Topics: 28
5 November 2011, 01:49
(Dit bericht is het laatst bewerkt op 5 November 2011, 01:53 door HansDAF.)
Vanavond heerlijk een stukje gereden met m'n dochter samen, wat een slagschip!
Loopt alleen stationair onregelmatig. Had gelezen over de injectors dus vanavond de kap maar weer eens open.
Wat een K** klus...... Uiteindelijk eruit gekregen maar alles draaide mee, injector niet los te krijgen. Stalen plaatje hield de injector niet tegen.
Resultaat: injectors eruit, 2 brandstofleidingen kapot ! (cilinder 1 en 3)
Wie o weet heeft deze leidingen nog liggen of weet een adres waar ik ze kan kopen of laten maken?
The brick is flying again (Volvo 245 Turbo 1985, Suzuki GS850G, Zundapp GTS 529-029
Topics: 17
Hmm, dat blijft inderdaad altijd lastig en je moet heel veel geduld hebben met los/vastdraaien...
Je zou arie jan (the saint) eens kunnen vragen. Hij heeft ook een turbo en de k-jet vaarwel gezegd. En anders misschien even op marktplaats kijken, er worden nog steeds wel wat turbos gesloopt.
Volvo 245 TIC - Gerestaureerd en verkocht...
9 November 2011, 01:22
(Dit bericht is het laatst bewerkt op 9 November 2011, 01:24 door HansDAF.)
Vanavond de schone injectors mee naar huis genomen.Had ik op de zaak schoongemaakt.
Gezien het zwart op de cilinderkop zal er wel een behoorlijke lekkage geweest zijn.......
De montage gaten in de cilinderkop goed schoongemaakt en 3 injectors gemonteerd. De vierde hou ik er even uit. Als ik geen K-jetronic leidingen kas vinden maak ik er een paar van 6mm luchtleiding. Hopelijk vind ik de leidingen snel want vrijdag gaan ze bij de dealer ontsteking en CO stellen. Verder deze week nog even op jacht naar een vacuum schema zodat alle leidingen weer op de juiste wijze zijn aangesloten.
The brick is flying again (Volvo 245 Turbo 1985, Suzuki GS850G, Zundapp GTS 529-029
Topics: 52
Hans, waar zit je in het land? Ik heb evt wel een k-jet leiding te leen voor je.
10 November 2011, 00:18
(Dit bericht is het laatst bewerkt op 10 November 2011, 00:26 door HansDAF.)
Ben vandaag maar eens naar Biesheuvel Autosport geweest in Nieuwendijk.
Grootste probleem is de schroefdraad bovenop de injector van een prehistorisch soort is, M12x1,5. In de genoemde speciaalzaak konden ze me niet verder helpen, wellicht biedt de remmenboer een verloopnippel. Ook niet dus!. Beste oplossing is waarschijnlijk schroefdraad op de injector eraf laten draaien en dan M10x1 er op laten snijden. Bij de dealer inmiddels wel de onderdeelnummers gevonden. Brandstofleiding heet bij Volvo, vrij vertaald brandstofpijp, alleen niet meer leverbaar. Vanmiddag nog met AutoRima in Druten gebeld, hebben nog een sloper staan, morgenochtend even kijken.
@Volvo 142 B23:Ik woon in Gorinchem. Ga morgenochtend even mijn geluk proberen bij AutoRima, als dat niet lukt maak ik graag gebruik van je aanbod!
Topics: 38
Wielmoeren hebben vaak de maat M12x1,5.
Gewoon een wielmoer aan ÃÃn zijde haaks en schoondraaien en daarop de nippel (hard)solderen met koper of zilver waarop de luchtleiding past die je eerder al noemde.Uiteraard heb je de nippel dan ook haaks en vlak afgedraaid.
Ik heb hetzelfde ook eens gedaan met de brandstofnippels van een LF45 welke niet voorradig waren en het resultaat was zelfs met záchtsolderen al verbluffend.
Voordeel; je houdt je injectors orgineel en als je een zelfgefabriceerde adaptor verprutst is er geen man overboord.De adapter kan je afdichten t.o.v. de adapter dmv een kopren ring of hydraulic seal van loctite. (hebben jullie vast wel op de zaak :-) )
Vandaag stond weer in het teken van de inspuitleidingen. Op naar AutoRima, hadden nog wel wat buiten staan. Wat een zeperd van een bedrijf ! Doodleuk 3 kwartier staan te wachten, we hebben het druk ( niemand aan de balie, gelukkig wel koffie). Eindelijk tijd voor de vraag naar de inspuitleidingen. Vervolgens de 30 seconden behandeling incl. rondje door het magazijn en over het terrein. Krijg uiteindelijk een trap om zelf maar in de auto's te kijken. De meeste stonthopen heb ik kunnen ontwijken, op 1 na............ Leuk hoor 40 km heen en 40 km terug.
Dit is voor mij geen bedrijf om ook nog maar een gebruikt ringetje te halen voor mijn 240. Waarschijnlijk hebben ze wel tijd voor je als je met een platgereden XC90 zit. Een vette afrader !!!
Vanavond ging het gelukkig een stuk beter: 240GLT had nog een in elkaar gelopen turbo staan. Alles gekocht van luchtfilter tot en met inlaatspruitstuk. Gelijk het plaatwerk gelost en mocht gelukkig het niet passende distributiedeksel teruggeven. Danny bedankt!
Nu als de sodemieter beide brandstofleidingen monteren. Morgen wordt CO en ontsteking gesteld bij de dealer.
Topics: 52
Mja, ben er ook een keer geweest. Was ook de laatste keer. Maar mooi dat het gelukt is!
Jij nog bedankt voor je aanbod !!
Topics: 38
Over bedrijven zonder fatsoen gesproken, ik geef je twee keer over toe een antwoord maar je doet net of ik niet aan je "virtuele balie" sta. :-)
Je zou voor je fatsoen misschien nog iets kunnen mompelen als "dat zal ik achter de hand houden" , gewoon net alsof je het op prijs stelt dat iemand meedenkt.