Berichten: 6.731
Topics: 163
Lid sinds: Aug 2006
Ziet er weer netjes uit.
&Mmm ik moet toch eens kijken waar de ruimte nou zit in een 740 om de e-fan te plaatsen. Jij hebt zeeen van ruimte, ik kreeg de fan niet tussen blok en radiator (ja ik heb de visco weggehaald

).
Berichten: 2.372
Topics: 22
Lid sinds: Jul 2005
thnx!
de ruimte is er nu vooral doordat de radiateur weer op de standaard non-turbo plek zit, verder naar voren, maar dat was natuurlijk al duidelijk. Met de originele intercooler had ik de radiateur ook een stapje verder naar achteren maar er was nog steeds genoeg plek voor de Efan. Ik denk dat bij de 7/9 serie de gan iets anders gecentreerd is waardoor de motor er van sneller tegen de waterpomp aan komt.
240 | 1991 | B230F+T | M90 | 291 KKm | Bilstein B6/Koni
Berichten: 1.716
Topics: 9
Lid sinds: Mar 2011
Mooi werk van je intercooler!
Berichten: 2.832
Topics: 52
Lid sinds: Sep 2008
DopdeDouwer schreef:Ziet er weer netjes uit.
&Mmm ik moet toch eens kijken waar de ruimte nou zit in een 740 om de e-fan te plaatsen. Jij hebt zeeen van ruimte, ik kreeg de fan niet tussen blok en radiator (ja ik heb de visco weggehaald
).
Ligt bij een 740 het blok niet verder naar voren? Daar zit toch ook de verdelerkap achter de kop. Of zeg ik nu weer eens iets onzinnigs :eek:.
Berichten: 1.304
Topics: 54
Lid sinds: Apr 2007
Had dit nog nooit gelezen (nu wel), gewèldig!
Maar er is nog steeds geen, in mijn ogen dan, bevredigend antwoord op die underdrive pulley! Wat doet het anders dan een normale poelie?
Groeten van Frans
Berichten: 1.231
Topics: 33
Lid sinds: Jul 2006
netjes
ga je ook een andere bobine plaatsen? lees: sterkere
Berichten: 478
Topics: 5
Lid sinds: Mar 2008
Citaat:tijd om eens naar het circuit te gaan.
Met mijn banden? ;-)
760 | Groen | Snel
Berichten: 2.832
Topics: 52
Lid sinds: Sep 2008
v700r schreef:Had dit nog nooit gelezen (nu wel), gewèldig!
Maar er is nog steeds geen, in mijn ogen dan, bevredigend antwoord op die underdrive pulley! Wat doet het anders dan een normale poelie?
Is kleiner denk ik. Zorgt ervoor dat dynamo, stuurpomp, airco-compressor enz minder toeren draaien.
Berichten: 2.372
Topics: 22
Lid sinds: Jul 2005
242-turbo schreef:netjes
ga je ook een andere bobine plaatsen? lees: sterkere
Bobine laat ik zo, precies dezelfde wordt ook door Bosch Motorsport geleverd voor 'goedkope' motorsport. Goed te verkrijgen en kan iets van 70 mJ leveren, dat is al behoorlijk veel (de andere motorsport bobines kunnen niet echt veel meer dan dat leveren zonder op CDI over te gaan). Spaart weer geld!
v700r schreef:Had dit nog nooit gelezen (nu wel), gewèldig!
Maar er is nog steeds geen, in mijn ogen dan, bevredigend antwoord op die underdrive pulley! Wat doet het anders dan een normale poelie?
Volvo 142 B23 schreef:Is kleiner denk ik. Zorgt ervoor dat dynamo, stuurpomp, airco-compressor enz minder toeren draaien.
dat, en de poelie is wat lichter (niet echt merkbaar met dat zware standaard vliegwiel dat ik heb) en deze uitvoering is massief aluminium dus kan niet stukgaan zoals de standaard versie die uit 2 delen bestaat. Op zich geen heel bijzondere upgrade maar had een standaard poelie die niet meer 100% was.
240 | 1991 | B230F+T | M90 | 291 KKm | Bilstein B6/Koni
Berichten: 2.372
Topics: 22
Lid sinds: Jul 2005
Zoo, eindelijk de eigen Polarissen op laten knappen. Bij wheelcare laten doen. Beetje getwijfeld over de kleur maar toch gekozen voor gewoon zilver. Wit was te opvallend, antraciet te donker.
![[Afbeelding: 040420122719.jpg]](http://img688.imageshack.us/img688/1746/040420122719.jpg)
De Toyo's er op, R1R. Lijken het goed te doen!
![[Afbeelding: 040420122714.jpg]](http://img193.imageshack.us/img193/3846/040420122714.jpg)
en weer gewassen.
240 | 1991 | B230F+T | M90 | 291 KKm | Bilstein B6/Koni