Waardering:
  • 0 stemmen - gemiddelde waardering is 0
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Slechte ervaringen met Volvo-specialist, hoe nu verder?
#11
Ik gok Veldhoven!! Neem toch wel aan dat men in Best zeker niet zo handelt!!??
245 GLE automaat 1979, B230E/AW03-71
244 DL 1982 wit “de Belg” B19A
244 DL 1977 Blauw onderweg naar spuiter met B230FB/AW03-71L
944 II 1996 B230FK/M90 (Verkocht)
P1800ES 1972 Blauw
Volvo toch ..
Antwoord
#12
v700r schreef:Het enige wat je kan doen is hier de naam en het adres van die 'garage' neer plempen zodat iedereen weet hoe ze werken!! We kunnen maar gewaarschuwd zijn.

Zo is dat! Kunnen we zelf wel oordelen of we er wel of niet naar toe gaan,
Antwoord
#13
Laat BW er eerst netjes uitkomen met die garage. Voordat er allerlei zwartmakerij op het forum wordt geplempt.
Wat dat betreft heeft BW het verhaal juist een nette manier gepost.

Bij mij begon mn velg op een zelfde manier te bonken na zon 20?Km op de A20/A12 Capelle-Woerden. Wel aangerateld niet vast gedraaid, oeps. Was een stalenvelgje op een 144 voornaaf, geen centje pijn trouwens.

Ik zou de de spanrol laten vervangen, velg, naaf en fusee's controleren. Uiteraard op hun kosten, kunnen ze zelf uitvoeren. Maar denk niet dat ze wat vinden.
Antwoord
#14
Ik heb de naam inderdaad niet bewust genoemd om zwartmakerij en eventuele andere gevolgen te voorkomen. Smile Mensen die het graag willen weten moeten maar een berichtje sturen. Wink

Helaas heb ik geen rechtsbijstandverzekering, alhoewel ik dat wel bij ZLM inbegrepen heb bij mijn autoverzekering. Geen idee of die ook dit soort dingen dekt, zou ik wel na kunnen vragen als het toch nodig mocht zijn. Want met de garantie lijkt de garage op vakantie te zijn. Sad

@ Dop: had je veel kilometers er daarna mee verder gereden? Ik heb circa 35km met een te losse velg rondgereden, waarvan zeker de helft met echt duidelijk geluid (maar niet aan gedacht dat het de velg was, maar bijvoorbeeld een kapotte motorsteun). En ik denk dat zij inderdaad niets zullen vinden (inzake: preken voor eigen parochie), dus een onafhankelijke reparateur (bijvoorbeeld de Volvo-dealer of subdealer) zou voor beide partijen de beste oplossing zijn. Maar goed: zij gaan natuurlijk beweren dat eventuele schade later veroorzaakt is en toeval is (net zoals de distributieriem vorige week, dat zou ook toeval zijn, en het wiel dat nu los zit is ook puur toeval ondanks dat de auto daar 4 aaneengesloten dagen daar stond).
Volvo S80 Turbo 2002 & 740 GLE 1990

http://Volvotips.com
Antwoord
#15
Niet lang, wel hard. Was op de snelweg namelijk.
Was op weg naar de vkb lang geleden. Dag ervoor de handrem bijgesteld, vergeten wiel vast te draaien.

Ik had in de buurt wat gereden en dan een goeie 30km op de snelweg. Het geluid was inderdaad bonken bij gas los. Dus eerst een tijdje met gas erop gereden. In de trajectcontrole gas los, toen op de vluchtstroook gekeken, er stonden gelijk 2 164's naast me. Beetje zoeken bij de aandrijf as: "ach joh dat ophangrubber is het waarschijnlijk kan geen kwaad, dat bonkt een beetje"...
Dus weer weggereden, maar ik vertrouwde het toch niet dus toen zij wegwaren en er bij mij inmiddels een lampje was gaan branden met schaamrood op de kaken de kruissleutel uit de kofferbak gepakt...

De tikken die de fusee en andere kogels krijgen lijkt me niet echt 'schokkend' HA. In budel en omstreken (en op vele andere wegen, bijv. wintertrial) heb je weggetjes die veel slechter zijn voor die onderdelen.
Als je enkele wielbouten eruit haalt kun je zelf zien of er slijtage is opgetreden.
Antwoord
#16
En even een update! Ondertussen heb ik maar weer een mailtje gestuurd, omdat ik het verhaal van "diefstal van wielen" maar te kansloos voor woorden vind. Immers: de auto heeft 4-5 dagen bij hen gestaan en is er zonder klachten (behalve het probleem met de distributieriem) naartoe gereden en op de weg terug begon het gesodemieter met dat loszittend wiel al.


De monteur van die garage (die me zelf belde om e.e.a. te bespreken) wil dan zelf elders de auto kostenloos nakijken. Erg netjes van hem.

Ik blijf erbij: de auto staat 4-5 dagen bij hen, en het euvel van gebonk/trillingen (wat veroorzaakt bleek te zijn door een loszittend wiel) is direct op de weg terug geconstateerd. Mijn vriendin is hiervan getuige. Tel daarbij op dat mijn auto een alarm (Volvo Guard 3) heeft dat bij het minste/geringste al af gaat en zou zeker bij het opkrikken van een auto af moeten gaan als een dief probeert wielen te jatten. :')

Ik denk dat het toch de beste optie is om de auto naar een dealer of sub-dealer te brengen en hen op papier te laten zetten wat er aan mankeert als er toch gevolgschade aan zit. Maar probleem is nu: zij blijven bij hoog en laag ontkennen aan de wielen gezeten te hebben (behalve dat "natrekken") en is het dus moeilijk te bewijzen dat het aan hen ligt (maar wel weer "zeer aannemelijk"). :/
Volvo S80 Turbo 2002 & 740 GLE 1990

http://Volvotips.com
Antwoord
#17
Ook als de auto op hun terrein staat te wachten/onder hun hoede is, zijn ze verantwoordelijk voor wat ermee gebeurt, begrijp ik uit het ANWB verhaal.

Ik vind het wel stug dat ze een menselijk fout uitsluiten. Dat is nou exact de reden dat er iets mis gaat met techniek.
Volvo 940 1997  Volvo 144 1969
Antwoord
#18
Tja, ze beweerden ook bij hoog en laag dat de distributieriem er 100% gegarandeerd zeker goed op lag (tot aan 3-4x toe). Niet dus. Tongue

Ik ben halverwege de rit wel even gestopt maar kon zo op het oog niets vinden. Moet wel zeggen dat ik minder goed op de wielen gelet had, maar het meer zat te zoeken in motorsteunen etc. Het gebonk werd tijdens de terugrit wel steeds erger, maar da's logisch als een wiel er langzaam aan af begint te lopen. Sad

Ze blijven beweren dat de wielen goed gemonteerd zijn, want dat hebben ze met een momentsleutel gedaan en niet met zo'n luchtdruk-geval zoals de meeste garages en bandenbedrijven doen. Ik zal straks maar eens uitzoeken of het aanhaalmoment van een Volvo V70 anders is dan bijvoorbeeld van een 850 (aan dat type sleutelen zij het meest, kennelijk aan V70's en S60's niet of nauwelijks).
Volvo S80 Turbo 2002 & 740 GLE 1990

http://Volvotips.com
Antwoord
#19
Die momentsleutel staat ws. op 100 Nm, een goeie waarde voor elk willekeurig wielbout/moer, die je ook met de hand nog los krijgt. Iets onder de Volvo waarde van 110 Nm maar voldoende en bedrijfszeker.
Volvo 940 1997  Volvo 144 1969
Antwoord
#20
En even uitgezocht: wielbouten V70's vanaf 2001 móeten op 140nm vastgezet worden, 850's en oude type V70's (aan die 2 modellen sleutelen zij vaak) zet je op 110nm vast. Nogal een verschil dus!
Volvo S80 Turbo 2002 & 740 GLE 1990

http://Volvotips.com
Antwoord


Lijst met mogelijk verwante topics
Topic Auteur Reacties Weergaven Laatste bericht
  Volvo s60 dannyfernandez75 1 293 6 February 2025, 00:01
Laatste bericht: BartJu
  Volvo importeren uit zweden Walter_Defender 2 1.028 13 April 2024, 22:42
Laatste bericht: Walter_Defender
  Volvo v50 2004 t5 getik rechtsvoor tijdens optrekken en drempels Pieter V50 2 902 13 February 2024, 20:09
Laatste bericht: Pieter V50
  volvo 240 Kabelboom omwisselen van carb naar injectie?!?! Thijs69 4 1.267 13 October 2023, 10:49
Laatste bericht: Dopski
  reservewiel volvo 240 station 1990 HELP Scottie 4 2.417 24 July 2022, 10:54
Laatste bericht: Arjan.
  Man zoekt Volvo -- man vindt Volvo Neut 9 4.396 15 July 2022, 22:30
Laatste bericht: Madman
Shocked Volvo 940 veer bouten Bacchus 3 2.764 9 May 2022, 16:20
Laatste bericht: Marc1970
Tongue Volvo 244 kopen, waarop moet ik letten? VervelendeGozer 2 2.603 5 May 2022, 22:31
Laatste bericht: Marc1970
  Volvo 4 microprocessor. RX-250VQ. Hulp gezocht TenBrick 0 1.766 29 July 2021, 11:30
Laatste bericht: TenBrick
Question Kosten onderhoud Volvo 240 | Als 1e auto GijsDeBeun 10 9.469 8 June 2021, 23:55
Laatste bericht: Volvo240

Ga naar locatie:


Gebruikers die dit topic lezen: 1 gast(en)