Waardering:
  • 0 stemmen - gemiddelde waardering is 0
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Frox en de gele 142S
Jambon schreef:..nou ja, zoals ik het heb zit het ook op de B18, het wordt alleen wat vettig rond de dop omdat ie daar "afblaast" en "loopt"eea tussen de ribbels van het klepdeksel naar achteren (geen liters..) en de flame trap heeft dus een klein filtertje, die van de 544 heeft de afvoer zelfs naar onderen om zodoende door de rijwind te worden afgevoerd.. (de groene gedachte van toen zeg maar..) dus de dampen kunnen goed weg. Ik heb begrepen dat het geforceerd afvoeren een oude milieu-eis was en is die negatieve carterventilatie ook verdwenen..

Je weet dat B18 en B20 een verschilllend systeem hebben? Kan de plaatjes van Marc even niet vinden.
Groeten, Boele
Antwoord
euh.., nee, dwz ws niet wat jij bedoeld want ik heb beide veelvuldig in m'n handen gehad..
[Afbeelding: fa91957b-dbc9-4a10-af09-4e5f7ae03a2f_zpsptpfi7xq.jpg]
Antwoord
Jambon schreef:euh.., nee, dwz ws niet wat jij bedoeld want ik heb beide veelvuldig in m'n handen gehad..

Gevonden! http://www.sw-em.com/pcv_diagrams.htm

Blijft de vraag wat het beste is... Het liefst geen olie in je inlaat. Maar óók geen neerslaande oliedampen en vocht.
Catch tank enige oplossing?
Groeten, Boele
Antwoord
Boele schreef:Gevonden! http://www.sw-em.com/pcv_diagrams.htm

Blijft de vraag wat het beste is... Het liefst geen olie in je inlaat. Maar óók geen neerslaande oliedampen en vocht.
Catch tank enige oplossing?
..catch met filtertje kan ook (rookt aardig als ie warm is..), maar ja, die zit bij mij op het potje, en de rest "stoomt" uit de dop boven.. dan verdwijnt het vocht ook dunkt me, en het is trouwens een vroege milieu-regel heb ik begrepen..

[Afbeelding: DSC_0038_zps70b5c1b4.jpg]
[Afbeelding: fa91957b-dbc9-4a10-af09-4e5f7ae03a2f_zpsptpfi7xq.jpg]
Antwoord
Vandaag voor de tweede keer in 3 jaar dat ik met de gele naar de APK ben geweest. Ik was alweer vergeten hoe spannend dat was zeg. Heb ik het allemaal wel goed gedaan?

Gelukkig is hij met een vlaggetje geslaagd. :israel: Geen wimpel, de sproeier naar de bijrijderskant weigerde. Potverdikke
Maar voorlopig mag hij weer de weg op t/m feb 2015!

[Afbeelding: beeld.jpg]
Antwoord
[Afbeelding: borat-loves-canada.jpg&sa=X&ei=CCD5UPGKF...D8y53o9fPQ]
Patrick Volvo 240 DL - 1986 - B230A - M47
Volvo 940 - 1997 - B230FK - M90
Antwoord
Jij rijdt hele jaar op zomerbaaand?
245L VAN
Antwoord
Ja :redface: AL is het wel de eerste keer dat ze vorst en sneeuw hebben gezien. Er is ook echt niet mee te rijden, wist wel dat het uitmaakte maar zoveel had ik niet gedacht. De rooie 242 van Dop heeft ze wel. Echt een wereld van verschil. Je blijft gewoon stilstaan en als je eenmaal op gang bent is remmen er ook niet bij.

Ik heb een setje 15" ATS velgen maar die moeten gestaald en gecoat worden maar ik kan goedkoop adresje vinden. Dus al iemand nog een goedkoop adresje weet in de buurt van Rotterdam hoor ik het graag. Alleen stralen is ook goed, dan spuit ik ze zelf. Bij wheelcare is het eigenlijk alleen goedkoop als je velgen krom, gehavend en veel stoeprand schade hebben. Deze zijn kaarsrecht en hebben geen schade, alleen de lak is slecht. Dus voorlopig liggen ze nog niks te doen
Antwoord
Ik weet nog wel een bedrijfje, maar niet bepaald in Rotterdam!
Doe maar een PB'tje als je meer wil weten!
245L VAN
Antwoord
Het metalen broertje van Olli, een rare snuitert.

[ATTACH=CONFIG]788[/ATTACH]

Bijlagen Afbeeldingen

Antwoord

Lijst met mogelijk verwante topics
Topic Auteur Reacties Weergaven Laatste bericht
  Gele 242 in Zeeland. Hulp gezocht voor de laatste 5% EduardW 36 21.361 23 January 2020, 12:33
Laatste bericht: Volvo 142 B23
  de gele banaan; 245 uit 1976. jero 2 3.789 4 November 2010, 13:29
Laatste bericht: Dopski
  onze lieve gele zweedse tank da goose 16 10.598 28 June 2006, 13:53
Laatste bericht: Sander van Buiten

Ga naar locatie:

Gebruikers die dit topic lezen: 4 gast(en)