Berichten: 4.339
Topics: 256
Lid sinds: Mar 2005
wat is het kleinste en lichtste wagentje wat er te koop is?
(en niet veel kost natuurlijk)
Zal wel daihatsu of zoiets zijn?
Bedankt en de groeten! 245 GL '79/244 GL '80/745 GL '85/144 DL '72/Amazon Combi '68
Berichten: 2.851
Topics: 60
Lid sinds: Sep 2010
Goeie! Dan koop ik een Citroën AX of iets in die richting om een beetje in rond te kachelen.
Berichten: 1.380
Topics: 7
Lid sinds: Oct 2008
Volgens mij is dat idee al tig keer geopperd in dit topic?

Het idee is trouwens prima te omzeilen: gewoon de oldtimer op naam van je vader/moeder/broer/zus/bekende/weetikveelwie.
Berichten: 2.832
Topics: 52
Lid sinds: Sep 2008
BartWillem schreef:Volgens mij is dat idee al tig keer geopperd in dit topic?
Het idee is trouwens prima te omzeilen: gewoon de oldtimer op naam van je vader/moeder/broer/zus/bekende/weetikveelwie. 
Zoals de jeugd nu al doet met de verzekering ;-).
Berichten: 217
Topics: 10
Lid sinds: Jul 2012
Volvo Eindhoven schreef:Stelling:
Wil je aanspraak maken op vrijstelling van wegen/houderschapsbelasting van je oldtimer dan zul je minimaal 1 belastingplichtige auto op naam moeten hebben.
Heb je alleen maar klassiekers dan is er dus 1 belastingplichtig en de rest niet. Hiermee maak je het de "misbruikers" moeilijker en de hobbyrijders blijven gespaard
Creatief, maar ook weer ondoenlijk.
mijn situatie.
R5 GT turbo bouwjaar 90. dus belastingplichtig. maar is geschorst omdat ik met een complete restauratie bezig ben.
verder:
volvo 245 '79. dus belasting vrij.
r5 1.1. '86. ook belasting vrij.
dus wel een auto op naam en toch niets betalen.
Berichten: 1.304
Topics: 54
Lid sinds: Apr 2007
Yellow240 schreef:Goeie! Dan koop ik een Citroën AX of iets in die richting om een beetje in rond te kachelen.
Dat is nou juist de zwakste schakel in een AX.......de kachel.
Groeten van Frans
Berichten: 292
Topics: 10
Lid sinds: Apr 2009
v700r schreef:Dat is nou juist de zwakste schakel in een AX.......de kachel.
maar wel weer het stevigste deel van de auto
8555152121 418 1994
5263213001 719 2019
Berichten: 203
Topics: 30
Lid sinds: May 2010
Yellow240 schreef:Goeie! Dan koop ik een Citroën AX of iets in die richting om een beetje in rond te kachelen.
Dan ga ik ff snel mijn andere ik elkaar zetten!
Goedkoper kan je volgens mij niet rijden! Wel veiliger....
245 B21 1975<br />Renault 4 GTL 1986 lopend project<br />V70 XC; 2.5 turbo 1998
Berichten: 398
Topics: 49
Lid sinds: Jan 2009
Nee dat is niet wat aernout bedoelde .....
Ik zeg een MINIMUM bedrag van bijvoorbeeld 50 euro.
Koop jij een AX, prima maar betaal je nog steeds 50 euro; OMDAT je een oldtimer hebt ....
Maar inderdaad, als je hem op naam van iemand anders zet die al een belasting plichtige auto heeft ....
mijn vrouw en ik delen een auto, als ie vies of stuk is, is ie van mij ......
Berichten: 1.380
Topics: 7
Lid sinds: Oct 2008
9 November 2012, 20:10
(Dit bericht is het laatst bewerkt op 9 November 2012, 20:12 door BartWillem.)
Er is een lichtpuntje!
Citaat:Goed nieuws na de eerdere paniek rondom het wegvallen van de MRB-vrijstelling voor oldtimers. De opnieuw aangestelde Staatssecretaris van Financiën Frans Weekers is van plan het cultureel erfgoed op autogebied te ontzien en werkt hiervoor aan een regeling.
Bronnen op Financiën bevestigen aan AutoWeek dat de Weekers, zelf eigenaar van een klassieke Peugeot 504, wil dat mensen die nauwelijks de weg opgaan niet worden gefronteerd met MRB. Nog onduidelijk is op welke manier dit plan vorm moet krijgen, maar het ministerie denkt aan een vorm van de vaak genoemde 60- of 30-dagenkaart, waarbij je niet vaker dan het genoemde aantal met je auto de weg op mag. De haalbaarheid van dit soort ideeën wordt de komende tijd onderzocht, zowel qua budget als qua uitvoerbaarheid, maar de denkrichting van Weekers op dit vlak is in ieder geval duidelijk. Als de uiteindelijke regeling op zo'n manier wordt ingevoerd, zou dagelijks gebruik van oldtimers (het grootste pijnpunt) niet langer voordelig zijn, maar worden liefhebbers volledig ontzien. Er zijn vooralsnog geen geluiden om ook de huidige leeftijdsgrens voor oldtimersstatus (op termijn 30 jaar) op te schroeven.
Bovag laat in een eerste reactie weten zeer verheugd te zijn. "Dit is exact de oplossing die wij al een tijd aandragen. Je maakt zo een einde aan misbruik van de regeling, maar liefhebbers worden niet gepakt", aldus woordvoerder Paul de Waal.
Bron:
http://www.autoweek.nl/autonieuws/21229/...en-van-mrb
Lijkt er dus sterk op dat de Bovag zijn zin gaat krijgen, en er zeer waarschijnlijk een dagenkaart komt. Goed nieuws voor degenen die echt weinig rijden, maar nog steeds slecht nieuws voor velen van ons die vaker rijden of gewoon een 240 als dagelijkse auto hebben.