thijs-voncken schreef:en mocht die kapot lopen dan heb ik nog een goed 2400 turbo diesel blok 
ff omkeuren en rijden maar weer
maar dat lijkt mij niets
en wat voor 240 heb je dan nog te koop?
Een 760 naar diesel ombouwen vergt nogal wat werk, het houdt iig niet op met alleen de motor ombouwen, maar ook de tank (andere tankvlotter en pomp), kabelbomen, motorsteunen enz enz. Kan je wellicht overzetten vanuit je oude auto maar als dat een handbak is moet je de boel dus ook van automaat ombouwen naar handbak (alhoewel dat ook weer niet superspannend is). Maar je hebt in ieder geval werk genoeg.
Over mijn 244 diesel (crosspost vanuit ander topic): auto komt uit eind '79 en heeft 338k als tellerstand, maar het motorblok en de automaat zijn beiden zo'n 125-130k terug helemaal gereviseerd (en dan niet huis-tuin-en-keukenachtig maar bij een professioneel revisiebedrijf die gespecialiseerd is in die VW-blokken). Heeft stuurbekrachtiging, origineel Golde schuifdak, opnieuw gevulde stoelen met beige leren bekleding (wel scheur in bestuurdersstoel op de naad). Auto is een paar jaar terug geheel opnieuw gespoten in de kleur van een 340/360 (lakcode is bekend) en is in nette staat. Onderhoudsgeschiedenis ook geheel bekend. Helaas beginnen de wielranden langzaam aan wat te roesten evenals de reservewielbak (heeft eigenlijk elke 240 wel vroeg of laat). Is wel allemaal behandeld nu.

Rechter achterportier heeft wel een lelijke roestbobbel maar een nette/volledig roestvrije deur krijg je erbij. Tis een erg nette auto waar zeker niet mee gerommeld is.

En er zit ook een gloednieuwe uitlaat onder van voor tot achter (inclusief nieuwe voorpijp en diesel tussenpijp).

Vraagprijs is 2950 (of elk aannemelijk bod).
Foto's zeggen meer dan woorden, maar een fimpje zegt nog meer dan foto's:
http://youtu.be/zvrYBJcVplM