincies een inwoners-tax gingen hanteren om het verlies van de MRB-inkomsten te compenseren. Je zou dan per huishouden een bedrag moeten betalen aan de provincie. |
« Ouder topic | Nieuwer topic »
|