Waardering:
  • 0 stemmen - gemiddelde waardering is 0
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Regeerakkoord: wegenbelasting voor oldtimers
ok.....al wat gegoogled maar kon geen datum vinden.......damn....dit ziet er niet goed uit. Zou toch wel heel rechtvaardig zijn als je de huidige gevallen MRB vrij laat.
Volvo 244 DL 1974
DopdeDouwer schreef:Ik denk dat er veel oldtimers totallos worden gereden binnenkort... heb je iig de dagwaarde/taxatiewaarde nog... (impulsieve reactie)

Lol, ik moest hier wel hard om lachen eigenlijk... Het is niet eens ondenkbaar dat dat op "grote schaal" gedaan gaat worden. Tongue Het is wachten tot een zekere garage voor de zoveelste keer brand heeft. Tongue

Voor de rest is het natuurlijk bijzonder slecht en triest nieuws. Sad Vroeg of laat kon je wel verwachten dat het einde oefening is, ik hoop dat er alsnog een overgangsregeling komt of dat mensen die er een daily driver die belastingplichtig is toch de hobby-bakken kunnen houden maar ik vrees het ergste. Het Autoweek-artikel heeft 't al erover dat dit typisch iets kan zijn waarmee in de politiek "gesjoemeld" kan worden, maar dat lijkt me erg sterk: het is immers expliciet in het regeerakkoord genoemd dus het zal niet stiekem/achteraf/via-achterkamertjes geregeld worden.
Volvo S80 Turbo 2002 & 740 GLE 1990

http://Volvotips.com
Ja meneer Samson maakt geen vrienden bij de oldtimer mensen ;-)!
Volvo 244 DL 1974
Snap ik, maar Samson's standpunt was wel vóór de verkiezingen al bekend. Nu de VVD dit steunt is er sowieso een grote meerderheid in het kabinet voor dit plan. Immers: CDA, D66, GL en CU waren al voorstander om de oldtimer-vrijstelling geheel te schrappen (CDA gedeeltelijk, maar je betaalt dan nog altijd minstens de helft aan wegenbelasting). Dat weg zien te lobby'en zal heel moeilijk worden. Tongue

Ongelooflijk dat er zelfs op de Fehac-site niets wordt gemeld. Dat sterkt het idee van Seniorenclub bij me: ze zijn toch al oud zat en in 2014 toch al met de hobby genokt omdat 't voor een 70-plusser fysiek onmogelijk blijkt. Tongue

Om voor eigen parochie te preken: Boedr en ik zijn afgelopen weekend begonnen met de deel-restauratie van m'n Volvo 240 (die er overigens echt flink van gaat opknappen en het laswerk is haast net zo goed als een nieuwe), dat blijkt nu dus ook weggegooid geld te zijn want de auto zal straks onverkoopbaar zijn (zoals Oudevolvo ook last van heeft). En dan gaat 't in mijn geval nog om een originele Nederlandse '86'er die al meer dan genoeg wegenbelasting betaald heeft. Sad
Volvo S80 Turbo 2002 & 740 GLE 1990

http://Volvotips.com
Voor het milieu he? Dus scooters gaan ook meebetalen? Ik denk echt dat scooters 10 keer zoveel vervuilen dan oldtimers (maar kan ook 4 of 50 keer zijn)
244 GL 1980 (met splinternieuwe APK tot november 2014!)
Het blijft gewoon raar:
- er wordt geen onderscheid gemaakt (bv. gewone eerste auto - bouwjaar - gebruik e.d.)
- als argument wordt het milieu gebruikt

Samson had beter promilieuschreeuwer kunnen blijven, deed hij minder kwaad
Als motorrijder hoop ik van niet, maar er is gebleken dat motoren vele malen meer schadelijke stoffen uitstoten dan auto's, gaan we die ook zwaarder belasten? Komkom, we denken toch niet echt dat deze maatregel 'milieu' gerelateerd is hè?
Volvo 142 '72 Gesloopt
Volvo 240DL '88 Verkocht
Volvo S70 '97 Verkocht
Volvo V70 '08 --> Daily driver
Volvo 242 Turbo Projectje --> http://volvolvo.nl/threads/9146-Mijn-Volvo-242-turbo
Volvo 940 '90 Carbagerun project -->http://volvolvo.nl/threads/14646-carbage...ditie-2014
BartWillem schreef:Ongelooflijk dat er zelfs op de Fehac-site niets wordt gemeld. Dat sterkt het idee van Seniorenclub bij me: ze zijn toch al oud zat en in 2014 toch al met de hobby genokt omdat 't voor een 70-plusser fysiek onmogelijk blijkt. Tongue
De Fehac is inderdaad in diepe slaap volgens mij. Zie ook mijn post op het VolvoKV forum met mijn bericht aan de Fehac begin september (geen reactie gehad overigens).

M'n vriendin opperde nog wel een leuke suggestie om toch een verzameling aan te kunnen houden.
Gewoon ieder kwartaal een andere auto in de belasting. Rij je toch vier verschillende auto's per jaar.

Wat is nu het beoogde exportland? Terug naar Zweden? Daar is volgens mij >30 belastingvrij. Hoe is de regeling in België en Duitsland?
Bekijk ook mijn website en blog www.oudevolvo.nl
Duitsland ook 30 jaar geloof ik.........massaal wieder zuruck ins Heimat ;-)!
Volvo 244 DL 1974
oudevolvo schreef:Wat is nu het beoogde exportland? Terug naar Zweden? Daar is volgens mij >30 belastingvrij. Hoe is de regeling in België en Duitsland?

Volgens mij is wegenbelasting iets heel Hollands, sowieso niet in Duitsland (net als BPM)
244 GL 1980 (met splinternieuwe APK tot november 2014!)

Lijst met mogelijk verwante topics
Topic Auteur Reacties Weergaven Laatste bericht
  Naafkapjes voor 240 Eiker velgen HD 240 1 1.833 17 May 2022, 19:37
Laatste bericht: skidje
  Verdwijnen met de verbrandingsmotor ook de oldtimers? BartJu 5 3.219 21 November 2021, 18:53
Laatste bericht: Madman
  Goed om nog te weten en te regelen voor de stalling. hugo 10 8.354 22 November 2020, 11:01
Laatste bericht: Grey240Polar
  Zenuwachtig voor de C70... SaddieN 0 2.258 21 April 2019, 09:35
Laatste bericht: SaddieN
  Slopen voor onderdelen, en dan? Frank&Frida 4 5.618 25 October 2016, 08:01
Laatste bericht: asterix
  Grote steden verboden voor 'oude' auto's Belg 113 86.600 23 May 2016, 20:26
Laatste bericht: BartJu
  Polaris Chrome Wielmoeren voor 244. Waar te koop? Uberbrick 10 12.082 13 March 2016, 22:23
Laatste bericht: skidje
  Volvo aftermarket Navigatie BLP-990 voor waterval psycho-realm 1 10.226 25 January 2016, 00:26
Laatste bericht: extasefm
  Januari 2014: vrijstelling wegenbelasting oldtimers vervalt Dopski 231 176.538 4 November 2015, 20:35
Laatste bericht: Arjan.
  Wat voor velgen zijn dit? Pluk 17 38.392 25 October 2015, 16:56
Laatste bericht: Dopski

Ga naar locatie:

Gebruikers die dit topic lezen: 5 gast(en)