Berichten: 652
Topics: 28
Lid sinds: May 2008
@240diesel: Heb je aanbevelingen zeker gelezen (al is het vaak laat op de avond) Alsnog dank voor je bijdrage! Jouw idee voor luchtleiding heb ik al eerder vernoemd. Overigens ben ik geen bedrijf maar een liefhebber die overal net te weinig tijd voor heeft.
The brick is flying again (Volvo 245 Turbo 1985, Suzuki GS850G, Zundapp GTS 529-029
Berichten: 964
Topics: 38
Lid sinds: Nov 2006
OK , al goed Hans, mij ontglipt ook wel eens wat waar ik nog op had kunnen reageren.
Berichten: 652
Topics: 28
Lid sinds: May 2008
Zo, motor loopt, morgen even fijn tunen en dan het weekend maar eens een stukje toeren (en foto's maken)
The brick is flying again (Volvo 245 Turbo 1985, Suzuki GS850G, Zundapp GTS 529-029
Berichten: 652
Topics: 28
Lid sinds: May 2008
Auto loopt een stuk mooier, ontsteking en CO gesteld. Moet alleen alle vacuum slangen beter aanleggen want de vervroeger zuigt hem regelrecht de hoek in. Mooie klus voor het weekend.
The brick is flying again (Volvo 245 Turbo 1985, Suzuki GS850G, Zundapp GTS 529-029
Berichten: 652
Topics: 28
Lid sinds: May 2008
14 November 2011, 01:57
(Dit bericht is het laatst bewerkt op 14 November 2011, 02:01 door HansDAF.)
Vandaag met de vacuumleidingen bezig geweest.
De vacuumvervroeger heb ik aangesloten onder het Turbo hoedje (achterste nippel, richting schutbord) Zie tekening:
De vacuumslang van de brandstofdrukregelaar heb ik op de voorste nippel onder het hoedje aangesloten. Deze zat er niet maar die heb ik er in gedraaid, de meter zit er natuurlijk niet tussen. Drukken heb ik niet gemeten.
Carterventilatie (kleine slangetje) aansluiten is niet nodig volgens onderstaand plaatje: Deze heb ik afgedopt.
Kon de slang van turbodrukschakelaar (nog) niet vinden.
't is te laat om nog een rondje te rijden, ik ga morgen maar eens proberen of de auto beter rijdt. Hoop in ieder geval dat de vervroeger beter werkt, nu loopt auto stationar goed zonder slang eraan.
The brick is flying again (Volvo 245 Turbo 1985, Suzuki GS850G, Zundapp GTS 529-029
Berichten: 2.832
Topics: 52
Lid sinds: Sep 2008
Turbodrukschakelaar als in 'overdruk' schakelaar? Komt dacht ik op dezelfde slang als de turbodrukmeter in je dashboard.
Berichten: 652
Topics: 28
Lid sinds: May 2008
@volvo 142 B23: zit ie dan onder het dashboard doorgelust?, er komt maar 1 slang door het schutbord.
Vanavond even kijken.
The brick is flying again (Volvo 245 Turbo 1985, Suzuki GS850G, Zundapp GTS 529-029
Berichten: 2.832
Topics: 52
Lid sinds: Sep 2008
14 November 2011, 13:50
(Dit bericht is het laatst bewerkt op 14 November 2011, 13:59 door Volvo 142 B23.)
Uhmm... Zit bij mij onder de motorkap een sticker met het vacuumsysteem. Omdat de auto in de stalling staat kan ik daar nu even niet naar kijken. Probleem met die sticker is dat ik em niet echt duidelijk vind en volgens mij ook niet compleet.
Edit: even zitten zoeken. De sensor zit bij mij tegen het schutbord, want ik had origineel een b21ft. Bij jou zou ie boven je pedalen moeten zitten. Zie TP30163-2 pagina 23. Zal dus inderdaad daar doorgelust zijn?
Berichten: 1.048
Topics: 17
Lid sinds: Mar 2006
Klopt inderdaad: er gaat 1 vacuumslang naar binnen ri je turbodrukmeter en achter je pedalen zit hier 'doorgelust' de overdrukschakelaar die je brandstofpomp kan onderbreken bij een druk hoger dan 0,8 bar. Is dus alleen voor de veiligheid als je wastegate bijv. niet werkt. Er staat een sticky-onderwerp in het turboforum hierover.
Volvo 245 TIC - Gerestaureerd en verkocht...
Berichten: 652
Topics: 28
Lid sinds: May 2008
Beetje druk op de leiding zetten, stopt de motor toch? Vanavond nog even rondje rijden......................
Als het zo goed aangesloten zit, was het een redelijke makkelijke klus. Wie kijkt er even onder zijn turbokap?
The brick is flying again (Volvo 245 Turbo 1985, Suzuki GS850G, Zundapp GTS 529-029