Berichten: 1.451
Topics: 16
Lid sinds: Apr 2009
DennisvdB schreef:... zodat je schijnbaar minder pingel krijgt.
:wink::wink::wink: hehehe
Wottel schreef:=) ja spijtig genoeg is het haast onmogelijk om die tool te laten overkomen naar belgie/nederland.
Blijkbaar zijn er hier nog mensen van plan om de switch te maken van 8v naar 16v.
Ik zou zeggen : samenspannen !!!! want het zal niet goedkoop worden de ombouw (onderdelen,...).
Als je groupbuys doet kanje toch beetje besparen ^^
ik ben het zoiezo ook van plan dus hou me maar op de hoogte 
hier een leuk filmpje ---> http://www.youtube.com/watch?v=-Wek0wLzyL0
ow , iemand enig idee hoeveel vermogen je winst maakt ? (b23e )
Dat is ook wel een bekend filmpje denk ik. Echt een keurignette ombouw! Steeds als ik weet bij dat project kijk begint het bij ook weer te kriebelen om mijne ook weer onder handen te nemen en helemaal netjes te maken.
Berichten: 2.851
Topics: 60
Lid sinds: Sep 2010
Die van jou is zoiezo gruwelijk, die moet je gewoon netjes maken
Berichten: 2.476
Topics: 125
Lid sinds: Dec 2006
Wottel schreef:=)
hier een leuk filmpje ---> http://www.youtube.com/watch?v=-Wek0wLzyL0)
Beetje hoog yoshifab gehalte en blijkbaar stelt de Electra niks voor van een 16 Klepper in een 78-r
245 GLE automaat 1979, B230E/AW03-71
244 DL 1982 wit “de Belg” B19A
244 DL 1977 Blauw onderweg naar spuiter met B230FB/AW03-71L
944 II 1996 B230FK/M90 (Verkocht)
P1800ES 1972 Blauw
Volvo toch ..
Berichten: 1.716
Topics: 9
Lid sinds: Mar 2011
frox schreef::wink::wink::wink: hehehe
Nou ja, pingel verwoorde ik verkeerd, ik bedoel het anders, hier de uitleg die ik bedoelde:
The process will be to mill down the top ridge of the piston by 3mm. This is how the guys in sweden do there 16v B230s. There is no problem with this method, there are plenty of people stateside that have done this as well with very good results. The theory behind this also is that it will actually create a better combustion chamber as opposed to getting reliefs cut which in some cases may cause a hot spot.
Berichten: 891
Topics: 39
Lid sinds: May 2010
Even stof afblazen. Weinig hier geweest. Verhuizen, schilderen, "klussen" enz.
![[Afbeelding: dsc00928s.jpg]](http://img59.imageshack.us/img59/2715/dsc00928s.jpg)
Laatst nog een keer foto's geschoten met de mannen. De 242 is intussen Polarisloos en staat weer gewoon op staal.
Maar, ik was daardoor wel in het bezit van nog een oudje:
![[Afbeelding: dsc00795eh.jpg]](http://img717.imageshack.us/img717/3691/dsc00795eh.jpg)
De 244 is namelijk alweer verkocht aan m'n pa. Nou kan ik dus mooi de B23 en coilovers afmaken en daarna een keer op zoek naar een setje andere velgen.
Berichten: 129
Topics: 8
Lid sinds: Nov 2005
Drk schreef:Even stof afblazen. Weinig hier geweest. Verhuizen, schilderen, "klussen" enz.
Maar, ik was daardoor wel in het bezit van nog een oudje:
![[Afbeelding: dsc00795eh.jpg]](http://img717.imageshack.us/img717/3691/dsc00795eh.jpg)
De 244 is namelijk alweer verkocht aan m'n pa. Nou kan ik dus mooi de B23 en coilovers afmaken en daarna een keer op zoek naar een setje andere velgen.
Dan ben ik toch niet de enige die elke dag wel een andere klus voorhanden heeft.
Is dat de 244 van Ruben? Setje andere velgen? Al iets in gedachten?
Berichten: 1.451
Topics: 16
Lid sinds: Apr 2009
Ook leuk!
Zier er netjes uit op t eerste gezicht. Is je vader er nog wat mee van plan (haha

)
En is dat nou dezelfde geel als mijn 142?
Berichten: 891
Topics: 39
Lid sinds: May 2010
Van de week 2 jaar APK erbij gekregen zonder onkosten. De gele 244 trouwens ook. Verder niets meer gesleuteld, alleen een beetje gereden.
Vandaag weer een keer voor 0,48 euro per liter getankt. Lekker gaan.
Berichten: 2.832
Topics: 52
Lid sinds: Sep 2008
Berichten: 1.716
Topics: 9
Lid sinds: Mar 2011
Drk schreef:Van de week 2 jaar APK erbij gekregen zonder onkosten. De gele 244 trouwens ook. Verder niets meer gesleuteld, alleen een beetje gereden.
Vandaag weer een keer voor 0,48 euro per liter getankt. Lekker gaan.
Dan ga maar weer lekker sleutelen, zoals koplampen omwisselen. Hihhihahaho