10 November 2012, 21:02
Komisch dat filmpje. Ze willen Lubbers en Kok terug haha. Verrassend.
Regeerakkoord: wegenbelasting voor oldtimers
|
10 November 2012, 21:02
Komisch dat filmpje. Ze willen Lubbers en Kok terug haha. Verrassend.
10 November 2012, 21:12
Ik lag er ook helemaal van in een deuk.
![]() ![]()
11 November 2012, 12:55
Waarom niet gewoon voor iedereen de rijtuigenbelasting afschaffen (+ het onzinnig duur systeem) en gewoon 10 eurocent op de benzineprijs?
De vervuiler betaald dan gewoon het meest.............. En die buitenlanders die hier in NL rijden betalen dan tenminste ook eens mee!
11 November 2012, 18:06
Ovlov343 schreef:Waarom niet gewoon voor iedereen de rijtuigenbelasting afschaffen (+ het onzinnig duur systeem) en gewoon 10 eurocent op de benzineprijs?...helaas worden dan alle zaken die over de weg getransporteerd worden ook weer duurder.. heb je geen auto, heb je geen rijbewijs, betaal je ook..
11 November 2012, 18:28
je betaald dan inderdaad iets mee voor het transporteren, maar wat maakt dat uit?
iedereen die rijdt betaald mee aan het wegennet en de verdere infrastructuur.
8555152121 418 1994
5263213001 719 2019
11 November 2012, 22:18
Ik ben en blijf Nederlander maar ik heb vandaag in zuid Frankrijk mijn tank weer vol gegooid voor 1,35 euro (diesel), wegenbelasting kennen ze hier niet en als ik lekker snel wil rijden pak ik voor een habbekrats de autoroute..........doen we in Nederland toch echt iets fout. En, oh jahhh, ik heb hier ook nog een bejaarde Mehari die eens in de drie jaar naar de lokale APK moet voor een paar euro !.
Volvo 760 GLE 1990 Mercedes 250SE cabriolet 1967 Porsche 911 Carrera 4 2001 Toyota Landcruiser 100 2007 Citroen Mehari 1976 Hymer B644 2002 Opel GT/J 1971
12 November 2012, 10:10
Als er al een 60 dagen kaart komt is mischien een tweedeling zinvol om het bewerkelijker te houden en de relatief jonge oldtimers waar het blijkbaar bij de problemen vooral om gaat te scheiden van de oudere oldtimers:
- tussen 30 jaar oud en 40 / 45 jaar oud of tussen 30 jaar oud en bouwjaar na bijvoorbeeld 1970 / 1975: 60 dagen kaart - indien ouder dan 40 / 45 jaar of indien bouwjaar voor 1970 / 1975: vrij. Verder vraag ik mij af wat er met de bestaande vrijstellingen is (is er een jurist op dit forum?). Net als alle anderen die een motorrijtuigenbelasting vrij voertuig op naam gezet hebben, heb ik een vrijstellingsbeschikking van de belastingdienst ontvangen. Hierin staat onder andere: "Uit de gegevens van het kentekenregister maak ik op dat het bovengenoemde motorrijtuig 25 jaar of ouder is. Dit betekend dat u voor dat voertuig geen motorrijtuigenbelasting meer hoeft te betalen. Met ingang van XXXXX verleen ik u daarom vrijstelling van de motorrijtuigenbelasting." Ik zie geen beperking van deze mededeling, of de kop rechtsboven "Vrijstellingsbeschikking Motorrijtuigenbelasting Vrijstelling 25 jaar en ouder" zou dit moeten zijn, maar dat is volgens mij meer een kop/samenvatting dan een beperking van het verlenen van de vrijstelling. groeten, Ruud
12 November 2012, 11:35
oga244 schreef:je betaald dan inderdaad iets mee voor het transporteren, maar wat maakt dat uit? Wat maakt dat uit?!?! Je hebt totaal geen notie van wat je zegt. 10 cent weer extra is weer een aderlating voor transportbedrijven, die het toch al niet makkelijk hebben met alle regels, kosten en boetes die ze krijgen. Wordt alles duurder, nog minder consumentenvertrouwen, nog meer crisis. Ben laatst naar Wenen geweest, camper met 3 assen kost even fijn 185 euro voor ongeveer 500 kilometer gebruik van de snelweg. Dat zou nou eens fijn zijn voor Nederland. Alle vrachtwagens die ons land gebruiken als "hoefijzer-vervoer", wel doorkruisen maar niet tanken of lossen. Aanpakken die hap. Moeten we wel rekening houden met de haven van Rotterdam, want de drukte in de Rotterdamse haven is een graadmeter voor onze eigen economie.
12 November 2012, 16:10
oehoeboeroe schreef:Ik ben en blijf Nederlander maar ik heb vandaag in zuid Frankrijk mijn tank weer vol gegooid voor 1,35 euro (diesel), wegenbelasting kennen ze hier niet en als ik lekker snel wil rijden pak ik voor een habbekrats de autoroute..........doen we in Nederland toch echt iets fout. En, oh jahhh, ik heb hier ook nog een bejaarde Mehari die eens in de drie jaar naar de lokale APK moet voor een paar euro !.ja dat was idd erg prettig.. 1.50 voor euri95..
12 November 2012, 17:12
Ja dat Frankrijk goedkoper lijkt komt weer omdat de belastingdruk daar 5% hoger is dan in NL, waar we eigenlijk relatief weinig belasting betalen (zelfs onder het EU gemiddelde): http://nl.wikipedia.org/wiki/Belastingdruk
Volvo 940 1997 Volvo 144 1969
|
« Ouder topic | Nieuwer topic »
|