Berichten: 3.259
Topics: 176
Lid sinds: Nov 2005
Citaat:Hoeveel druk bouwt je EB op dan
1,5 bar max.
Citaat:Ook geprobeerd op de ouderwetse methode met het pedaal?
Ja, wou voor geen meter, hoop geklooi, lekkage langs de nippels, geen belletjes te zien en 100.000 x pompen
(Had een slang met ventiel gebruikt, zodat ik in mijn 1-tje kon ontluchten, maar is een ge-k#t van jewelste)
EB is ideaal in je als je alleen wilt ontluchten.
Anyway, ik kaap nu een topic wat niet van mij is; ik zal mijn rem-probs wel even in een ander topic gooien, da's netter.
Berichten: 652
Topics: 28
Lid sinds: May 2008
Hoofremcilinder voorzien van nieuwe rubbertjes is een kwartier werk. Springveer eraf en de heleboel komt naar buiten.
Even uit elkaar schroeven en klaar ben je !
Berichten: 939
Topics: 18
Lid sinds: Apr 2010
Kan zo iets eigenlijk makkelijk kapot gaan?
245L VAN
Berichten: 3.259
Topics: 176
Lid sinds: Nov 2005
Citaat:Kan zo iets eigenlijk makkelijk kapot gaan?
meen gelezen te hebben dat je de rubbers " stuk" kunt trappen als je te ver doortrapt met ' voetmatig' ontluchten.
Idd, net gevonden:
Citaat:De zuigertjes in je hoofdremcylinder. Als je bij het ontluchten het pedaal intrapt tot voorbij het punt waar hij normaal gesproken komt bij het remmen, loop je de kans de rubbertjes te beschadigen op een kraag van "roest" en andere aangekoekte zooi. Dat voel je later weer als je druk op het pedaal houdt en het zakt dan zachtjes verder. Dat betekent dan weer dat je je hoofdremcylinder moet reviseren / vervangen.
Berichten: 2.832
Topics: 52
Lid sinds: Sep 2008
Reviseren heb ik niet zo'n voorkeur voor. Die aangekoekte zooi en roest laat toch z'n sporen na, dus met nieuwe rubbertjes is het een kwestie van tijd voor ze weer beschadigen.
Berichten: 652
Topics: 28
Lid sinds: May 2008
Ben vanavond met de auto naar de zaak gereden. Wat een heerlijkheid: ik hoef niet op m'n rug onder de auto!
De jongens hebben de remmen ontlucht met een ontlucht-apparaat welke vanaf de onderzijde vloeistof in de leiding drukt.
Forse bellen en uiteindelijk klaar. Helaas pindakaas denk dat de hoofdremcilinder naar de kl*ten is, pedaal gaat tot bijna onderin, bijna geen remdruk,het kan tenslotte geen lucht meer zijn.
Ook naar het sturen gekeken. ik kwam op het idee om met het stuurwiel het stuurhuis in het midden te zetten. 1,75 omw. naar links en 1,75 omw. naar rechts. Collega zag direkt dat de linker stuurstang krom is en toespoor lijkt ook nergens naar. Alles op het oog goed gezet, stuurt gelijk beter. Vandaag de virgo's opgehaald bij de spuiter, resultaat is niet mooi, spuiter had gewaarschuwd dat er erg veel corrosie op zat en niet super glad zou geworden. Nou ja, ben er toch blij mee.
Morgen maar eens de hoofdremcilinder van de donor monteren, kijken of ik dan wel remdruk krijg. Rijden naar de VKB gaat nu zeker lukken !!
Berichten: 2.832
Topics: 52
Lid sinds: Sep 2008
Gefeliciteerd! Ondanks wat kleine mankementen moet dit toch wel een erg leuke rit zijn geweest na al dat werk!
Berichten: 2.310
Topics: 56
Lid sinds: Sep 2008
Het einde nadert, heb je je nog een beetje in kunnen houden:bolt:
![[Afbeelding: blackmoose.png]](http://img829.imageshack.us/img829/2489/blackmoose.png)
Volvo 240 GL automaat 1983 Big Nose B230F (Helaas in onderdelen verkocht)
VW T3 camper TD
Berichten: 652
Topics: 28
Lid sinds: May 2008
Vandaag bij VOMD nieuwe hoofdremcilinder gehaald, die gaat er zo nog even op. de remmen zouden dan klaar moeten zijn. Heb met het reviseren van de achterklauwen bemerkt dat het setje van voor ook past, kost de helft en kunt je er 2 klauwen mee doen. Ga de andere klauwen van de donor ook maar doen, is eigenlijk wel een leuke klus.
Vandaag ook de banden om de virgo's laten zetten. plaklood lekker aan de binnenkant. Heb dus vanaf morgen 4 superpolar velgen over met redelijk goede banden. Misschien een liefhebber voor?
Kromme stuurstang moet ik eigenlijk ook nog vervangen, bleken vandaag maar liefst 5 soorten in te zijn.
Hup regenjas aan en naar buiten, het is tenslotte zo zaterdag.......................
Berichten: 3.259
Topics: 176
Lid sinds: Nov 2005
Citaat:Heb dus vanaf morgen 4 superpolar velgen over met redelijk goede banden. Misschien een liefhebber voor?
Hoeveel profiel is "redelijk goed" ? en kwanta kosta ong?