Waardering:
  • 0 stemmen - gemiddelde waardering is 0
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Fotos van mijn zwarte 245
Ik wilde eindelijk de toerenteller aan sluiten die ik via MP op de kop getikt had, deze komt uit een tellerbak van een Turbo. Maar daar zat geen klokje bij maar wel een grill. Deze grill heb ik bij Dirk geruild voor een klokje en vorige week voor de Wintertrial bij hem opgehaald. Helaas had ie zijn nieuwe bolide nog niet, anders had ik 'm live kunnen bewonderen. Ook heb ik de Galaxy's gelijk maar meegenomen die ik begin januari bij 'm had gereserveerd, zoals je hierboven al kon lezen.

Ik had geen kabeltje om van de toerenteller naar het klokje te gaan en ik dacht dat het signaal van de bobine naar de TT op een van deze contacten moest worden aangesloten. Daarna nogmaals de tellerbak er uit gehaald en toen zag ik nog een aansluiting zitten, nr.1 en dat getal correspondeerde met het getal op de bobine. Ik werd van de wijs gebracht doordat daar ook 12V boven stond.

[Afbeelding: Foto-BFW7LY3F-D.jpg]

Het blauwe draadje gaat dus naar aansluiting nr.1,
Bruin is de massa nr.-31,
Zwart is de permanent 12V voor de klok nr.+30,
En rood/zwart is voor de verlichting van het klokje nr.+58.

Achter de klokkenwinkel ligt wel een rood/witte draad, maar hier komt geen signaal af. Ik heb dus maar een nieuwe draad (blauw) getrokken en door de tule van de km-tellerkabel getrokken

[Afbeelding: Foto-IRKRDJBZ-D.jpg]

en aangesloten op de bobine NR.1.

[Afbeelding: Foto-QUOOEORU-D.jpg]

en zie daar, het werkt.

[Afbeelding: Foto-KJTWVO3X-D.jpg]

Ik had een klokje geruild, maar daar zat helaas geen lampje in, niet op gelet trouwens ook.

[Afbeelding: Foto-7AUDQV36-D.jpg]

Afijn, kijk ik in de sorteerdoos met elektrische onderdelen, die ooit van mijn vader is geweest zie ik daar nog een lamphuis met lampje liggen. Komt waarschijnlijk van een Heinkel-scooter af (vader was Heinkel-gek)(Bedankt pa).

Lamphouder met lampje.


[Afbeelding: Foto-O4GIGZUH-D.jpg]

Oude Heinkel van pa.

[Afbeelding: Foto-FXSKIAE3-D.jpg]

Maar past niet helemaal, te klein en er zat geen aansluiting aan voor de plus, dan de lippen van het klokje maar naar binnen geduwd en een draadje aan het lampje gesoldeerd en de draad er doorheen gestoken, lampje er in et voila!

[Afbeelding: Foto-KWENIJCB-D.jpg]


[Afbeelding: Foto-FZGPDBXD-D.jpg]

En kijk, het werkt. :biggrin1:

[Afbeelding: Foto-KJTWVO3X-D.jpg]

En dan de foto's van de TT op volle snelheid, bij 100k en 120km/u

[Afbeelding: Foto-NZDU7EF4-D.jpg]


[Afbeelding: Foto-EUC3PSHC-D.jpg]

Wordt wel tijd voor een AW71 aan de toeren te zien Undecided.
[Afbeelding: blackmoose.png]
Volvo 240 GL automaat 1983 Big Nose B230F (Helaas in onderdelen verkocht)
VW T3 camper TD
Antwoord
Ik had ook nog 2 dingetjes liggen, niet origineel Volvo maar Gazelle.

[Afbeelding: Foto-OBWS38JM-D.jpg]

Eerst een beetje bewerken zodat het goed past.

[Afbeelding: Foto-FIEEPCNT-D.jpg]

Een beetje schuin afgeslepen.
En gemonteerd tegen het plafond.

[Afbeelding: Foto-8UNW7NVZ-D.jpg]


[Afbeelding: Foto-EXRW7LYH-D.jpg]

En klaar. Kan ik eindelijk de fiets oid zonder geklooi achterin gooien en geen gerammel meer tijdens het rijden.
Aan de andere kant heb ik er ook een gemaakt, en het zit echt stevig, past precies deze standaardklemmen van een opoefiets.
[Afbeelding: blackmoose.png]
Volvo 240 GL automaat 1983 Big Nose B230F (Helaas in onderdelen verkocht)
VW T3 camper TD
Antwoord
He ik zie dat het gelukt is met die opoefietsstandaardklemmen... (Is dat abn?) Bedankt voor de fotos erbij, ga ze binnenkort ook maar gebruiken denk ik. Al hebben de originele 2 schroefjes geloof ik....
240 POLAR 2.3i 1993 238000
940 2.3 IC HPT 1997 365.000
Antwoord
Dat zou kunnen, dat weet ik niet maar het werkt wel en het is de helft minder boren Wink
[Afbeelding: blackmoose.png]
Volvo 240 GL automaat 1983 Big Nose B230F (Helaas in onderdelen verkocht)
VW T3 camper TD
Antwoord
Vandaag ff een rondje langs spuiters geweest, de eerste kon geen bedrag noemen, de eigenaar was er niet en belt me terug. Goed gesprek gehad met de tweede, maar ja de prijs. Ook wat werk kunnen aanschouwen en zag er allemaal goed uit.
Hij was bezig met een amerikaan uit 1977 en een Mercedes G-klasse. Toen ben ik nog even langsgegaan bij de plaatselijke volvo-specialist en die gaf me nog een adresje vlak in de buurt. Deze kon wel het een en ander doen voor een op zich leuke prijs. Nog ff een rondleiding gehad en het resultaat gezien van een A4 cabrio en hij had nog een B-kadett staan die hij in de avonduren aan het klaarmaken was, deze was bijna zover om gespoten te worden.
Hij gaf me nog het advies om de binnen en buiten wielranden aan elkaar te lijmen?? dat is beter dan lassen omdat je dan de boel direct afsluit. Ik had er nog nooit van gehoord.
[Afbeelding: blackmoose.png]
Volvo 240 GL automaat 1983 Big Nose B230F (Helaas in onderdelen verkocht)
VW T3 camper TD
Antwoord
Misschien kunnen we er twee voor de prijs van een laten doen? Ze moeten toch allebei zwart worden ;-). In welke hoek van Nederland zoek jij een spuiter?
Volvo 142 '72 Gesloopt
Volvo 240DL '88 Verkocht
Volvo S70 '97 Verkocht
Volvo V70 '08 --> Daily driver
Volvo 242 Turbo Projectje --> http://volvolvo.nl/threads/9146-Mijn-Volvo-242-turbo
Volvo 940 '90 Carbagerun project -->http://volvolvo.nl/threads/14646-carbage...ditie-2014
Antwoord
ps als je voor roestaureren gaat overweeg je dan ook om zelf een rollertje te hanteren? Zwart is wel een rolbare kleur, ook in hoogglans als je de goede verf neemt. Zelf laatst een bootje in (beyond)hoogglans zwart gerold, buiten. Droogt strak op en glimt als een gek. Ik zal het merk nogeens opzoeken, was een (dure) jachtlak.

(in het kader van kosten besparing/verdelen over meerdere jaren)
Antwoord
No offense Dop, maar als ik al een hoop geld in een restauratie zou moeten steken dan zou ik ook niet besparen op vakkundig spuitwerk.
Patrick Volvo 240 DL - 1986 - B230A - M47
Volvo 940 - 1997 - B230FK - M90
Antwoord
Ik ook niet, maar op is op. Dan kan je ff een jaar of wat sparen en dan alsnog een 1000+ ertegen aangooien.
Antwoord
lijmen is zo vreemd nog niet, immers worden tegenwoordig veel carrosseriedelen verlijmd. En dus is het materiaal ergens te koop. Dichter dan dat krijg je het niet..
[Afbeelding: fa91957b-dbc9-4a10-af09-4e5f7ae03a2f_zpsptpfi7xq.jpg]
Antwoord


Lijst met mogelijk verwante topics
Topic Auteur Reacties Weergaven Laatste bericht
  Mijn Volvo 244 GL '81 en 240 DL '83 Arjan. 359 234.382 12 March 2023, 16:12
Laatste bericht: Marc1970
  Ik en mijn nieuwe oude 244 1980 luukv47 5 3.817 15 May 2022, 10:25
Laatste bericht: skidje
  Mijn Volvo 144 '74 voor school/werk verkeer easy rider 16 17.109 23 June 2020, 19:15
Laatste bericht: easy rider
  Mijn Volvo 242 turbo Volvo 142 B23 279 200.013 28 October 2019, 13:47
Laatste bericht: EduardW
  Mijn Volvo 240 (Principessa) ruuds70 145 114.834 28 May 2019, 08:10
Laatste bericht: edwin
  ik en mijn 244 koert4 76 64.515 15 April 2019, 02:24
Laatste bericht: Marc1970
  Zwarte 940 2.3 LPT Arjan240 13 12.079 20 August 2018, 00:53
Laatste bericht: Arjan240
  Mijn witte 240 Bostel 10 11.098 26 July 2018, 08:40
Laatste bericht: Bostel
  Mijn eerste (Update 16-01-11) Martin245 60 46.723 1 April 2018, 21:31
Laatste bericht: Martin245
  mijn prachtige 240 GL is verongelukt. Een andere of toch maar niet? Job 14 16.493 20 February 2017, 23:53
Laatste bericht: Martinus

Ga naar locatie:


Gebruikers die dit topic lezen: 1 gast(en)