Berichten: 652
Topics: 28
Lid sinds: May 2008
30 October 2011, 17:25
(Dit bericht is het laatst bewerkt op 30 October 2011, 17:32 door HansDAF.)
Nog even voor de liefhebbers. Gaatje boren (clip gebruikt voor de hoogtemaat). Strip open buigen, boutje erin, strip terug buigen. Strip onder middengedeelte schuiven en op zijn plaats drukken. Boutjes vastzetten. Deze waait er niet meer af !
Verder vandaag vacuumslang voor de gasklep gezet ipv erna. Had stationair vacuum op de vervroeger.
Is dit de stationairschroef ?:
The brick is flying again (Volvo 245 Turbo 1985, Suzuki GS850G, Zundapp GTS 529-029
Berichten: 32
Topics: 5
Lid sinds: Dec 2005
WOW - wat een geweldige jerrycan!!!
Daar word ik dus zo hebberig van hè, van zulke accessoires... Weet je stomtoevallig een onderdeelnummer van dit ding?
Berichten: 11.679
Topics: 289
Lid sinds: Jan 2009
...is overigens een universeel product waar de autofabrikant z'n naam in laat stanzen, ik heb um met Mercedes er op..
Berichten: 652
Topics: 28
Lid sinds: May 2008
Onderdeelnummer 1390853.
Ik betaalde € 40,--
The brick is flying again (Volvo 245 Turbo 1985, Suzuki GS850G, Zundapp GTS 529-029
Berichten: 385
Topics: 26
Lid sinds: Jul 2011
HansDAF schreef:Onderdeelnummer 1390853.
Ik betaalde € 40,--
Volgens mijn Volvo dealer helaas niet meer leverbaar. Waar heb jij dit uitgehaald?
Berichten: 652
Topics: 28
Lid sinds: May 2008
Bij de dealer, deze had er nog een staan. Heb denk ik geluk gehad. Zal eens vragen of ze nog meer van deze leuke dingen hebben. Dealer altijd erg enthousiast als ik weer wat vragen heb. Heb alleen een weddenschap verloren, dus deze week maar eens iets lekkers bij de koffie brengen.
The brick is flying again (Volvo 245 Turbo 1985, Suzuki GS850G, Zundapp GTS 529-029
Berichten: 652
Topics: 28
Lid sinds: May 2008
Hoort bij de B21ET een kleppendeksel met een hoge tuit waar de olievuldop opgeschroefd zit of een lage? Motor blijft behoorlijk olie lekken langs het kleppendeksel. Klepdekselpakking en rubberen halve maan zijn al vervangen. Verder ben ik op zoek naar een goed schema van alle vacuum slangen, op de site van Dave Barton kon ik de goede niet vinden, in de Green Books ook niet. Gisteravond nog even de nieuwe bougies gemonteerd.
The brick is flying again (Volvo 245 Turbo 1985, Suzuki GS850G, Zundapp GTS 529-029
Berichten: 1.231
Topics: 33
Lid sinds: Jul 2006
even demonteren en een lange liniaal stalen liniaal pakken om te zien of ie krom is. volgens mij hoort op de et een platte lage vulhals ivm turboleiding maar dat maakt geen verschil vwb de lekkage
Berichten: 2.832
Topics: 52
Lid sinds: Sep 2008
HansDAF schreef:Hoort bij de B21ET een kleppendeksel met een hoge tuit waar de olievuldop opgeschroefd zit of een lage? Motor blijft behoorlijk olie lekken langs het kleppendeksel. Klepdekselpakking en rubberen halve maan zijn al vervangen. Verder ben ik op zoek naar een goed schema van alle vacuum slangen, op de site van Dave Barton kon ik de goede niet vinden, in de Green Books ook niet. Gisteravond nog even de nieuwe bougies gemonteerd.
Mocht je dat vacuumschema vinden dan ben ik daar ook zeer benieuwd naar. Ben er van overtuigd dat eea niet correct is aangesloten maar ik weet niet wat. Mijn turbodrukmeting geeft nl. nooit vacuüm aan. Zit wel achter de gasklep aangesloten.
Berichten: 652
Topics: 28
Lid sinds: May 2008
2 November 2011, 23:18
(Dit bericht is het laatst bewerkt op 3 November 2011, 09:32 door HansDAF.)
Ik denk dat ik 2 zaken goed heb aangesloten: vacuumvervroeging voor de gasklep (gasklep dicht betekent weinig vacuum en dus weinig vervroeging). Turbodrukmeter tussen gasklep en motor (gasklep dicht geeft veel vacuum tussen gasklep en motor) Hierdoor wordt de meter naar links getrokken.
Update: lijst is nu weer kompleet, werkt super de lijst vastzetten met boutjes ! (is uiteindelijk M4x16 geworden)
The brick is flying again (Volvo 245 Turbo 1985, Suzuki GS850G, Zundapp GTS 529-029