Waardering:
  • 0 stemmen - gemiddelde waardering is 0
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Even voorstellen Hans en zijn Volvo 240 Turbo
Ik ben een groot fan hans Wink
Antwoord
Aha, dus dat is de B21 blokkeertool. Ik kon er op de plaatjes in het handboek nooit veel wijzer van worden.
Volvo 940 1997  Volvo 144 1969
Antwoord
Vandaag weer een slinger gegeven aan de Volvo. Nieuwe distributieriem en spanner.
De flexibele aanvoerleiding voor de turbo zit al aan het blok, de turbo zit er inmiddels ook op:
[Afbeelding: distributienieuw001.jpg]

En hopla, daar zit de flexibele leiding aan de turbo vast, de afvoerleiding heb ik voorzien van een nieuw rubber en gemonteerd en blijft dus origineel.
[Afbeelding: turboleidingflexibel003.jpg]

Als slagroom op de koffie de nieuwe waterpomp en alle poelie's. Klopt lekker niks meer van, deze week maar eens een paar passende riemen halen:
[Afbeelding: voorkantmotorklaar.jpg]
Antwoord
Bijna, bijna, bijna....................................

Vanavond weer een hoop kleine onderdelen gemonteerd.
Heb de oude radiateur gemonteerd omdat ik graag het blok wil spoelen met water en soda en niet alle rommel in de nieuwe radiateur wil.
[Afbeelding: motorbijnaklaar.jpg]
[Afbeelding: motorbijnaklaar002.jpg]

Ik twijffel alleen over 2 stekkers op het spruitstuk. Daar zitten 2 stekkers die gemakkelijk verwisseld kunnen worden en snap eigenlijk niet welke stekker nu waar moet, iemand een idee?
[Afbeelding: spruitstukmetstekkers.jpg]
Antwoord
Hieperdepiep, de motor draait !!!

Gisteravond de accu onder de lader gezet.
Vanavond accu gemonteerd, 30 seconden starten zonder ontsteking voor oliedruk op de turbo.
Bobine weer aangesloten en draaien !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
Alles in 1 keer goed, pfffffffffffffff da's een pak van mijn hart.
Wel een klein beetje olie lekkage op olie aanvoerleiding van de turbo, maar die gaan we zo nog even dichtdraaien.
Denk dat spruitstuk no iets vaster kan, komen beetje uitlaatgassen langs.

[Afbeelding: motordraaitna3jaar.jpg]

Radiator is nu gevuld met water en een beetje soda om blok goed te spoelen.
Antwoord
Misschien al eens besproken, maar waarom geen e-fan?
245L VAN
Antwoord
Hoi Sebastiaan, is misschien nog wel eens de bedoeling, maar ben ook groot fan van het Volvo geluid.
Heb al veel te veel tegelijk gedaan waardoor de auto uiteindelijk langer stil heeft gestaan dan de bedoeling.
Enige wat nu telt is de auto klaar te krijgen voor de VKB, heb ik tenminste een stok achter de deur.
Antwoord
Gefeliciteerd!!

Mooi moment en een mijlpaal als ie weer loopt vond ik!
We hebben een paar mooie zomerse dagen voor de boeg, dus dan moet ie zo langzamerhand toch rijdbaar zijn te krijgen?
Als je naar de VKB komt met de Turbo, dan moeten we zeker even fotootje maken met onze 2 turbo's.
Volvo 245 TIC - Gerestaureerd en verkocht...
Antwoord
Zeker een mooi moment. Heb in de afgelopen 3 jaar veel afgetobd en er niet altijd even veel plezier in gehad, maar vanavond maakte alles goed. Ik draai al zo'n 4 weken in de "dood of de gladiolen" modus om de beurs te halen. Elke avond in het donker op de straat, stukje voor stukje. Gelukkig heb ik distributie en alle keerringen aan de voorzijde vervangen. Weer een klus die tijd kost maar ik ben er lekker vanaf! Zodra ie kan rijden neem ik hem mee naar de zaak om nog wat dingen aan de onderkant te doen. Als ik komende week de remmen voor elkaar krijg, kan ik rijden.

We maken zeker een foto met de 2 grijze turbo's ( al moet ik hem erheen duwen)!!.
Elke keer als de moed me tot diep onderin mijn schoenen was gezakt, keek ik weer even naar jouw topic. Het heeft geholpen.

Ik kijk uit naar de beurs!
Antwoord
Gisteren zag ik een behoorlijke plas olie onder de auto: door het lange stilstaan heeft een keerring van de stuurbekrachtiging het opgegeven, door een klein gaatje in de hoes kwam er behoorlijk olie uitzetten. Ik heb geen tijd meer om eea te reviseren dus het stuurhuis van de donor eronder vandaan gehaald.Alles goed schoongemaakt en de roestige leidingen gespoten. De uitdaging voor vanavond: stuurhuis monteren in het donker. Hij zit ! Nog even voor het slapen gaan: schoonmaken van een van de remklauwen, vanavond op de zaak even gestraald, nu nog even de binnenkant schoonmaken. Volgens mij zit er drek van 25 jaar in.

[Afbeelding: remklauwrevisie.jpg]
Antwoord

Lijst met mogelijk verwante topics
Topic Auteur Reacties Weergaven Laatste bericht
  Eerste Volvo IVARIO 45 6.798 21 May 2025, 00:57
Laatste bericht: IVARIO
  Even voorstellen: Volvo 340 van Wout Wout_Holsbeek 5 659 17 April 2025, 21:00
Laatste bericht: BartJu
  Even voorstellen V70 III 2.0 D3 philippehopman 0 393 31 August 2024, 17:43
Laatste bericht: philippehopman
  Even voorstellen Didier911 0 676 2 July 2024, 21:33
Laatste bericht: Didier911
  Voorstellen : De Turbo Intercooler Kogelman 3 1.123 7 June 2024, 18:14
Laatste bericht: Kogelman
  Voorstellen Jort 3 1.208 3 May 2024, 08:24
Laatste bericht: henqui
  Voorstellen _gijs_ _gijs_ 4 1.338 25 April 2024, 06:31
Laatste bericht: _gijs_
  Voorstellen: '83 Big Nose Kogelman 52 17.378 3 April 2024, 19:41
Laatste bericht: Kogelman
  Voorstellen: Volvo 245 1976 Kogelman 19 5.672 2 April 2024, 17:05
Laatste bericht: IVARIO
  voorstellen volvo 240 1983 dafshooter 1 1.170 26 February 2024, 13:40
Laatste bericht: Rob

Ga naar locatie:

Gebruikers die dit topic lezen: 1 gast(en)