Waardering:
  • 0 stemmen - gemiddelde waardering is 0
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Even voorstellen Hans en zijn Volvo 240 Turbo
Citaat:Hoeveel druk bouwt je EB op dan
1,5 bar max.

Citaat:Ook geprobeerd op de ouderwetse methode met het pedaal?
Ja, wou voor geen meter, hoop geklooi, lekkage langs de nippels, geen belletjes te zien en 100.000 x pompen
(Had een slang met ventiel gebruikt, zodat ik in mijn 1-tje kon ontluchten, maar is een ge-k#t van jewelste)
EB is ideaal in je als je alleen wilt ontluchten.

Anyway, ik kaap nu een topic wat niet van mij is; ik zal mijn rem-probs wel even in een ander topic gooien, da's netter.
[Afbeelding: 84fb94b1c967617fde68e97ccaaf79fc.gif]
Antwoord
Hoofremcilinder voorzien van nieuwe rubbertjes is een kwartier werk. Springveer eraf en de heleboel komt naar buiten.
Even uit elkaar schroeven en klaar ben je !
Antwoord
Kan zo iets eigenlijk makkelijk kapot gaan?
245L VAN
Antwoord
Citaat:Kan zo iets eigenlijk makkelijk kapot gaan?

meen gelezen te hebben dat je de rubbers " stuk" kunt trappen als je te ver doortrapt met ' voetmatig' ontluchten.

Idd, net gevonden:

Citaat:De zuigertjes in je hoofdremcylinder. Als je bij het ontluchten het pedaal intrapt tot voorbij het punt waar hij normaal gesproken komt bij het remmen, loop je de kans de rubbertjes te beschadigen op een kraag van "roest" en andere aangekoekte zooi. Dat voel je later weer als je druk op het pedaal houdt en het zakt dan zachtjes verder. Dat betekent dan weer dat je je hoofdremcylinder moet reviseren / vervangen.
Antwoord
Reviseren heb ik niet zo'n voorkeur voor. Die aangekoekte zooi en roest laat toch z'n sporen na, dus met nieuwe rubbertjes is het een kwestie van tijd voor ze weer beschadigen.
Antwoord
Ben vanavond met de auto naar de zaak gereden. Wat een heerlijkheid: ik hoef niet op m'n rug onder de auto!
De jongens hebben de remmen ontlucht met een ontlucht-apparaat welke vanaf de onderzijde vloeistof in de leiding drukt.
Forse bellen en uiteindelijk klaar. Helaas pindakaas denk dat de hoofdremcilinder naar de kl*ten is, pedaal gaat tot bijna onderin, bijna geen remdruk,het kan tenslotte geen lucht meer zijn.

Ook naar het sturen gekeken. ik kwam op het idee om met het stuurwiel het stuurhuis in het midden te zetten. 1,75 omw. naar links en 1,75 omw. naar rechts. Collega zag direkt dat de linker stuurstang krom is en toespoor lijkt ook nergens naar. Alles op het oog goed gezet, stuurt gelijk beter. Vandaag de virgo's opgehaald bij de spuiter, resultaat is niet mooi, spuiter had gewaarschuwd dat er erg veel corrosie op zat en niet super glad zou geworden. Nou ja, ben er toch blij mee.

Morgen maar eens de hoofdremcilinder van de donor monteren, kijken of ik dan wel remdruk krijg. Rijden naar de VKB gaat nu zeker lukken !!
Antwoord
Gefeliciteerd! Ondanks wat kleine mankementen moet dit toch wel een erg leuke rit zijn geweest na al dat werk!
Volvo 142 '72 Gesloopt
Volvo 240DL '88 Verkocht
Volvo S70 '97 Verkocht
Volvo V70 '08 --> Daily driver
Volvo 242 Turbo Projectje --> http://volvolvo.nl/threads/9146-Mijn-Volvo-242-turbo
Volvo 940 '90 Carbagerun project -->http://volvolvo.nl/threads/14646-carbage...ditie-2014
Antwoord
Het einde nadert, heb je je nog een beetje in kunnen houden:bolt:
[Afbeelding: blackmoose.png]
Volvo 240 GL automaat 1983 Big Nose B230F (Helaas in onderdelen verkocht)
VW T3 camper TD
Antwoord
Vandaag bij VOMD nieuwe hoofdremcilinder gehaald, die gaat er zo nog even op. de remmen zouden dan klaar moeten zijn. Heb met het reviseren van de achterklauwen bemerkt dat het setje van voor ook past, kost de helft en kunt je er 2 klauwen mee doen. Ga de andere klauwen van de donor ook maar doen, is eigenlijk wel een leuke klus.
Vandaag ook de banden om de virgo's laten zetten. plaklood lekker aan de binnenkant. Heb dus vanaf morgen 4 superpolar velgen over met redelijk goede banden. Misschien een liefhebber voor?
Kromme stuurstang moet ik eigenlijk ook nog vervangen, bleken vandaag maar liefst 5 soorten in te zijn.

Hup regenjas aan en naar buiten, het is tenslotte zo zaterdag.......................
Antwoord
Citaat:Heb dus vanaf morgen 4 superpolar velgen over met redelijk goede banden. Misschien een liefhebber voor?

Hoeveel profiel is "redelijk goed" ? en kwanta kosta ong?
Antwoord

Lijst met mogelijk verwante topics
Topic Auteur Reacties Weergaven Laatste bericht
  Eerste Volvo IVARIO 45 6.797 21 May 2025, 00:57
Laatste bericht: IVARIO
  Even voorstellen: Volvo 340 van Wout Wout_Holsbeek 5 659 17 April 2025, 21:00
Laatste bericht: BartJu
  Even voorstellen V70 III 2.0 D3 philippehopman 0 393 31 August 2024, 17:43
Laatste bericht: philippehopman
  Even voorstellen Didier911 0 676 2 July 2024, 21:33
Laatste bericht: Didier911
  Voorstellen : De Turbo Intercooler Kogelman 3 1.123 7 June 2024, 18:14
Laatste bericht: Kogelman
  Voorstellen Jort 3 1.208 3 May 2024, 08:24
Laatste bericht: henqui
  Voorstellen _gijs_ _gijs_ 4 1.338 25 April 2024, 06:31
Laatste bericht: _gijs_
  Voorstellen: '83 Big Nose Kogelman 52 17.377 3 April 2024, 19:41
Laatste bericht: Kogelman
  Voorstellen: Volvo 245 1976 Kogelman 19 5.668 2 April 2024, 17:05
Laatste bericht: IVARIO
  voorstellen volvo 240 1983 dafshooter 1 1.170 26 February 2024, 13:40
Laatste bericht: Rob

Ga naar locatie:

Gebruikers die dit topic lezen: 1 gast(en)