Topics: 50
Hallo allen,
ik heb een (volglens mij) stromberg.. carburateur..
maar omdat deze auto erg veel op LPG heeft gereden zal er binnenkort een revisieset op moeten komen.
er worden verschillende aangeboden, ook met verschillende prijzen..
maar wat moet ik nu hebben.. ?
weer een foto van mijn interieur:
dank voor uw hulp!
Topics: 82
4 March 2012, 14:25
(Dit bericht is het laatst bewerkt op 4 March 2012, 14:50 door Marc1970.)
Dat is een SU HS6 carburateur. Die zou iets beter tegen LPG kunnen omdat de naald middenin de sproeier zit en niet zoals in de Stromberg er door een veertje tegenaan gedrukt wordt. Wel sneller last van valse lucht. Dat is weer lastig zelf te reviseren.
Wat doet-ie verkeerd nu?
Koop een andere op Marktplaats, zijn er zat. Een Stromberg past ook, heb je ws. wel een ander gasmengstuk voor nodig.
Volvo 940 1997 Volvo 144 1969
Topics: 288
klein zijstraatje.. Marc, welke carb werkt beter op de B20/18..? SU of Strontberg..? marginaal?
ik ken alleen de laatste op de B20 en SU's alleen dubbel en op andere motoren.. dan heb ik het over zowel deze SU, dus met rammelende vlotterkamer en de latere met onderkamer..
Ik zou overigens gewoon van Ebay UK een setje scoren met op de foto het grote blauwe SU logo op het zakje..
Topics: 38
Stromberg is mijn inziens beter. Houd bij volgas beter zijn vacuum door het rubberen membraan.
@ Patrick, ik heb er nog wel een paar liggen, misschien zelfs met LPG mengstuk.
Waarom wil je hem überhaupt reviseren, als je er toch alleen mee op LPG rijdt?
Groeten, Boele
Boele schreef:Waarom wil je hem überhaupt reviseren, als je er toch alleen mee op LPG rijdt?
asje+lagertjes lekkage..?
Topics: 82
Geen idee welke beter is, lijkt me niks uitmaken. Volvo bleef de SU leveren in Scandinavië tot op de B21A, dus er zal wel iets voor te zeggen zijn.
Volvo 940 1997 Volvo 144 1969
Marc1970 schreef:Geen idee welke beter is, lijkt me niks uitmaken. Volvo bleef de SU leveren in Scandinavië tot op de B21A, dus er zal wel iets voor te zeggen zijn.
heb um idd ook gezien op een in de buurt wonende 244... alles heeft zo z'n voor en tegen.. alhoewel de afstelling van een SU me meer aanspreekt, bv de afstelling bovenin met de exentrieke sleutel, het dingetje in mijn carb is gebroken en muurvast, feitelijk moet dat vervangen worden, terwijl SU daar een grote schroef voor heeft en gewoon werkt..
@ Boele,
altijd interessant,
ik rijdt (nu) gemiddeld 280km op een tank LPG (netto 60 liter) is niet al te veel, en alhoewel het lekker betaalbaar rijdt, is de veiligheid van een stuk verder kunnen rijden wel prettig (al was het alleen maar naar het eerstvolgende LPG station)
ik hoop binnenkort eea uit te kunnen geven aan de auto wat er moet eea aan gedaan worden..
poly's achter, verdamper, mogelijk kachel (deze lekt iets) motor loopt best goed,
annieweej,
eerst die carb aanpakken,
= eerste zorg..
Topics: 56
Oeps, dat is wel heel erg weinig 1 op 4.7, ik rij met 47 liter ruim 330 km.
![[Afbeelding: blackmoose.png]](http://img829.imageshack.us/img829/2489/blackmoose.png)
Volvo 240 GL automaat 1983 Big Nose B230F (Helaas in onderdelen verkocht)
VW T3 camper TD
hmmm....
ik weet t..
zou ook zomaar de verdamper kunnen zijn...