26 October 2011, 21:10
kom eens bij mij (digitaal) op visite, je zult er een hoop vinden!
|
Tank245 - Volvo 245 2.1 GL uit 1981 - Blauw Metallic
|
|
26 October 2011, 21:10
kom eens bij mij (digitaal) op visite, je zult er een hoop vinden!
26 October 2011, 21:17
Mooi hoor, jammer van de Draco's vind ik maar ik zie dat je al op zoek bent naar een ander setje. Wat voor Volkswagen had je?
26 October 2011, 21:48
Mijn Volkswagen heb ik nog, rijdt er nu nog tijdelijk in, ondertussen wilde ik de Volvo eerst een grote beurt (laten) doen en klaarmaken voor de winter of nog even wachten deze winter.
Dan probeer ik tijdens de winter de VW Polo Variant 1998 wel te verkopen. Het is wel een hele nette Polo, dus gaat alleen voor een nette prijs weg. Ik heb het geduld daar wel voor. Met een Volvo doe je ongeveer 1 op 11 hooguit, en dan nodigt zo'n auto echt uit om rustig te rijden, tenminste het heeft een dergelijke uitwerking op mij. De Polo nodigde wat meer uit om wat sneller te rijden en dus doe je dat ook, wat dus resulteerde in een gemiddeld verbruik van 1 op 9. Als ik me heel erg inhield dan kon ik op een tank ongeveer 1 op 13,5 halen.
26 October 2011, 21:58
(Dit bericht is het laatst bewerkt op 26 October 2011, 22:13 door Marc1970.)
Kijk of je een NL instructieboekje van het juiste modeljaar kan vinden. Heel compact en compleet.
US boekjes kan je bij volvocars.us vinden (allemaal). Hun B21F is de lage compressieversie van de B21E. Alle Volvo motoren zijn eigenlijk kleine variaties op een thema. Turbo's misschien wat meer. Edit- betere versie: https://customers.volvocars.com/owners/d...GLT_00.htm Op deze pagina te vinden: http://www.volvocars.com/us/top/yourvolv...fault.aspx
Volvo 940 1997 Volvo 144 1969
2 November 2011, 19:45
Bedankt voor de reactie!
Mag ik nog vragen of iemand hier mij kan vertellen of de uitlaat die ik er nu op heb zitten, met lamba-sondes erin, of die op een B21E horen aangesloten te zijn? Ze zitten wel in de uitlaat, maar zijn niet aangesloten. Mvg, Alex.
2 November 2011, 20:54
stoer, kun je mooie metertjes op aansluiten.
maarre, sloop er maar onderuit want waarschijnlijk hoort deze er onder: http://www.vomd.nl/index.php?main_page=p...cts_id=874
2 November 2011, 21:48
Citaat:Ik zie dat ik nog een veertje mis, dat de kap van de stroomverdeler moet vasthouden. Sloop of nieuw: Retaining spring, Distributor cap
2 November 2011, 22:02
Ik denk niet dat de B21E met lambda om kan gaan. De B21F in de USA zeker wel, vanaf 1976.
Volvo 940 1997 Volvo 144 1969
2 November 2011, 22:55
Als ik heel eerlijk moet zijn, weet ik niet precies wat het Lambda-principe is.
Tja, om het brandstof-systeem/of om de uitstoot af te regelen, maar hoe en wat? Zijn er eigenlijk wel mensen die een B21E hebben met Lambda-sonde, ikzelf denk dat er een B230F uitlaat onder zit, gezien er ook een B230F spruitstuk op de motor zit naar het lijkt. Het gaat erg traag, maar ik heb een drukke periode, maar ben langzaamaan wel bezig met de grote beurt, e.d. Probeer ondertussen ook nog een goede verzekering te vinden met goede dekking/service, iemand ervaring? Ik ga hem dagelijks gebruiken, maar van het winter denk ik nog niet dagelijks.
2 November 2011, 23:21
De lambda geeft een soort feedback van hoeveel zuurstof er nog over is in de uitlaat en zet dat af tegen de hoeveelheid brandstof die verbruikt wordt. ALs je dat dan tegen elkaar wegstreept weet de motor ongeveer hoeveel brandstof er teveel of te weinig is ingespoten (voor een 'zuinige' en 'optimale' verbranding).
Meeste uitlaatspruitstukken zijn gelijk. Als je inlaat ook op een B230F lijkt, heb je ws. ook een F. Plaats anders eens een gezellige foto van de machinekamer.
Volvo 940 1997 Volvo 144 1969
|
|
« Ouder topic | Nieuwer topic »
|