Berichten: 1.716
Topics: 9
Lid sinds: Mar 2011
2 November 2012, 21:25
(Dit bericht is het laatst bewerkt op 2 November 2012, 21:32 door DennisvdB.)
Vergeet dan niet dat ook de diesel nog meer omhoog moet, rekeningrijden is hetzelfde. De extra kosten worden gewoon doorberekend aan het product. Hoeveel diesel etc is er wel niet nodig om bijvoorbeeld een supermarkt gevuld te krijgen? Stel je voor: "****a, hoezee, rekeningrijden wordt ingevoerd en ik ga lekker minder betalen want ik rij niet veel". Helaas doen de binnenvaart en vrachtwagens dat niet, die krijgen veel extra kosten voor de kiezen. Wat wil dat zeggen? Duurdere prijzen van producten, en veel faillissementen. Wordt je daar nou beter van als je iet wat minder mag betalen voor je auto? Denk het niet...
edit: haha, je mag niet eens meer h o e r a zeggen!
Willen ze het probleem van overmatig gebruik aanpakken, dan inderdaad de blauwe platen toe staan. Zoals eerder gezegd (door Arno geloof ik) zijn deze auto's in mindere mate geschikt voor intensief gebruik, en daar was de oldtimer-regeling bij invoer ook voor bedoeld. De rest niet, of tegen een apart tarief. 60-dagen kaart is ook bijna niet te controleren, plus vergt weer extra manschappen van de politie.
Ik zal dan ook moeten betalen voor een Ford uit '83 die ik heb staan, maar het zij zo.
Berichten: 44
Topics: 5
Lid sinds: Jan 2012
Als het echt om het milieu gaat en de vervuiler moet betalen... accijns op kerosine maar eens gaan heffen? Maar nee, daar is wel weer een ander smoesje voor om at niet te doen. Het leek gewoon een makkelijk melkkoetje, die tamme oldtimer-rijder.
244 GL 1980 (met splinternieuwe APK tot november 2014!)
Berichten: 11.638
Topics: 288
Lid sinds: Jan 2009
H o e r a b e l a s t i n g . . .
Berichten: 292
Topics: 10
Lid sinds: Apr 2009
Cas schreef:Onzin. Mijn buurman stoot met z'n politiek correcte Prius veel meer CO2 en NOx uit als ik. Als de vervuiler moet betalen, dan toch beter de accijns voor iedereen omhoog?
dat kun je natuurlijk ook hard onderbouwen? betalen naar gebruik (km heffing) was mijns insziens eerlijk, en dan zonder vrijstellingen voor oldtimers of voor zogenaamd schoon
8555152121 418 1994
5263213001 719 2019
Berichten: 1.709
Topics: 47
Lid sinds: Dec 2006
oga244 schreef:... betalen naar gebruik (km heffing) was mijns insziens eerlijk, en dan zonder vrijstellingen voor oldtimers of voor zogenaamd schoon
Is mijns inziens ook het eerlijkst.
Maar km-heffing wordt inhet beruchte akkoord afgewezen, wegens te lage verwachte afname op de files.
Ik meen zelfs dat er staat dat door de crisi de files niet toenmene, en km-heffing dus niet nodig is om die terug te dringen...
Hier dus geen milieuoogpunt dus, wrs niet economisch genoeg...
Volvo 245 DL, 1976, B21A, AW71, LPG | Volvo 340 GL Special, 1990, 5d, 1.4, CVT | Volvo 340 GL Special, 1990, 1.4, 3d, CVT | Volvo XC70 2.5T automaat, 2005
Berichten: 292
Topics: 10
Lid sinds: Apr 2009
2 November 2012, 22:49
(Dit bericht is het laatst bewerkt op 2 November 2012, 22:54 door oga244.)
Op het risico af om nu een boze griekse volvo rijder achter me aan te krijgen, > € 10.000.000.000,-- wegflikkeren in een bodemloze griekse put komt op mij ook nog steeds wat onredelijk over...
Om "ons" geld nutteloos weg te pissen hebben we hier steeds een keur van op dat vlak beslist heel kapabele linkse partijen gehad
8555152121 418 1994
5263213001 719 2019
Berichten: 1.716
Topics: 9
Lid sinds: Mar 2011
Ah joh, niet zo pessimistisch. Zie het als een investering in een derde wereld-/lage loon land want we er van moeten maken!
Berichten: 891
Topics: 39
Lid sinds: May 2010
Oga, wat kun jij zeuren zeg.
Alle mensen die vinden dat blauwe platen wel belastingvrij mogen rijden doen dit uit eigenbelang aangezien ze een Volvo met blauwe platen hebben...
Berichten: 1.716
Topics: 9
Lid sinds: Mar 2011
Of een Kever. Hihi. Niet janken, die Ford is dan ook belastingplichtig.
Berichten: 2.851
Topics: 60
Lid sinds: Sep 2010
3 November 2012, 02:11
(Dit bericht is het laatst bewerkt op 3 November 2012, 02:16 door Yellow240.)
Dat kost je ook 5 euro in 10 jaar met die Fietstas :lol: Die Volvo is toch wel iets zwaarder. Wat betreft die regeltjes: ze moeten gewoon niet zo moeilijk doen en het houden zoals het is. Ze verdienen er waarschijnlijk toch geen reet aan en eerlijk is eerlijk: wij profiteren er nou eenmaal van. Genoeg mensen die van andere regels profiteren, en wij moeten met een redelijk onschuldig iets zwaar de l*l zijn.