12 June 2012, 22:18
Ja inderdaad! Had ik echt niet gedacht
En de lak wordt er ook zo lekker zacht van :love:
En de lak wordt er ook zo lekker zacht van :love:
Volvo 142S - 1973
Felix
Felix
|
Frox en de gele 142S
|
|
12 June 2012, 22:18
Ja inderdaad! Had ik echt niet gedacht
En de lak wordt er ook zo lekker zacht van :love:
Volvo 142S - 1973
Felix
12 June 2012, 22:32
Ziet er goed uit! Mag je ook wel eens bij die van mij komen doen :tongue:
12 June 2012, 22:38
Hahaha :tongue:
Ik doe het stukje voor stukje, anders ben je gewoon je hele weekend kwijt. En bij de tijd dat ik alles heb gedaan kan ik weer waarschijnlijk opnieuw beginnen...hehe
Volvo 142S - 1973
Felix
12 June 2012, 23:42
frox schreef:Hahaha :tongue: Nou, dat is wel zo. Ik had de mijne ooit bijna helemaal gekleid. Toen daarna had 'ie onder een boom gestaan en toen kon ik weer helemaal overnieuw beginnen. Je kan het beste na het kleien meteen polijsten (het liefst machinaal) en daarna sealen. Dat geeft het mooiste resultaat en dat gaat het langst mee.
Patrick Volvo 240 DL - 1986 - B230A - M47
Volvo 940 - 1997 - B230FK - M90
13 June 2012, 00:08
Dat jullie daar 't geduld voor op kunnen brengen zeg!
Ik vond het poetsen eerst ook altijd leuk, maar als je dan op straat bezig was kreeg je wel een keer of 10 te horen "of je de mijne ook kan doen". Verschrikkelijk irritant! En zodra je meerdere auto's hebt zoek je 't niet om uitgebreid te gaan poetsen. Ik schaam me, maar tegenwoordig zoek ik gewoon een goede wasstraat op (alhoewel ik de 740 afgelopen zondag wel uitgebreid gewassen en gestofzuigd heb, moet 'm alleen goed waxen want de lak is ietwat dof).
13 June 2012, 10:18
Wow, goed bezig!
Dat geeft hoop voor die van mij. ![]() Veel overeenkomsten trouwens, zelfde lastige kleur en vergelijkbaar kenteken alleen heb ik nog een lange weg te gaan voordat hij zo mooi is als die van jou. Misschien ook eerst maar zorgen voor een afdak anders heeft het niet zoveel zin. Wat is dat "sealen" precies? Met wel spul doe je dat? Klinkt wel of je dan langer plezier hebt van je werk.
Bekijk ook mijn website en blog www.oudevolvo.nl
13 June 2012, 11:16
Sealen is volgens mij een chique benaming voor conservering. Vroeger gebruikte je daar bijvoorbeeld turtlewax voor. Maar dat is inmiddels achterhaald volgens de diehard poetsers.
Hier is een middeltje van poorboys gebruikt; 'Polish and sealant". De polish is vrij licht en haalt hele kleine oude poetskrasjes (zgn. swirls) nog weg, handig is dat het dus ook gelijk een sealant is; je hoeft niet persà nog een behandeling na te doen. Voor jou auto zou een goede was, (evt klei) en polijstbeurt geen kwaad kunnen. Voor wat dieper polijsten is dit product niet ideaal, te licht. Voor mijn doffe 242 heb ik volgens mij deze gebruikt. Niet zo heftig als commantant, omdat het de korrel zelf afbreekt en je dus niet door de lak heen gaat. Poetsen is ook niet mijn hobby (de 740 heeft zelfs nog nooit een spons van mij gezien), maar nadat ik de 242 zo glimmend kreeg vond ik dat toch wel motiverend. Dus mocht ik me vervelen krijgt de 740 ook een handjob .
13 June 2012, 12:48
Het kleien en polijsten is erg tijdrovend. Maar als je het ÃÃn keer goed doet ziet het er geweldig uit en heb je er heel lang profijt van. De mijne is een half jaar na een zeer uitgebreide behandeling nog een keer op de horizontale oppervlakken gedaan. Dat heeft me een uurtje werk gekost en hij staat er nu weer lekker shiny bij.
Patrick Volvo 240 DL - 1986 - B230A - M47
Volvo 940 - 1997 - B230FK - M90
13 June 2012, 18:43
oudevolvo schreef:Wow, goed bezig! Jeetje dat ziet er wel treurig uit ja op die foto. Ik dacht dat die nog wel regelmatig reed. Gelukkig dat is meer viezigheid en dofheid en dat is er dus heel goed af te poetsen. Nummerbordcombinaties met YA zie ik wel vaker ja (=rond 2001 geimporteerd) Maar voor de echte inspiratie moeten we toch wel bij volvodiesel zijn Het in een tijdrovende klus maar wel leuk, en het ruikt ook lekker mile:Een poetsmachine zou het allemaal wel net iets leuker maken :redface:
Volvo 142S - 1973
Felix
18 June 2012, 23:24
Van het weekend nog wat kleine klusjes gedaan:
Buitenspiegeltjes Opnieuw vastgezet met mooie RVS boutjes en moertjes, er zit oorspronkelijk een soort hollewandplug/parapluplug in de deur, deze was dol gedraaid. Ik heb het "plugje" laten zitten en hierachter gewoon het moertje goed aangedraaid. Die gaat niet meer wapperen boven de 190km/h (:wink ![]() Nog een paar viltjes geplakt tussen de stangetjes en het plaatwerk van de deur. Weer een rammeltje minder :biggrin: De pookhoes van de M47 vastgezet. (de vierkante met ribbels niet de originele ronde) Sinds die bakwissel altijd gedacht dat hij niet paste. Maar kwam er dit weekend achter dat die bevestigings gaatjes gewoon overeen komen :confused: Voor het vastzetten heb ik niet de kunstof drukkertjes voorgebruik maar gewoon lekker een m6 boutje in de draaid met een ringetje ertussen. a-la-beun (zie je toch niet meer :redface ![]() Olie ververst De achterzijde was iets te ver verzakt na het verlagen. Tussen de draagarmen en de veren kunstof blokjes gemonteerd van 2 cm dik, maar echt verschil zie je eigenlijk niet... Nog maar wat ertussen? En nog een poging gedaan om de klapruitjes te lijmen aan de scharniertjes bovenin, wederom tevergeefs (met zo'n setje van Bison voor de achteruitkijkspiegel) Tips zijn welkom
Volvo 142S - 1973
Felix |
|
« Ouder topic | Nieuwer topic »
|
| Lijst met mogelijk verwante topics | |||||
| Topic | Auteur | Reacties | Weergaven | Laatste bericht | |
| Gele 242 in Zeeland. Hulp gezocht voor de laatste 5% | EduardW | 36 | 21.349 |
23 January 2020, 12:33 Laatste bericht: Volvo 142 B23 |
|
| de gele banaan; 245 uit 1976. | jero | 2 | 3.788 |
4 November 2010, 13:29 Laatste bericht: Dopski |
|
| onze lieve gele zweedse tank | da goose | 16 | 10.584 |
28 June 2006, 13:53 Laatste bericht: Sander van Buiten |
|