Waardering:
  • 0 stemmen - gemiddelde waardering is 0
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Regeerakkoord: wegenbelasting voor oldtimers
http://www.fehac.nl/

http://www.rendement.nl/fiscaal/nieuws/i...tocht.html
http://www.autoweek.nl/autonieuws/21089/...rs-vervalt
Even nog ter indicatie van het standpunt van de (CDA) staatssecretaris die dit standpunt in de tweedekamer heeft verdedigd...
Citaat:25 oktober 2012
Geen afschaffing MRB vrijstelling oldtimers
Er komt geen nieuwe discussie over de MRB-vrijstelling voor oldtimers. Dat heeft staatssecretaris Atsma (Ministerie van Infrastructuur en Milieu) aan de Tweede Kamer laten weten. Wel laat hij onderzoek doen naar de invoering van milieuzones voor oldtimers.

Atsma antwoordt op Kamervragen dat gemeenten juridisch bevoegd zijn om milieuzones in te voeren. Die zouden dan bijvoorbeeld kunnen gaan gelden voor oldtimers. Wel wordt er onderzoek gedaan naar de mogelijkheid om “oldtimers van liefhebbers” te ontzien. Dat betreft auto’s waarmee slechts op een beperkt aantal dagen per jaar wordt gereden. Atsma heeft de RDW opdracht gegeven om te onderzoeken of een landelijke registratie bij de RDW mogelijk is van de dagen waarop met oldtimers in milieuzones mag worden gereden.

De MRB-vrijstelling blijft hierbij gehandhaafd. Dat is de uitkomst van het overleg van Atsma met staatssecretaris Weekers van Financiën. Die vrijstelling is per 1 januari 2012 overigens wel bijgesteld. De leeftijdsgrens is, met een ingroeiregeling, verhoogd van 25 naar 30 jaar. Bovendien geldt voor nieuwe gevallen, auto’s die per eind 2011 nog geen 25 jaar oud waren, voortaan wel de MRB-dieseltoeslag.
Nog geen week later is het plan in het regeerakkoord om de MRB vrijstelling in (waarschijnlijk) 2014 in af te schaffen.
Lekker zooitje weer. Ik ga ervan uit dat de soep uiteindelijk niet zo heet gegeten wordt als hij wordt opgediend.
Neemt niet weg dat het een belabberde timing is voor zo'n ongenuanceerd bericht aangezien ik net vandaag mijn 245 GLE te koop heb gezet.
Dus dat wordt meer 'wat de gek ervoor geeft'.
En ja, hij moet echt de deur uit. Dat moest hij al, maar nu zeker. Dan houd ik liever de overige 7 oldtimers.
Maar ja, afhankelijk van de nieuwe regeling moeten die misschien ook nog weg. Maar hoe kies je dan tussen een 123GT uit 1969, een Amazon cabrio en een 1800ES?

Helaas lijkt de Fehac ook in slaap gevallen. Anders had het al niet zo ongenuanceerd in het akkoord gestaan.
Bekijk ook mijn website en blog www.oudevolvo.nl
schorsen die hap.. weg = weg..

pleistertje.. jij doet zoals velen alles zelf, dan is die 45 euri per otoo al terug..
[Afbeelding: fa91957b-dbc9-4a10-af09-4e5f7ae03a2f_zpsptpfi7xq.jpg]
Lekker *** dus...

Enige manier om wat te sparen was door mn lpg 244 te rijde, maar dat akkoord slaat nu even een gat van 3000 in mijn begroting :-(
Idd, wat een ellende.
Las het net ook in het nieuwe regeerakkoord .
.[URL="http://www.nu.nl/files/regeerakkoord.pdf"]
.

Bruggen slaan
Regeerakkoord VVD - PVDA
29 oktober 2012
[/URL]

[Afbeelding: vvdpvda.jpg]
[Afbeelding: 84fb94b1c967617fde68e97ccaaf79fc.gif]
ja ik ben blij dat er even geen "KDFI met LPG" budget was.. dan maar verder met de Webertjes... oh nee, d'as hetzelfde budget.. anywho, bijna net zoveel aan MRB als verreden peut p/m..
[Afbeelding: fa91957b-dbc9-4a10-af09-4e5f7ae03a2f_zpsptpfi7xq.jpg]
Jambon schreef:schorsen die hap..
Mooi plan! En er dan gewoon strak mee doorrijden, ha ha.
Nee, schorsen lost niets op.
Het probleem zit hem in het feit dat er dan geen mogelijkheid is om af en toe een ritje te maken.
Misschien moet ik een garage beginnen en alleen mezelf bedienen en dan groene platen nemen en die gebruiken om af en toe een (proef)ritje te maken.
Bekijk ook mijn website en blog www.oudevolvo.nl
€ 130 per maand belasting. Ik denk dat we maar eens een paar dagen Den Haag moeten blokkeren in de maandagochtendspits... stelletje mafketels. Ik hoop (verwacht zelfs) overigens dat de plannen vooral zullen gelden voor nieuwkomers.
244 GL 1980 (met splinternieuwe APK tot november 2014!)
Ik vind het ergst eigenlijk nog dat 'het milieu' erbij gehaald moet worden, terwijl ze gewoon overal geld vandaan halen voor meest onzinnige dingen..

Vind het idee van de eigen garage nog niet zo gek, alleen staan die platen zo raar heWink

Lijst met mogelijk verwante topics
Topic Auteur Reacties Weergaven Laatste bericht
  Naafkapjes voor 240 Eiker velgen HD 240 1 1.833 17 May 2022, 19:37
Laatste bericht: skidje
  Verdwijnen met de verbrandingsmotor ook de oldtimers? BartJu 5 3.219 21 November 2021, 18:53
Laatste bericht: Madman
  Goed om nog te weten en te regelen voor de stalling. hugo 10 8.354 22 November 2020, 11:01
Laatste bericht: Grey240Polar
  Zenuwachtig voor de C70... SaddieN 0 2.258 21 April 2019, 09:35
Laatste bericht: SaddieN
  Slopen voor onderdelen, en dan? Frank&Frida 4 5.618 25 October 2016, 08:01
Laatste bericht: asterix
  Grote steden verboden voor 'oude' auto's Belg 113 86.634 23 May 2016, 20:26
Laatste bericht: BartJu
  Polaris Chrome Wielmoeren voor 244. Waar te koop? Uberbrick 10 12.082 13 March 2016, 22:23
Laatste bericht: skidje
  Volvo aftermarket Navigatie BLP-990 voor waterval psycho-realm 1 10.227 25 January 2016, 00:26
Laatste bericht: extasefm
  Januari 2014: vrijstelling wegenbelasting oldtimers vervalt Dopski 231 176.540 4 November 2015, 20:35
Laatste bericht: Arjan.
  Wat voor velgen zijn dit? Pluk 17 38.392 25 October 2015, 16:56
Laatste bericht: Dopski

Ga naar locatie:

Gebruikers die dit topic lezen: 5 gast(en)