Waardering:
  • 0 stemmen - gemiddelde waardering is 0
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
De volvo avonturen van Paultje!
Een keer raden wie Paultje is? Check!

Goeiedag Heren (& Dames)

Ik ben ooit op mn 19e begonnen met een volvo, en sindsdien altijd 1 of meerdere volvo's gereden. 343/340/360/244/245/264/744/745/764/765/amazon/V40. Het is allemaal wel ergens voorbij gekomen. Ik dacht, ik maak eens een centraal topic. Is weer ff geleden dat ik iets actiever was in het forumleven. Goed, mn huidige volvo's:

Volvo 244 '86

Heel veel foto's heb ik helaas nog niet. Die blijf ik jullie nog even verschuldigd. Hier het kontje in elk geval:

[Afbeelding: mg5753.jpg]

Deze auto heb ik afgelopen zomer gevonden in Zweden. Na de Carbagerun (met 250 auto's vol met mafkezen van Hardenberg naar Oslo gereden) in een Volvo 240 estate in brandweerkleuren, gingen we op de terugweg eens leuk opzoek naar een mooie Volvo. Ik kan jullie wel vertellen: Er staat daar een hoop troep! Nummertje 7 is het geworden. Ik wou toen eigenlijk al een station. Maar een goeie was niet te vinden op dat moment. Uiteindelijk was dit de laatste auto waar we wouden gaan kijken, namelijk in Malmö. En gelukkig bleek dit een mooi exemplaar te zijn. 3 kleine puntjes om bij te werken qua roest en het de bestuurdersstoel was iets doorgesleten. En daar houd het wel ongeveer op. Hij reed fantastisch, dus hij was verkocht.

Eenmaal thuis in NL bleek de auto geen echte mankementen te vertonen, dus ik ben de dag erop meteen naar het RDW gegaan. Een uur later stond ik weer buiten met een 240 op NL kenteken Ãn APK. Daarop heb ik meteen besloten mn toenmalige V40 weg te doen en hier gas in te bouwen. Een paar weken later was het allemaal weer geklaard. Ik heb samen met een vriend van me de roestplekjes aangepakt (1 resteerd nog. Tijd te kort!) en LPG ingebouwd. Dat laatste hadden we beide nog nooit gedaan. Maar 2 dagen werk later zat het tankje er toch echt netjes en volledig functionerend erin. Erg leuk om zo weer 'ns wat bij te leren. Laatst nog een grote beurt gedaan, en nu is de auto wel klaar voor vele KM's eigenlijk.

To do list for now:

- Andere velgen
- Mooier interieur
- Stuurbekrachtiging
- Trekhaakje
- 1 roestgaatje bijwerken
- Dorpellijstje terugplaatsen
- Chromen lijstje boven rechter koplamp vinden

Volvo 245 GL '83

Deze auto is een verhaal apart. Ooit vond ik bij een handelaar mijn vorige 245. Zie link Deze had 14 jaar stilgestaan. Ik vond ergens een bon (zo'n geel briefje van politie). Nieuwsgierig als ik was, ben ik eens gaan google'n op de naam op de bon, en kwam zo uit bij de vorige eigenaar. Deze bleek na wat mailcontact een bedrijf in triumph spitfire's te hebben en eind jaren 90 al zijn dagelijkse auto's (nadat de APK eraf was) in de schuur te hebben gezet. Zodoende kwam al snel ter discussie dat hij nog een 245 had. Ik ben toen al eens gaan kijken vanwege algemene interesse. Maar uiteindelijk pas vorige week ergens de auto gekocht. Deze 245 heeft vanaf 96 practisch stilgestaan.

Zo vond ik de auto, jup een heuse schuurvondst zo!
[Afbeelding: 245bijsipkema.jpg]

De rit naar huis onder goeie begeleiding
[Afbeelding: 245achterdebrandweer240.jpg]
[Afbeelding: 245achterdebrandweer240.jpg]

En nog wat kiekjes:
[Afbeelding: mg5749.jpg]
[Afbeelding: mg5746.jpg]

Wat resteerd? HEEL VEEL WERK!

Lees:
- Motor vervangen
- Uitlaat vervangen
- Velgen stralen ed. (Virgo's zou ook leuk zijn)
- Remmen gangbaar maken (leken redelijk gangbaar, dus wie weet)
- Paar laspunten
- Spuitwerk
Enz. Werk zat!

Nog een leuk kiekje:
[Afbeelding: autoshdr.jpg]
Antwoord
Zit jij ook op de HAN? Lijkt me bijna een retorische vraag als ik de foto's zo zie Tongue Die brandweer 240 zie ik altijd geparkeerd staan Tongue Je kan mijn 164 er ook bijna dagelijks spotten.
Welke opleiding volg je?
Antwoord
Nette bak, Paulus!

Mocht je er nog zo ÃÃn weten......... Wink
Antwoord
Mooi auto die 83 er! Ik zou die velgen niet vervangen, hoort helemaal bij dit type. Net zoals die kleur groen.
Antwoord
Ziko schreef:Zit jij ook op de HAN? Lijkt me bijna een retorische vraag als ik de foto's zo zie Tongue Die brandweer 240 zie ik altijd geparkeerd staan Tongue Je kan mijn 164 er ook bijna dagelijks spotten.
Welke opleiding volg je?

Ik zat op de HAN. Ik deed HTS autotechniek en heb daar bij het rallyteam gezeten. Het rallyteam is dan ook de reden dat ik er nog minimaal wekelijks kom. Ik studeer nu Business Administration in Nmge.

De brandweer 240 is van Kay, rijd dagelijks in een Volvo 345.

@ Buijs: Helaasch! Met jou nog een aantal mensen die zitten te springen om een dergelijke auto. Ik moet het ook van toevallige vondsten hebben.
Antwoord
Vanmiddag nog langs de HAN gereden, maar geen 240 gezien:frown:
[Afbeelding: blackmoose.png]
Volvo 240 GL automaat 1983 Big Nose B230F (Helaas in onderdelen verkocht)
VW T3 camper TD
Antwoord
Kijk da's leuk, ik ben 1e jaars autotechniek.
De gebruikte autoambulance is ook van Hart of niet? Wel mooi dat je nog steeds betrokken bent bij het team.
Kay en z'n autotje heb al wel gezien ja, die 240 ziet er wel vet uit met die bestickering!
Antwoord
@ Black Moose: Hij staat nogsteeds op de HAN. Maar je ziet m niet als je gewoon de HAN voorbij rijd natuurlijkTongue.

@ Ziko: De Aanhanger is van de HTS inderdaad (niet specifiek van t team overigens). Ik heb je dan ongetwijfeld ook wel gezien met de laatste intro. Ik was toen op de brommer (Honda/jincheng Monkey, die heel veel lawaai maakt). 240 is nice he? Heeft 100 euro en een dag stickeren gekost om het zo te maken. Binnekort is die auto te koop (lees: Kay wil een belastingvrije 245), dus die zal wss ook nog wel hier te vinden zijn.
Antwoord
Gister met de 244 naar het RDW geweest voor het keuren van de LPG installatie. De keurmeester vroeg of ik het vaker had gedaan, want hij zag zelden zo'n netjes ingebouwde installatie. Altijd fijn om te horen natuurlijk.
Hij had maar ÃÃn opmerking. Ik heb de installatie gezekerd over de zekering van het mistlicht. En dat zag hij liever niet. Moest eigenlijk een losse zekering zijn. Maargoed, ik vind het wel prima zo.

Vraagje nog:
Zijn de stoelen van een 245 pas te maken in 244?
Antwoord
Dat kan goed ik was ook op de intro ja Wink
Ik zou die 240 bijna willen kopen als auto voor in en rond Arnhem, maar dat is wel erg over de top een auto enkel voor in de stad Tongue
Antwoord

Lijst met mogelijk verwante topics
Topic Auteur Reacties Weergaven Laatste bericht
  Eerste Volvo IVARIO 45 6.794 21 May 2025, 00:57
Laatste bericht: IVARIO
  Even voorstellen: Volvo 340 van Wout Wout_Holsbeek 5 659 17 April 2025, 21:00
Laatste bericht: BartJu
  Voorstellen: Volvo 245 1976 Kogelman 19 5.667 2 April 2024, 17:05
Laatste bericht: IVARIO
  voorstellen volvo 240 1983 dafshooter 1 1.170 26 February 2024, 13:40
Laatste bericht: Rob
  Mijn Volvo 244 GL '81 en 240 DL '83 Arjan. 359 234.274 12 March 2023, 16:12
Laatste bericht: Marc1970
  Eerste Volvo V70D4204T5 3 2.256 16 December 2022, 22:39
Laatste bericht: Kogelman
  Volvo 240 1984 - B230FK - M90 - 16T - LH2.4 jhilverda 49 68.849 22 October 2022, 21:09
Laatste bericht: volvo144
  eigenaar volvo 245 1979 HenkMar 245 5 4.149 31 July 2022, 14:10
Laatste bericht: pepijnwk
Big Grin Volvo 940 2.3 i Polar LPT Bacchus 1 2.050 3 January 2022, 15:40
Laatste bericht: Marc1970
  Voorstellen met volvo 265 Wouter265 1 2.507 18 July 2021, 08:48
Laatste bericht: pepijnwk

Ga naar locatie:

Gebruikers die dit topic lezen: 1 gast(en)