Topics: 52
Tis weer een niet heel erg doordachte enquete. Bepaalde vragen gingen (neem ik aan) door op bovenstaande vragen, maar niet heel duidelijk aangegeven of dat nou zo was of niet. Zo wist ik weer niet of men het nu over mijn oldtimers had of over al mijn voertuigen. En zo wel meer...
Dan kan je nog kiezen welke optie je het liefste ziet indien de 25 jaar mrb vrijstelling vervalt, daar staan meerdere opties maar in het geheel niet uitgelegd wat die opties inhouden. Bijvoorbeeld 'eigen verklaring beperkt kilometrage per jaar' of zoiets, wat houd dat in vredesnaam in dan?
Topics: 47
Als het een milieu maatregel is om de diesels te weren dan moeten ze die verplicht schoner maken.
Ik denk dan aan lpg bijmengen en roetfilters.
Dan worden ze schoner en zuiniger dus voor dagelijks gebruik beter geschikt.
De slopers vallen dan af want dat is de moeite niet meer waard om in te investeren.
En het schept werkgelegenheid.
Volvo 145 B230 M47 lpg 1970
Topics: 7
De enquete had inderdaad wel wat beter in elkaar gezet kunnen worden en sommige dingen waren inderdaad onduidelijk.
Dat kwart-tarief is trouwens ook niet eens een slecht idee.
Topics: 39
dit kreeg ik toen straks in mijn mail kijken dus
Citaat:Beste collega's,
Zojuist is de cameraploeg van 1 Vandaag (AVRO/TROS) terug naar Hilversum vertrokken voor de montage van een reportage over de desastreuze gevolgen die de plannen van Rutte II kunnen hebben voor onze branche.
Vanavond vanaf 18.15 uur op Nederland 1 is deze reportage te zien in de uitzending van 1-Vandaag. Zaterdagavond, 18.15 uur bij 1-Vandaag: dit is prime-time televisie met 1,5 miljoen(!) kijkers en dus een prachtig moment om onze problematiek onder de aandacht van politiek Nederland te brengen!
Zoals jullie zien zitten we niet stil. De afgelopen weken hebben we keihard gewerkt om onze belangen onder de aandacht te brengen en dit is een voorlopig hoogtepunt.
Maar hier blijft het niet bij: achter de schermen zijn we ook druk bezig op andere vlakken en worden al voorzichtige successen geboekt. Hier gaat het dan met name om verbetering van de beeldvorming rond oldtimers.
We benadrukken nogmaals dat we de steun van de branche hard nodig hebben. We danken uiteraard onze huidige donateurs, maar hebben er nog veel meer nodig. We roepen iedereen die nog niet gedoneerd heeft dan ook op om dit zo snel mogelijk te doen!
Kijk naar de resultaten die we in korte tijd (4 weken!) geboekt hebben en ben overtuigd dat Stichting Oldtimerbranche met uw steun de meeste kans heeft om uitvoering van de voornemens uit het Regeerakkoord te voorkomen!
Ga via onderstaande button naar onze website en maak gebruik van de "direct doneren" mogelijkheid. Alvast dank voor het vertrouwen!
Met vriendelijke groet.
Wim van Giersbergen
Voorzitter Stichting Oldtimerbranche Nederland
22 December 2012, 16:33
(Dit bericht is het laatst bewerkt op 22 December 2012, 16:44 door BartWillem.)
Wim van Giersbergen, alias Wim Steenbakkers: da's Wim's Classics. Had niet verwacht dat 'ie voorzitter daarvan was.
Topics: 288
BartWillem schreef:Wim van Giersbergen, alias Wim Steenbakkers: da's Wim's Classics. Had niet verwacht dat 'ie voorzitter daarvan was. 
...alles om z'n voertuigendoorschuifhandel overeind te houden..
En terecht dat die dat doet, het heeft voor sommige mensen grotere gevolgen dan voor andere.
De 1 ruimt zijn oldtimer op en koopt even snel weer wat anders terug en de ander kan gewoon niks anders
betalen.
Ik zat te denken aan een peugeot 205 / 106 diesel maar dan gaat wel de caravan de deur uit.
Dus straks misschien te koop een Solifer 552 en een tandemas aanhanger met huif.
Volvo 145 B230 M47 lpg 1970
Wellicht is een auto huren voor die paar weken caravan per jaar ook wel een goede optie?
BartWillem schreef:Wellicht is een auto huren voor die paar weken caravan per jaar ook wel een goede optie? 
Of een camper, die zijn nog niet in het vizier in Den Haag...
Volvo 245 DL, 1976, B21A, AW71, LPG | Volvo 340 GL Special, 1990, 5d, 1.4, CVT | Volvo 340 GL Special, 1990, 1.4, 3d, CVT | Volvo XC70 2.5T automaat, 2005
Die mag je alleen niet langer dan 3 aaneengesloten dagen parkeren op de openbare weg in de meeste gemeentes. En voor de grapjassen: even een meter verplaatsen telt niet, dan krijg je alsnog een dikke boete.