Berichten: 292
Topics: 10
Lid sinds: Apr 2009
Marc1970 schreef:De testcyclus is maar liefst 11 km lang met een gem. van 33,6 km/h: http://en.wikipedia.org/wiki/New_European_Driving_Cycle en de stadscyclus bestaat voor een kwart uit stationair draaien (waarin de moderne auto de motor uitzet en er zo ineens 25% zuinigere auto's rondrijden).
Hoe zou mijn 40 jaar oude bakkie het doen in deze softe test (0-70 in 41 seconde!).
met een manuele start stop moet je ook een eind komen
8555152121 418 1994
5263213001 719 2019
Berichten: 11.638
Topics: 288
Lid sinds: Jan 2009
oga244 schreef:met een manuele start stop moet je ook een eind komen
wel mee oppassen, je belast de accu en startmotor extra, moderne auto's met dat systeem zijn er op toegerust..
Berichten: 9.863
Topics: 82
Lid sinds: Apr 2006
Ging er maar eens een startmotor kapot, daar heb ik er nog drie van liggen. Leuk voor de zomer als het 25 graden is en windstil, allemaal de testcyclus een keertje rijden met een liter benzine in een fles. Ik denk dat je 1:11 makkelijk haalt.
Volvo 940 1997 Volvo 144 1969
Berichten: 11.638
Topics: 288
Lid sinds: Jan 2009
Marc1970 schreef:Ging er maar eens een startmotor kapot, daar heb ik er nog drie van liggen. Leuk voor de zomer als het 25 graden is en windstil, allemaal de testcyclus een keertje rijden met een liter benzine in een fles. Ik denk dat je 1:11 makkelijk haalt.
:wink:.. zo'n voorraad heb ik ook... dat blijft voorraad.. maarruh.. als het zo warm is en steeds de motor af, niet handig met vapourlock..
Berichten: 9
Topics: 2
Lid sinds: Sep 2012
Ik denk dat ze bij de overheid eens moeten nagaan wat er zou gebeuren als al die enthousiaste oldtimer rijders hun auto laten staan...dat zou toch een bedrag schelen per jaar aan brandstof accijns.
Hebben ze er ook al over nagedacht dat er wellicht mensen gaan denken (denk nu aan bepaalde personages) ik schors mijn oldtimer en ga toch gewoon lekker rijden, onverzekerd en ongekeurd!!
Volgens mij hangen er meer nadelen aan vast dan voordelen en dat alleen maar om de kas met een tekort van 16miljard te spekken.....gewoon zielig en daarbij nemen ze de liefhebbers ook nog eens de vrijheid af om te rijden met hun liefhebbend vervoermiddel.
Pak toch de oude diesels aan door ze om te laten bouwen naar roetfilters (gaat ook en is schonend), geef er desnoods subsidie op... maar niet zoals nu op tafel ligt.
Wil me er eigenlijk niet kwaad om maken, maar heb destijds al genoeg ellende gehad toen het grij kenteken voor particulieren verdween....mijn wagen was op 1 klap niets meer waard....schade van bijna 3000,- en nu weer dit
OVERHIED SCHAAM JE !!!!!
Berichten: 239
Topics: 33
Lid sinds: Feb 2008
Wat me opvalt is dat men bij het begrip 'oldtimer' over het algemeen alleen uitgaat van auto's. Maar ook klassieke motorfietsen en scooters vallen straks weer onder de MRB. Dat betekend ook voor die groep straks €108,- per jaar aftikken voor de oude Honda, Heinkel, BSA, Triumph, HD, DKW etc. En bij motoren is geen onderscheid in gewicht en vermogen. Dus ook je 70cc-tje krijgt de volle mep hè. Denk daar maar eens over na. Je zult maar 10 van die dingen hebben staan.
De groep gedupeerden is veel groter dan men denkt.
Berichten: 2.832
Topics: 52
Lid sinds: Sep 2008
Ow daar had ik al over nagedacht want die staat er ook nog ja!
Berichten: 2.832
Topics: 52
Lid sinds: Sep 2008
Zag hier ook een berekening voorbij komen hoe men aan die 152 milj komt gebaseerd op alleen auto's. Maar ik denk dat de motoren inderdaad een substantieel deel zullen bijdragen. Je zet immers sneller drie motoren in de schuur dan drie auto's. Dat kan dus twee dingen betekenen. De overheid rekent erop dat er veel oldtimers wegvallen of er word een gereduceerd tarief gerekend voor oldtimers....
Berichten: 239
Topics: 33
Lid sinds: Feb 2008
Berichten: 2.445
Topics: 125
Lid sinds: Dec 2006
ton76 schreef:Ik gok op het eerste.
Hmmm... Heb 3 volvo's op kenteken waarvan er eentje verzekerd is en gemiddeld 3 dgn per week rijdt. (4000 km per jaar). Heb echter ook nog een BSA van 54, Norton caferacer van 1956, matchless 2pitter van 1957 en AJS 1-pitter van 56 (al deze engelse projektjes hebben een kenteken op mijn naam!) Tot nu toe heb ik hiervan alleen de BSA verzekerd en de andere 3 als slapper leunend op de verzekerde BSA. Dat is met 4 tientjes per jaar nog wel te overzien.
Het zal toch niet waar zijn dat die motoren nu ook aan de beurt zijn??? Dat geloof ik zeker nie....
Dan moeten ze de fietsen voortaan maar gaan belasten. Misschien ook wel de skeelers en ja..... Eigenlijk kun je nog van veel meer hobbies een melk-koe maken.
245 GLE automaat 1979, B230E/AW03-71
244 DL 1982 wit “de Belg” B19A
244 DL 1977 Blauw onderweg naar spuiter met B230FB/AW03-71L
944 II 1996 B230FK/M90 (Verkocht)
P1800ES 1972 Blauw
Volvo toch ..