Waardering:
  • 0 stemmen - gemiddelde waardering is 0
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Mijn volvo?(s)
Citaat:Hallo Greg, welkom. Je hebt gelijk: een 240 is natuurlijk veel geschikter als dagelijkse auto. Maar waar je dan nog een hobby-auto voor nodig hebt...

Mijn 360 vind ik zelf erg leuk, achterwielaandrijving, 2.0 die best pittig is in een 360.
Deze auto wil ik meer houden voor plezierritjes, een 360 is ook roestgevoeliger, dus moet ook binnen gestald worden en pekel vermijden.
Ook heeft ie nu 2 mooie meegespoten bumpers(op de 300 serie best zeldzaam), dat zou zonde zijn als ze beschadigen.

Een 240 is veel groter, comfortabeler en veiliger voor dagelijks gebruik, ook is het minder erg als de zwarte bumpers een tikje krijgen, een nieuwe zwarte bumper is veel makkelijker gevonden.
Niet dat ik die 240 ga aftrappen, ik tegendeel, ik behandel hem zo zo als de 360.

Citaat:Greg, je bent er vroeg bij! Heel goed; geen tijd te verspillen: zodra je mag (je kunt het waarschijnlijk al lang) de weg op met je bolides!

Zo denk ik nou ook, ik heb straks 2 goede auto's en een hoop plezier gehad, ik vind het geweldig allemaal sloperijen af te struinen, en voor weinig(het word toch een sport om voor zo min mogelijk leuke spullen te scoren).

Citaat:Welkom en veel plezier met je auto's....
(stiekem vind ik die 360 ook best mooi....... )

Bedankt, dat zou vast lukken met 2 volvo's Big Grin
Een standaard 340/340 vind ik ook niks, je moet ze leuk maken :wink:

Citaat:Weer een man met smaak ! Welkom !
Maar...... waarom toch een 360 GLT ? Een GLE sedan vind ik perfect: een snelle, luxe, deftige Volvo in zakformaat !
Ook een idee ??? Een 360 3-deurs met B200 turbo (uit een 740 Turbo). Zou dat passen ? Blok is in principe gelijk ?

Waarom een 360 GLT, ik vind de 5 deurs hatchback de mooiste carossorieuitvoering, de sedan vind ik vrij suf, alleen met bodykit vind ik hem fraai, alleen zijn die bodykits zo schaars, dat je ze zelden zo aan zult treffen.

Een turboblok moet als het goed is passen, iemand van de 300 club is een 2.3 turboblok(volgens mij) aan het inbouwen, dus het zou allemaal moeten passen, dan heb je echt een bommetje :o

Verder bedankt voor de rest van de reacties :wink:

Ik heb een vraag, misschien dat jullie die kunnen beantwoorden:

De volvo 240 is nu geschorst, en staat in de omgeving van Den Helder, de auto moet naar Breda gereden worden, en we willen liever niet nog een keer een trailer huren zoals we bij de 360 hebben gedaan.
De auto heeft nog APK tot mei.

Nu heb ik dus een vraag: is het zo als je een auto overschrijft, de auto hierheen rijd, en de volgende ochtend weer schorst, dat je dan meteen de volle mep aan motorrijtuigenbelasting moet betalen?

Ik kan de auto natuurlijk ook 's ochtens overschrijven, de auto hierheen rijden en 's avonds schorsen, of krijg je dan ook meteen de belastingdienst op je dak?
olvo for life
Antwoord
Greg360GLT schreef:[Nu heb ik dus een vraag: is het zo als je een auto overschrijft, de auto hierheen rijd, en de volgende ochtend weer schorst, dat je dan meteen de volle mep aan motorrijtuigenbelasting moet betalen?

Ik kan de auto natuurlijk ook 's ochtens overschrijven, de auto hierheen rijden en 's avonds schorsen, of krijg je dan ook meteen de belastingdienst op je dak?

Ja, daar kom je in dit geval niet onderuit.... Volgens mij ben je tenminste ??n kwartaal wegenbelasting kwijt; je kunt nl. niet voor minder dan een kwartaal schorsen (ja, kan wel, maar als je de schorsing binnen dat kwartaal opheft krijg je alsnog een rekening).
Jammer dat de auto nu geschorst is. Anders had je 'm naar je huis kunnen rijden, overschrijven en direct schorsen en het vrijwaringsbewijs naar de vorige eigenaar kunnen opsturen. Je kunt 'm ook laten brengen door een autotransporteur (zie andere discussie op dit forum). Kost je 110,- euri bij Zegwaard (.... = goedkoper dan 3 maanden wegenbelasting + benzine +| tijd...)
Volvo 240 GL sedan 1992 (en een DAF 55 variomatic 1970)
Antwoord
Greg360GLT schreef:[Nu heb ik dus een vraag: is het zo als je een auto overschrijft, de auto hierheen rijd, en de volgende ochtend weer schorst, dat je dan meteen de volle mep aan motorrijtuigenbelasting moet betalen?

Wat dit onderwerp betreft is er de laatste jaren het een en ander ten positieve verandert:

Nee, je krijgt geen aanslag voor de motorrijtuigenbelasting als je de auto een dag na overschrijven al schorst.
Als je langer wacht met schorsen krijg je wel een aanslag in de bus die je dan moet betalen maar zodra je de auto schorst krijg je het restant van het lopende kwartaal door het CBM teruggestort.
Antwoord
Het maakt opzich niet uit dat de auto nu geschorst is, als je hem overschijft kan je hem gewoon weer opnieuw schorsen, ook al is dat binnen 3 maanden gebeurd, en ben je geen extra bedrag verschuldigd, omdat de auto van eigenaar is gewisseld.
Als ie niet geschorst was, zou de eigenaar denk ik ook eerst de auto overgeschreven willen hebben, niet dat wij op zijn naam terugrijden met de auto.

Je kan ook per maand de motorrijtuigenbelasting betalen, dus dan kost een 240 estate op LPG geloof ik 99 euro, en de verzekering erbij, en dat voor een dag vervoer.
Dan kan ik hem beter op de oprit zetten en mijn ouders er gebruik van laten maken....

De auto op laten halen kost net zoveel als de auto een maand ongeschorst voor de deur zetten, dan kan ik dat beter doen, hebben we er hier thuis ook nog wat aan.

Het mooiste zou natuurlijk zijn als de auto verzekerd zou zijn, we hem terug kunnen rijden zonder belasting en hem bij thuiskomst schorsen.
olvo for life
Antwoord
Greg360GLT,

ik heb je vorige bericht nog even gelezen : is het zo dat die auto op JOUW naam geschorst staat en dat je de schorsing voor een dag op wil heffen en hem dan opnieuw wil schorsen op jouw naam?

Zo ja, NIET DOEN ! voordat je duidelijk de reglementen van het CBM doorgenomen hebt.
Ik meen me nl. te herinneren dat een schorsing opheffen en het vervolgens weer opnieuw schorsen van dezelfde auto op dezelfde naam financieel ongunstig uitpakt!
Antwoord
kun je niet ergens even handelaarsplaten van een bevriend garagist lenen voor een dagje?
"Volvo - not everybody's car - but who wants to be everybody?"
Antwoord
Citaat:Wat dit onderwerp betreft is er de laatste jaren het een en ander ten positieve verandert:

Nee, je krijgt geen aanslag voor de motorrijtuigenbelasting als je de auto een dag na overschrijven al schorst.
Als je langer wacht met schorsen krijg je wel een aanslag in de bus die je dan moet betalen maar zodra je de auto schorst krijg je het restant van het lopende kwartaal door het CBM teruggestort.

Dit is goed om te lezen, dan schors ik de auto de volgende dag na het ophalen gewoon, scheelt me een hoop geld.
Het probleem is dus opgelost, bedankt voor je reactie!

Citaat:Greg360GLT,

ik heb je vorige bericht nog even gelezen : is het zo dat die auto op JOUW naam geschorst staat en dat je de schorsing voor een dag op wil heffen en hem dan opnieuw wil schorsen op jouw naam?

Zo ja, NIET DOEN ! voordat je duidelijk de reglementen van het CBM doorgenomen hebt.
Ik meen me nl. te herinneren dat een schorsing opheffen en het vervolgens weer opnieuw schorsen van dezelfde auto op dezelfde naam financieel ongunstig uitpakt!

De auto staat nu nog op naam van de vorige eigenaar, dus ik haal hem niet voor een dag uit de schorsing op m?n eigen naam.
olvo for life
Antwoord
bij het overschrijven is de auto automatisch ONTSCHORST zonder de bijkomende kosten daarvoor, maar gewoon de overschrijvingskosten! Dus als jij m weer wil schorsen kan dat gewoon. Doe je dat de dag erna. Waarschijnlijk moet je dan voor die ene dag betalen, ik weet 't niet. Kom je vanzelf achter.

Kijk even op http://www.rdw.nl of bel die mensen ff. Ben benieuwd wat ze zeggen.

Oja, een laatste tip. Verzeker het apparaat en ga NOOIT de weg op zonder verzekering.
"Volvo - not everybody's car - but who wants to be everybody?"
Antwoord
Hey Gregory, ook welkom hier ! :lol:
VOLVO 945 2.3 i&nbsp; aut. '92<br />SAAB 99 GL 2.0i '84<br />www.adopteereendog.nl<br />[Afbeelding: cooltext34912265.gif]<br />Een groot acteur kan u tot tranen bewegen. Maar dat kan een automonteur ook
Antwoord
Citaat:bij het overschrijven is de auto automatisch ONTSCHORST zonder de bijkomende kosten daarvoor, maar gewoon de overschrijvingskosten! Dus als jij m weer wil schorsen kan dat gewoon. Doe je dat de dag erna. Waarschijnlijk moet je dan voor die ene dag betalen, ik weet 't niet. Kom je vanzelf achter.

Kijk even op http://www.rdw.nl of bel die mensen ff. Ben benieuwd wat ze zeggen.

Oja, een laatste tip. Verzeker het apparaat en ga NOOIT de weg op zonder verzekering.

Ik ben erachter gekomen, dat als je de auto gewoon een paar dagen schorst, je geen rekening krijgt, dan moeten ze minder dan 5 euro in rekening brengen, en dat doen ze niet.
Dus je kan de auto gewoon een paar dagen laten staan, zonder belasting te betalen.
Verzekeren doen we zeker, dat vinden we zelf ook zeer belangrijk.

Citaat:Hey Gregory, ook welkom hier !

Hallo John, dit is wel een makkelijker forum dan het forum van de 300 club h? :lol:
olvo for life
Antwoord

Lijst met mogelijk verwante topics
Topic Auteur Reacties Weergaven Laatste bericht
  Eerste Volvo IVARIO 45 6.794 21 May 2025, 00:57
Laatste bericht: IVARIO
  Even voorstellen: Volvo 340 van Wout Wout_Holsbeek 5 658 17 April 2025, 21:00
Laatste bericht: BartJu
  Voorstellen: Volvo 245 1976 Kogelman 19 5.664 2 April 2024, 17:05
Laatste bericht: IVARIO
  voorstellen volvo 240 1983 dafshooter 1 1.170 26 February 2024, 13:40
Laatste bericht: Rob
  Mijn Volvo 244 GL '81 en 240 DL '83 Arjan. 359 234.063 12 March 2023, 16:12
Laatste bericht: Marc1970
  Eerste Volvo V70D4204T5 3 2.255 16 December 2022, 22:39
Laatste bericht: Kogelman
  Volvo 240 1984 - B230FK - M90 - 16T - LH2.4 jhilverda 49 68.832 22 October 2022, 21:09
Laatste bericht: volvo144
  eigenaar volvo 245 1979 HenkMar 245 5 4.147 31 July 2022, 14:10
Laatste bericht: pepijnwk
  Ik en mijn nieuwe oude 244 1980 luukv47 5 3.815 15 May 2022, 10:25
Laatste bericht: skidje
Big Grin Volvo 940 2.3 i Polar LPT Bacchus 1 2.050 3 January 2022, 15:40
Laatste bericht: Marc1970

Ga naar locatie:

Gebruikers die dit topic lezen: 1 gast(en)