Waardering:
  • 0 stemmen - gemiddelde waardering is 0
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Frox en de gele 142S
oh ja.. euh, proberen schroefdraad te tappen voor houvast, en dan met 2k lijm monteren zodat het in de groeven en schroefdraad loopt en daar uithard, niks zo'n "ellende" als een pookknop die een eigen leven leidt, alhoewel, 0 = 0..
[Afbeelding: fa91957b-dbc9-4a10-af09-4e5f7ae03a2f_zpsptpfi7xq.jpg]
Antwoord
Mooie pookknop, maar om 'm tijdens het boren niet weg te laten rollen kan je een stuk hout gebruiken en daar een voldoende groot gat in boren en daar de bal in/op leggen, kan ie geen kant op.
[Afbeelding: blackmoose.png]
Volvo 240 GL automaat 1983 Big Nose B230F (Helaas in onderdelen verkocht)
VW T3 camper TD
Antwoord
Sla er met een centerpons een putje in ;-)

Zonder grappen: Gewoon ergens met een kolomboor doen, lukt het vast wel.

Er zit vaak wel schroefdraad op de pook, maar dat is niet zo;n standaard maat. Ik zou hem gewoon hetzelfde diameter maken, of 0,5 kleiner, en erop draaien.

Wel gaaf! Ben wel te porren voor een 8-bal. Vind 20eur alleen nog iets te duur.
Groeten, Boele
Antwoord
M46/47 heeft geen schroefdraad. Zitten met een busje bevestigd op de pook. Busjes zijn los verkrijgbaar bij scandcar bijv. Als je er nou zo'n busje in lijmt is is nog demontabel ook.
Volvo 142 '72 Gesloopt
Volvo 240DL '88 Verkocht
Volvo S70 '97 Verkocht
Volvo V70 '08 --> Daily driver
Volvo 242 Turbo Projectje --> http://volvolvo.nl/threads/9146-Mijn-Volvo-242-turbo
Volvo 940 '90 Carbagerun project -->http://volvolvo.nl/threads/14646-carbage...ditie-2014
Antwoord
Boele schreef:Sla er met een centerpons een putje in ;-)
Zonder grappen: Gewoon ergens met een kolomboor doen, lukt het vast wel.
Er zit vaak wel schroefdraad op de pook, maar dat is niet zo;n standaard maat. Ik zou hem gewoon hetzelfde diameter maken, of 0,5 kleiner, en erop draaien.
Wel gaaf! Ben wel te porren voor een 8-bal. Vind 20eur alleen nog iets te duur.

Ja heb een kolomboor op mn werk staan, dus dat boren komt echt wel goed.

Zo'n busje is misschien wel een goei idee, dan is het ook meteen netjes afgewerkt Smile (kost ook maar €3,90 )
Antwoord
De M47 is ongeveer zo goed als klaar om eronder te hangen Cool

En ik heb nog een scheel stoeltje opgehaald. Ik heb nu en stetje. Een stoeltje had ik ooit gekregen(!) De andere heb ik bij "het stoelenparadijs" gehaald in Arkel was toch vlakbij de VKB. (wat een rare boel daar... )

Nu nog even kijken hoe ik ze ga monteren. ik zag dat Jambon dezelfde heeft.

@Raymond: Waar komen die zwarte kokerprofielen die direct op de stoelen zitten vandaan? van de originele stoelen? of heb je die zelf gefabriceerd?

Omdat ik een twee-deurs heb, en deze stoelen niet kunnen klappen (:clap2Smile ga ik de slede van Scheel en Volvo op elkaar zetten, dan heb je een dubbele verstelling naar voren en kan je toch nog fatsoenlijk instappen. Niet dat zou vaak gebeurd... Maar wel zo handig.

Plaatjes van de stoelen:

[Afbeelding: IMG_1601.JPG]

[Afbeelding: IMG_1599.JPG]
Antwoord
na-apert... ik zie dat de linkse een langere zitting heeft. de kokers zijn standaard platte buis, daarin zijn beide gaten geboord en zorgen voor de overgang, wel een groter gat er tegenover boren zodat je er met een dopje in kunt om aan te draaien. Overigens voegt die extra hoogte toe en zit je ook hoger dan je gewend bent, als je niet te lang bent (en naarmate je ouder wordt, wordt je kleiner..) hoeft dat geen probleem te zijn, alhoewel ik die cm's wel zou willen terugbrengen door een dikke strip oid te gebruiken (had ik onder m'n Cobra kuip maar past hier niet) of in de balk van de auto 2 sleuven te maken zodat het frame kan zakken. Als je de 2 systemen gaat gebruiken komt ie ntl nog hoger..

Heeft die "rare boel" wellicht originele delen ligen om ze te kunnen omklappen..?
Antwoord
Hebben ze daar echt VEEL setjes stoelen? Of is het allemaal wat overdreven wat ze verkondigen?

Wat kost een stoeltje bij hun?
Groeten, Boele
Antwoord
Gave "shift-knob'

Hier een DIY 8-ball shift knob voor de bevestiging
[Afbeelding: 84fb94b1c967617fde68e97ccaaf79fc.gif]
Antwoord
Boele schreef:Hebben ze daar echt VEEL setjes stoelen? Of is het allemaal wat overdreven wat ze verkondigen?

Wat kost een stoeltje bij hun?
ik heb ze beiden van MP gehaald, ongeveer 65 pst
Antwoord

Lijst met mogelijk verwante topics
Topic Auteur Reacties Weergaven Laatste bericht
  Gele 242 in Zeeland. Hulp gezocht voor de laatste 5% EduardW 36 21.360 23 January 2020, 12:33
Laatste bericht: Volvo 142 B23
  de gele banaan; 245 uit 1976. jero 2 3.789 4 November 2010, 13:29
Laatste bericht: Dopski
  onze lieve gele zweedse tank da goose 16 10.597 28 June 2006, 13:53
Laatste bericht: Sander van Buiten

Ga naar locatie:

Gebruikers die dit topic lezen: