Berichten: 2.832
Topics: 52
Lid sinds: Sep 2008
Mooi spul! Toerenteller en knippers toevallig van die Duitser op eBay?
Berichten: 954
Topics: 39
Lid sinds: Jan 2012
Volvo 142 B23 schreef:Mooi spul! Toerenteller en knippers toevallig van die Duitser op eBay?
Toerenteller van een ebayduitser ja. Ik bood het openingsbod van EUR 20,- en een week later bleek ik met dat bedrag gewonnen te hebben. Bingo dus. Ik denkomdat ie van een 6-cilinder is. Ik hoop hem werkend te krijgen met de bmw motor.
Berichten: 954
Topics: 39
Lid sinds: Jan 2012
Laat ik het ook maar even in de groep gooien wat betreft die toerenteller. Zijn er mensen hier die een andere, modernere motor met COP of coil packs en toerensignaal over ecu een 2-serie toerenteller werkend hebben? Ik ben nog laaaaaaang niet toe aan het aansluiten van de motor, maar het zou wel leuk zijn als ik dat alvast uitgezocht heb.
Berichten: 1.716
Topics: 9
Lid sinds: Mar 2011
Ik heb straks een 2x2 coilpack, maar ik heb een Mitsubishi 3000GT igniter met een tach-output.
Die van een Mazda MX5/Miata schijnt ook goed te werken. Als je wil kan ik wel wat nummers opzoeken?
Weet niet of het wat uitmaakt voor 4 of 6 cilinder, die van mij is origineel voor een 6cilinder maar schijnt (volgens enkelen op Turbobricks) ook te werken op een 4 cilinder.
Berichten: 2.832
Topics: 52
Lid sinds: Sep 2008
Wat voor ecu ging je gebruiken? Meeste aftermarket ecu's hebben wel een output voor toerental al dan niet icm een thyristortje voor de hogere vermogens.
Berichten: 954
Topics: 39
Lid sinds: Jan 2012
De motor gaat op de originele Bosch Motronic draaien. Die heeft een tacho output op een van de pins, ik weet alleen niet of die de Volvo tacho kan aansturen.
Berichten: 2.832
Topics: 52
Lid sinds: Sep 2008
Even zoeken op megasquirt met tacho output. Die hebben ook maar een beperkt vermogen en worden middels een thyristorschakeling aan de ouderwetse toerentellers gekoppeld.
Berichten: 954
Topics: 39
Lid sinds: Jan 2012
Volvo 142 B23 schreef:Even zoeken op megasquirt met tacho output. Die hebben ook maar een beperkt vermogen en worden middels een thyristorschakeling aan de ouderwetse toerentellers gekoppeld.
Ik heb er inderdaad naar gezocht en dit is wel interessant, zeker omdat het om een 240 gaat:
http://www.linkecu.com/forums/lem/351695799
Berichten: 2.832
Topics: 52
Lid sinds: Sep 2008
Vraag het anders eens aan dennisvdb. Die wil ook een ecu gebruiken uit een nieuwere auto.
Berichten: 954
Topics: 39
Lid sinds: Jan 2012