Waardering:
  • 0 stemmen - gemiddelde waardering is 0
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
helaas weer zoekend naar een volvo
#31
BartWillem schreef:De PRV-blokken zijn helaas niet zo betrouwbaar als de B19/21/23/230. Smile Ze kunnen lang meegaan, maar dan moeten ze echt verdomd goed onderhouden zijn. Smile En ik vind die 760 er een beetje "fout" uit zien met die motorkap met luchthappers. Smile Maar ja: smaken verschillen. Smile

Is een 240 diesel misschien wat voor je? Mijn 244 diesel mag weg (moet niet, maar mag wel). Smile

en mocht die kapot lopen dan heb ik nog een goed 2400 turbo diesel blok Big Grin
ff omkeuren en rijden maar weer
maar dat lijkt mij niets

en wat voor 240 heb je dan nog te koop?
Antwoord
#32
Je hoeft geen foto van het typeplaatje te maken, dat is eenvoudig over te zetten met twee popnagels. Het enige vaste merk op een auto is het ingeslagen chassisnummer. Bij de 740 op de deurstijl rechtsvoor, oftewel de deurpost van de rechtervoordeur. Ergens tussen de scharnieren schat ik.
Volvo 940 1997  Volvo 144 1969
Antwoord
#33
Edit: gaat niet meer...
Antwoord
#34
thijs-voncken schreef:en mocht die kapot lopen dan heb ik nog een goed 2400 turbo diesel blok Big Grin
ff omkeuren en rijden maar weer
maar dat lijkt mij niets

en wat voor 240 heb je dan nog te koop?
Een 760 naar diesel ombouwen vergt nogal wat werk, het houdt iig niet op met alleen de motor ombouwen, maar ook de tank (andere tankvlotter en pomp), kabelbomen, motorsteunen enz enz. Kan je wellicht overzetten vanuit je oude auto maar als dat een handbak is moet je de boel dus ook van automaat ombouwen naar handbak (alhoewel dat ook weer niet superspannend is). Maar je hebt in ieder geval werk genoeg. Smile

Over mijn 244 diesel (crosspost vanuit ander topic): auto komt uit eind '79 en heeft 338k als tellerstand, maar het motorblok en de automaat zijn beiden zo'n 125-130k terug helemaal gereviseerd (en dan niet huis-tuin-en-keukenachtig maar bij een professioneel revisiebedrijf die gespecialiseerd is in die VW-blokken). Heeft stuurbekrachtiging, origineel Golde schuifdak, opnieuw gevulde stoelen met beige leren bekleding (wel scheur in bestuurdersstoel op de naad). Auto is een paar jaar terug geheel opnieuw gespoten in de kleur van een 340/360 (lakcode is bekend) en is in nette staat. Onderhoudsgeschiedenis ook geheel bekend. Helaas beginnen de wielranden langzaam aan wat te roesten evenals de reservewielbak (heeft eigenlijk elke 240 wel vroeg of laat). Is wel allemaal behandeld nu. Smile Rechter achterportier heeft wel een lelijke roestbobbel maar een nette/volledig roestvrije deur krijg je erbij. Tis een erg nette auto waar zeker niet mee gerommeld is. Smile En er zit ook een gloednieuwe uitlaat onder van voor tot achter (inclusief nieuwe voorpijp en diesel tussenpijp). Smile Vraagprijs is 2950 (of elk aannemelijk bod).

Foto's zeggen meer dan woorden, maar een fimpje zegt nog meer dan foto's: http://youtu.be/zvrYBJcVplM
Volvo S80 Turbo 2002 & 740 GLE 1990

http://Volvotips.com
Antwoord
#35
PRV's schijnen niet van gas te houden, en die 760 van de vorige pagina ziet er eerlijk gezegd ook een beetje rommelig uit.
Antwoord
#36
Dat PRV's niet van gas houden verbaast me; ik ken mensen die een PRV op LPG hebben en ik heb er nog geen slechte verhalen over gehoord.
Antwoord
#37
Daarom zeg ik ook "schijnt". Bij de Volvo 700 vereniging is iedereen er huiverig voor.
Antwoord
#38
jos245 schreef:Dat PRV's niet van gas houden verbaast me; ik ken mensen die een PRV op LPG hebben en ik heb er nog geen slechte verhalen over gehoord.
Ik heb er anders al tientallen gezien waar 't PRV-blok eruit werd gehaald en vervangen werd door een 4-cilinder.

Maar vergeet niet: veel LPG-installaties zijn nogal budget en als je een simpel systeem voor een PRV-blok pakt is de kans op problemen vele malen groter dan bij een redblock. Pak je een goed LPG-systeem dan zal 't op een PRV-blok prima lopen. Smile Maar ja: helaas kiezen veel LPG-rijders voor verkeerde zuinigheid. Wink
Volvo S80 Turbo 2002 & 740 GLE 1990

http://Volvotips.com
Antwoord
#39
Hoezo zuinigheid? Je kunt er toch niks anders in leggen dan een simpele(G1) installatie? Ik denk dat iedereen met een PRV er wel een dampgasinstallatie in wil hebben. Hoe wou je die aansturen dan met K-Jet? Dat is nou net het hele probleem met die K-Jet.
Antwoord
#40
Ombouwen, er zijn zat alternatieven. Smile
Volvo S80 Turbo 2002 & 740 GLE 1990

http://Volvotips.com
Antwoord


Lijst met mogelijk verwante topics
Topic Auteur Reacties Weergaven Laatste bericht
  Weer een 245! jero 3 513 14 October 2025, 18:02
Laatste bericht: jero
  Na lange tijd weer een 245 hugo 0 193 3 August 2025, 11:58
Laatste bericht: hugo
  Eerste Volvo IVARIO 45 6.794 21 May 2025, 00:57
Laatste bericht: IVARIO
  Even voorstellen: Volvo 340 van Wout Wout_Holsbeek 5 659 17 April 2025, 21:00
Laatste bericht: BartJu
  Weer een 245! jero 0 347 10 December 2024, 20:00
Laatste bericht: jero
  Voorstellen: Volvo 245 1976 Kogelman 19 5.668 2 April 2024, 17:05
Laatste bericht: IVARIO
  voorstellen volvo 240 1983 dafshooter 1 1.170 26 February 2024, 13:40
Laatste bericht: Rob
  Mijn Volvo 244 GL '81 en 240 DL '83 Arjan. 359 234.285 12 March 2023, 16:12
Laatste bericht: Marc1970
  Eerste Volvo V70D4204T5 3 2.256 16 December 2022, 22:39
Laatste bericht: Kogelman
  Volvo 240 1984 - B230FK - M90 - 16T - LH2.4 jhilverda 49 68.850 22 October 2022, 21:09
Laatste bericht: volvo144

Ga naar locatie:


Gebruikers die dit topic lezen: 1 gast(en)