Waardering:
  • 0 stemmen - gemiddelde waardering is 0
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
PU Bus Hulpstuurhuis voor de 140/160 1800.. Waar verkrijgbaar!?
#81
Die zal je los moeten snijden branden od wat dan ook. Maar ik denk dat de buitenbus (die in de arm geperst zit) en de vaste as genoeg zijn, de ruimte daartussen vul je op met nylon/bronzen/PU bussen, 1 van boven en 1 van onder, net als de Toyota hulparm.
De binnenbus weglaten geeft meer ruimte voor nylon etc, dat lijkt me prettig voor de duurzaamheid.

Ik heb gister nog eens aan die hulparm staan trekken, er zit eigenlijk geen beweging in. MIsschien is het nog de originele, ik herinner me dat de repro aanvoelde als postbode elastiek.
Volvo 940 1997  Volvo 144 1969
Antwoord
#82
Boele schreef:Marc en Raymond: Weten jullie of de stalen binnenbussen van de hulpstuurhuisbus los verkrijgbaar zijn? Want ik kan bij een bedrijf proberen ze van Nylon te laten maken.

Overigens hebben vroege Amazons en katteruggen een nader glij systeem met bronzen bussen. Kan zoiets niet op latere auto;s? Klik
idd losbranden en logisch bekijken..

zo.n 544 stuurhuis moet ik hebben, de auto was ooit compleet.. wellicht ook de moeite waard om te bekijken..
[Afbeelding: fa91957b-dbc9-4a10-af09-4e5f7ae03a2f_zpsptpfi7xq.jpg]
Antwoord
#83
Marc1970 schreef:Die zal je los moeten snijden branden od wat dan ook. Maar ik denk dat de buitenbus (die in de arm geperst zit) en de vaste as genoeg zijn, de ruimte daartussen vul je op met nylon/bronzen/PU bussen, 1 van boven en 1 van onder, net als de Toyota hulparm.
De binnenbus weglaten geeft meer ruimte voor nylon etc, dat lijkt me prettig voor de duurzaamheid.

Ik heb gister nog eens aan die hulparm staan trekken, er zit eigenlijk geen beweging in. MIsschien is het nog de originele, ik herinner me dat de repro aanvoelde als postbode elastiek.

Ik ga er binnenkort een maken van nylon en een kopen als bronzen bus. Dat monteer ik dan op de 1800, en kijk ik wat er gebeurd.
Groeten, Boele
Antwoord
#84
Had je dit aleens gelezen:
http://www.rozakool.nl/volvo164.html
Citaat:Verder het hulpstuurhuis verbeterd. Dit werkt met een rubberen lagerbus. Die heb ik al eens vervangen, maar de vervangingskwaliteit is lang niet zo hoog als de originele kwaliteit. Denk ik, want er trad weer snel speling en dus groot verschil op tussen de uitslag van het linker- en rechtervoorwiel. Met wat meten, zoeken, slijpen en persen heb ik nu een dubbel naaldlager gemonteerd. Werkt fantastisch. Zeer soepele draaibeweging en heel precies. De besturing wordt veel lichter en ook geeft het een veel betere stabiliteit op snelheid.
[Afbeelding: stuurhuis1th.JPG]
Antwoord
#85
dan hoop ik wel dat het lager slijt en niet de pen, anders kun je die steeds vervangen..!! stapeltje op de plank..
[Afbeelding: fa91957b-dbc9-4a10-af09-4e5f7ae03a2f_zpsptpfi7xq.jpg]
Antwoord
#86
Jambon schreef:dan hoop ik wel dat het lager slijt en niet de pen, anders kun je die steeds vervangen..!! stapeltje op de plank..

Naaldlager lijkt me niets. Daar komt veel te veel kracht op te staan.

Ik voel het meest voor nylon met een metalen/bronzen buitenbus over de gehele lengte. Ga asap iets ontwikkelen en monteren op de 1800 of Combi. Als het bevalt ga ik er over nadenken om er meerdere te laten maken. Stuk of 20 liefhebbers verwacht ik er wel voor te vinden.
Groeten, Boele
Antwoord
#87
Zoiets, kan je misschien wel wat aanpassen: http://www.pakaanbieding.nl/Stiga-Lager-...01/4196624
Volvo 940 1997  Volvo 144 1969
Antwoord
#88
Ik zag deze bus ook op http://www.gcp.se trouwens, je mag aannemen dat die de originele kwaliteit benadert of zelfs overtreft, voor 17 euro. Te bestellen bij de dealer.
Volvo 940 1997  Volvo 144 1969
Antwoord
#89
Aangezien mijn ontwerp niet in massaproductie zal gaan komen kan ik wel een tipje van de sluier laten zien[Afbeelding: Naamloos-2.png]
Zit nu onder mijn auto om te testen, so far 0% speling kleine productie is mogelijk prijs is wat hoger als de rubberen.
In cad 3d ontworpen en door professionele draaier gedraait binnenwerk ook allemaal pasgemaakt en er is geen kans op slijtage van de pen.
Antwoord
#90
boedr schreef:Aangezien mijn ontwerp niet in massaproductie zal gaan komen kan ik wel een tipje van de sluier laten zien[Afbeelding: Naamloos-2.png]
Zit nu onder mijn auto om te testen, so far 0% speling kleine productie is mogelijk prijs is wat hoger als de rubberen.
In cad 3d ontworpen en door professionele draaier gedraait binnenwerk ook allemaal pasgemaakt en er is geen kans op slijtage van de pen.

Wat voor een systeem gebruik jij? Ik ga nu met Nylon aan de gang. Mijn bussen gaan rond de 25euro kosten schat ik zo in.
Groeten, Boele
Antwoord


Lijst met mogelijk verwante topics
Topic Auteur Reacties Weergaven Laatste bericht
  Waar zijn ze? Madman 0 616 12 July 2023, 17:07
Laatste bericht: Madman
  Betere radiator voor 145 Jerry 14 17.513 13 June 2016, 13:56
Laatste bericht: Jerry
  Vlotte motor voor 144 lukastp 34 41.583 14 February 2016, 01:19
Laatste bericht: Jambon
  Gezocht; passende remklauwen voor rem upgrade volvo 144 paulenschede 2 6.687 14 January 2016, 23:30
Laatste bericht: Boele
  Vulling voor leren zittingen. Madman 1 3.750 21 February 2015, 00:27
Laatste bericht: Jambon
  Schroefdraad bovenste remslang voor henqui 10 11.186 19 March 2014, 10:23
Laatste bericht: Jambon
  waar komt de weerstand vandaan bij een 140 uit 70 Dirk86 19 15.090 9 December 2013, 19:21
Laatste bericht: Dirk86
  volvo 140 alu grill vervangen voor plastic grill Knuif 8 5.331 14 August 2013, 23:29
Laatste bericht: Jambon
  alternator: vraagje voor de specialisten ovlov2 2 2.990 21 March 2013, 20:30
Laatste bericht: Marc1970
  Welk alternatief stuur voor Volvo 142 uit 1974? oudevolvo 29 17.264 31 May 2011, 20:50
Laatste bericht: Black Moose

Ga naar locatie:


Gebruikers die dit topic lezen: 1 gast(en)