11 April 2012, 21:17
Ze zien er weer superfris uit. Alleen nog een centercap regelen
|
Alweer een 240... (nu met meer turbo)
|
|
11 April 2012, 21:17
Ze zien er weer superfris uit. Alleen nog een centercap regelen
11 April 2012, 21:30
DennisvdB schreef:Ze zien er weer superfris uit. Alleen nog een centercap regelen...zie de S40 kapjes van "Geeltje"...
11 April 2012, 23:48
JW, ben erg benieuwd naar je bevindingen bij Wheelcare. Wat ze precies hebben gedaan en wat de uiteindelijk kosten zijn geweest.
Jouw Polarisen waren ook aardig afgebeuld toch? Moet binnenkort eigenlijk weer een zaterdagochtend Geijsteren plannen...
11 April 2012, 23:49
Maak er zondagochtend van
12 April 2012, 14:15
jo dan gaat ik ook wel effe mee voor de gezelligheid zeg maar
!!
12 April 2012, 15:07
Lol!!
JW ziet er goed uit, hoe bevallen de banden, nat/droog?
15 April 2012, 23:14
Jambon schreef:...zie de S40 kapjes van "Geeltje"... Ok mooi, zal even kijken! Heb nog 4 matige Polaris kapjes en 1 nieuw polaris kapje. Drk schreef:JW, ben erg benieuwd naar je bevindingen bij Wheelcare. Wat ze precies hebben gedaan en wat de uiteindelijk kosten zijn geweest. Wheelcare was goed. De velgen hadden enige stoeprandschade, lak echt slecht, enkele diepe krassen over de spaken en 2 of 3 velgen hadden schade doordat een setje dolgedraaide wielsloten er af gehaald zijn. Krassen, deukjes en lasspetters. Dus echt een flink afgebeulde set. 2 velgen hadden ook een kleine slag. Uiteindelijk heeft 4 stuks restylen en 2 er van richten 345 euro gekost incl btw. Voor het repareren van die extra beschadigde inserts en de omgeving er van is niets extra gerekend. Heel duidelijk, geen verrassingen achteraf. In een week klaar, dat was ook heel fijn. De laag poedercoat is ook echt dik, daar is niet op bespaard. Moest wel op enkele velgen flink wat lood maar dat kan ook aan de banden gelegen hebben. Kom gerust langs! DennisvdB schreef:Maak er zondagochtend van nick740 schreef:jo dan gaat ik ook wel effe mee voor de gezelligheid zeg maar Ok, ok! zeker goed plan! PB240 schreef:Lol!! Banden bevallen goed, tijdens de korte testrit die ik er mee gemaakt heb. Nat niet getest maar wel goede reviews over gelezen. We zullen zien! Deze week wss een langere rit maken (400 km) en dan weet ik meer. Helaas nog niet opnieuw uitgelijnd maarja. Dat moet dan maar over een week of 2 ofzo.. Denk niet dat ik de banden meteen scheef afslijt, de vorige sleten ook niet gek af maar de auto wilde ook niet altijd mooi rechtdoor. Niet 100% dus.
240 | 1991 | B230F+T | M90 | 291 KKm | Bilstein B6/Koni
23 October 2012, 21:14
Kleine update. afgelopen zomer niet zo heel veel gesleuteld. wel naar de Nurburgring geweest, dat was leuk. Auto deed het goed, grip met deze banden echt goed. nu ken ik de bochten niet goed genoeg om harder te rijden maar kon toch wel wat redelijke auto's bijgehouden in enkele bochten en heb een stuk of 5 mensen ingehaald.
De dag voor de trip naar de ring nog de baksteun gefixt, die doet het nu goed. ![]() Als test ff gemaakt met een m47 steuntje en een stuk dikke koker, ben een ontwerpje in solidworks aan het tekenen om met de waterstraalsnijder uit te snijden dat wat eleganter is. De rubber steun is een industriele trillingsdemper van een euro of 10, stuk goedkoper dan origineel en wat steviger. Afgelopen week had ik weer wat tijd en toen heb ik de achterruitenwisser gefixt, die deed het al een hele tijd niet meer. Ik had jaren terug al de kabels vervangen door nieuwe kabels van Volvo maar na een paar jaar hield de ruitenwisser er weer mee op. Blijkt dat de kabel klem zat onder de scharnier, dus zowat doorgesneden. Dat stuk er tussen uit gehaald en nog wat kabels er bij gestoken voor centraal slot en toen deed alles het weer. Ook de achterremmen aangepakt. Tijdens het schoonmaken van de klauwen zag ik dat er een seal stuk was dus nu ik wat tijd had de boel gereviseerd. ![]() ontroesten in een bak met soda en wat stroom er op. ging goed, voor de details nog in de ultrasoonreiniger met fosforzuur oplossing. even met de staalborstel er over en toen had ik dit: ![]() Vervolgens de zuigers met scotchbrite schoongemaakt, nieuw bevestigingsmateriaal, laagje of 2 Brantho Korrux glitzersilber, nieuwe afdichtingen en ontluchtschroeven etc en het was weer netjes. Blokjes waren niet echt meer je van het maar had geen nieuwe liggen.
240 | 1991 | B230F+T | M90 | 291 KKm | Bilstein B6/Koni
23 October 2012, 21:18
Mooi werk JW.
23 October 2012, 21:26
idd, ziet er goed uit!
|
|
« Ouder topic | Nieuwer topic »
|