Berichten: 40
Topics: 6
Lid sinds: Nov 2010
het blijkt nog veel erger te zijn: het is en blijft een houderschapsbelasting, IEDEREEN moet deze gaan betalen, schorsen kan straks ook niet meer voor wat betreft Houderschapsbelasting, wel voor APK en verzekeren
troost: ook voor de nieuwe auto,s die houderschapsbelastingvrij verkocht worden, moet vanaf 2014 betaald worden !!
De enige die nog ontheffening kunnen krijgen zijn musea
Berichten: 2.832
Topics: 52
Lid sinds: Sep 2008
En hoe word ik een museum?
Berichten: 44
Topics: 5
Lid sinds: Jan 2012
CBAA schreef:het blijkt nog veel erger te zijn: het is en blijft een houderschapsbelasting, IEDEREEN moet deze gaan betalen, schorsen kan straks ook niet meer voor wat betreft Houderschapsbelasting, wel voor APK en verzekeren
troost: ook voor de nieuwe auto,s die houderschapsbelastingvrij verkocht worden, moet vanaf 2014 betaald worden !!
De enige die nog ontheffening kunnen krijgen zijn musea
Waar lees je dat?
244 GL 1980 (met splinternieuwe APK tot november 2014!)
Berichten: 216
Topics: 3
Lid sinds: Dec 2011
Dat zou ook weer beroerd zijn voor de lopende restauraties. Ben nu zelf een Daf aan het restaureren, voordeel is dat die weer niet zoveel weegt.
Berichten: 1.152
Topics: 69
Lid sinds: Dec 2007
Volvo 142 B23 schreef:En hoe word ik een museum?
Ik ben al een museum, nu de status nog
Berichten: 2.832
Topics: 52
Lid sinds: Sep 2008
oudevolvo schreef:Ik ben al een museum, nu de status nog 
Ja ik heb ook genoeg oude rommel. Maar hoe komen we aan de status inderdaad ;-).
Berichten: 198
Topics: 17
Lid sinds: May 2010
Mooi balen, deze actie! Ik heb nog een Hanomag Camper staan van 2500kg (diesel), daar moet ik ook flink voor gaan betalen straks. Is het misschien een idee onze Volvo's naar een camper om te bouwen?
Honda CBR600 1996
Volvo 245 1983 lpg (geschorst per 10-02-2014)
Volvo 940 1998 lpg G3
Volvo 740 1985 benzine
Hanomag Henschel F40KA 1973 diesel
Berichten: 1.517
Topics: 35
Lid sinds: Sep 2006
oudevolvo schreef:De Fehac is inderdaad in diepe slaap volgens mij. Zie ook mijn post op het VolvoKV forum met mijn bericht aan de Fehac begin september (geen reactie gehad overigens).
M'n vriendin opperde nog wel een leuke suggestie om toch een verzameling aan te kunnen houden.
Gewoon ieder kwartaal een andere auto in de belasting. Rij je toch vier verschillende auto's per jaar.
Wat is nu het beoogde exportland? Terug naar Zweden? Daar is volgens mij >30 belastingvrij. Hoe is de regeling in België en Duitsland?
België:
Auto's worden vanaf 25 jaar belastingvrij, zowel diesel als benzine. Voor LPG betaal je een supplement bovenop de gewone taks voor de benzine-auto. Wordt die auto belastingvrij, blijf je het LPG-supplement wel jaarlijks betalen.
Nouja "belastingvrij": je betaalt jaarlijks wel nog iets, een forfaitair bedrag, dat jaarlijks wordt geïndexeerd. Dit jaar iets van 32 euro of zo.
Vrachtwagens en motorfietsen worden pas vanaf 30 jaar belastingvrij.
Als referentiedatum wordt de datum van eerste inschrijving gehanteerd (buitenlands of Belgisch, zolang het aantoonbaar is natuurlijk aan de hand van het inschrijvingsbewijs).
Geen idee hoe lang deze situatie nog zal worden gehandhaafd natuurlijk!
Berichten: 9.863
Topics: 82
Lid sinds: Apr 2006
Dat zou jammer zijn als alles weer in de belasting gaat. Ik heb nu twee 144's paraat waar ik ombeurten in rij ongeveer, dan moet ik er toch 1 wegdoen denk ik zo. Maar dan nog zijn het erg goedkope autootjes, ook de 240 waar we al jaren voor betalen is per km een koopje.
Zou hoedanook fijn zijn om verlost te worden van al die belastingvrije Golfjes 1 op veel te brede banden en de van vele kleuren plaatwerk voorziene Benz 190.
Volvo 940 1997 Volvo 144 1969
Berichten: 11.638
Topics: 288
Lid sinds: Jan 2009
ff doorgaan op museum.. wat zijn de eisen? Moet het een vast adres hebben? (postbus..) Een wisselende collectie met een vaste kern, beheerd door alleen maar vrijwilligers. Vrije bezoektijden en voor een ieder te zien (of je nu wilt of niet..) En dan is het Volvolvo-museum best wel groot ook..!