Waardering:
  • 0 stemmen - gemiddelde waardering is 0
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Frox en de gele 142S
Zijn het dubbele SU's of Zenith/Stromberg's? Kan wel eens kijken.

Vacuum aansluiting op de filters zelf lijkt me niet nodig of wel? Deze zit toch normaal op de carburateur zelf? Heb op de filters van mijn Webers in de Kever wel een aansluiting maar deze gaat naar de breather box.

edit:

Hier hebben ze kelkjes (krijgt ie zo'n mooi aanzuiggeluid van): http://www.bccp.nl/shop2/contents/nl/d19.html

En hier de K&N filters: http://www.bccp.nl/shop2/contents/nl/d142.html

edit: Nog 2 kelkjes: http://www.ebay.nl/itm/Pair-Stub-Stacks-...891wt_1205

En nog filters voor de SU's (Rover heeft geloof ik dezelfde, moet je even nakijken): http://www.ebay.nl/itm/Rover-TR8-V8-SD1-..._500wt_987
Antwoord
Ja precies dan gaat ie lekker van grommen. Mooi spul. Ik heb trouwens HIF6 van SU volgens min hebben die wel op rovers ja. tijdje terug ff gekeken naar kelkjes, kon ik geen vinden die pasten. Hebben weer net andere boutafstand.

Ik bedoelde dit tuitje
[Afbeelding: CRW_1229.jpg]

maar zonder kan eigenlijk ook, scheelt ook weer een lelijke slang onder de motorkap. Is voor de carterontluching. Maar bij deze staat er ook Volvo op, vind ik wel zo leuk. Als je papieren rommel er tussenuit snijdt dan past er ook een KN filtertje tussen. maar ga geen nieuwe kopen en die dan slopen haha.
Antwoord
Er zijn ook losse nippels te koop om in zo'n deksel te monteren voor je carterontluchting. Kosten iets van 4 euro geloof ik, dus gewoon eenn setje luchtfilters kopen zonder. Gat boren en nippel monteren en je hebt je carterontluchting aansluiting.

Ik heb ze gekocht bij een Keveronderdelenwinkel, hotrod.nl
Antwoord
klein filtertje op de flame trap, geen slang meer naar het filter, krijgt ie alleen maar benzine en lucht en geen vette bende. En de slang vanaf de vuldop is ook foetsie, zit de open dop van de 544. Luchtfilters kun je dure K&N kiezen (heb ik gedaan en nu 1tje aangepast voor Strombergt), er zijn ook goedkopere uit de ralleysport, Funs verkoopt zoiets ook, werkt net zo goed..
[Afbeelding: fa91957b-dbc9-4a10-af09-4e5f7ae03a2f_zpsptpfi7xq.jpg]
Antwoord
Jambon schreef:klein filtertje op de flame trap, geen slang meer naar het filter, krijgt ie alleen maar benzine en lucht en geen vette bende. En de slang vanaf de vuldop is ook foetsie, zit de open dop van de 544. Luchtfilters kun je dure K&N kiezen (heb ik gedaan en nu 1tje aangepast voor Strombergt), er zijn ook goedkopere uit de ralleysport, Funs verkoopt zoiets ook, werkt net zo goed..

Ik zou wel de slang op je vuldop houden. Met een filter op het eitje zuig je namelijk niet de carterdampen af. Die wil je er wel uit hebben.
Groeten, Boele
Antwoord
Boele schreef:Ik zou wel de slang op je vuldop houden. Met een filter op het eitje zuig je namelijk niet de carterdampen af. Die wil je er wel uit hebben.
..nou ja, zoals ik het heb zit het ook op de B18, het wordt alleen wat vettig rond de dop omdat ie daar "afblaast" en "loopt"eea tussen de ribbels van het klepdeksel naar achteren (geen liters..) en de flame trap heeft dus een klein filtertje, die van de 544 heeft de afvoer zelfs naar onderen om zodoende door de rijwind te worden afgevoerd.. (de groene gedachte van toen zeg maar..) dus de dampen kunnen goed weg. Ik heb begrepen dat het geforceerd afvoeren een oude milieu-eis was en is die negatieve carterventilatie ook verdwenen..
[Afbeelding: fa91957b-dbc9-4a10-af09-4e5f7ae03a2f_zpsptpfi7xq.jpg]
Antwoord
Boele schreef:Wel het pinnetje van de sensor losgemaakt voor het oldskool ontluchten? Anders lukt het niet idd.

De laatste keer had ik ook problemen met ontluchten, nu maar vast een easybleed in huis, maar uit nieuwsgierigheid; welk pinnetje heb je het over?
Antwoord
Op het verdeelblok zit een sensor (voor remdruk dacht ik). Deze moet je er uitdraaien om te kunnen ontluchten.
Antwoord
Die filtertjes zien er wel leuk uit en zullen misschien ook goed klinken.
Het torretje krijgt nu frisse lucht door een flinke lap geribbeld volvo papier.
Sommige filtertjes hebben volgens mij een kleiner oppervlak en zuigen warme lucht aan. Denk niet dattie daardoor (nog) harder zal lopen. Kelkjes zijn wel tof, maar in de luchtfilterbak is maar beperkt plek (hoogte).

Wel een verschil onder de kap zeg met een paar jaar geleden, 't verschil valt me nu pas op. Je mag de 242 ook weleens doen.
Antwoord
DennisvdB schreef:Er zijn ook losse nippels te koop om in zo'n deksel te monteren voor je carterontluchting. Kosten iets van 4 euro geloof ik, dus gewoon eenn setje luchtfilters kopen zonder. Gat boren en nippel monteren en je hebt je carterontluchting aansluiting.

Dat kan natuurlijk ook Smile
Kan ik weer ff verder zoeken.

Boele schreef:Ik zou wel de slang op je vuldop houden. Met een filter op het eitje zuig je namelijk niet de carterdampen af. Die wil je er wel uit hebben.

Ja dat is ook weer zo.
Dan blijf je wel een "vet" luchtfilter houden. Een catchcan fabriceren zou kunnen maar dat is eigenlijk een oplossing van een probleem dat er niet is :confused:

En het was net zo netjes onder de kap. Het verschil viel mij ook Ãcht pas op toen ik dat verhaaltje typte haha
Antwoord

Lijst met mogelijk verwante topics
Topic Auteur Reacties Weergaven Laatste bericht
  Gele 242 in Zeeland. Hulp gezocht voor de laatste 5% EduardW 36 21.360 23 January 2020, 12:33
Laatste bericht: Volvo 142 B23
  de gele banaan; 245 uit 1976. jero 2 3.789 4 November 2010, 13:29
Laatste bericht: Dopski
  onze lieve gele zweedse tank da goose 16 10.597 28 June 2006, 13:53
Laatste bericht: Sander van Buiten

Ga naar locatie:

Gebruikers die dit topic lezen: 1 gast(en)