19 June 2012, 08:14
sorry voor mijn late vraag maar heeft die m47 een mechanische aandrijving voor de km teller? of heb je een andere methode gebruikt?
|
Frox en de gele 142S
|
|
19 June 2012, 08:14
sorry voor mijn late vraag maar heeft die m47 een mechanische aandrijving voor de km teller? of heb je een andere methode gebruikt?
19 June 2012, 10:40
ik heb aftermarket sluitingen op de ruitjes geschoven, en die waren al te koop voordat jouw exemplaar van de band rolde.. ze "behoren" standaard af te breken blijkbaar..
zoiets bv..
19 June 2012, 10:58
Heb je hem ondertussen al gepolijst? Ik heb de mijne gisteren weer goed in de sealant gezet. Die blinkt weer als 'n dolle!
Patrick Volvo 240 DL - 1986 - B230A - M47
Volvo 940 - 1997 - B230FK - M90
19 June 2012, 12:26
pepijnwk schreef:sorry voor mijn late vraag maar heeft die m47 een mechanische aandrijving voor de km teller? of heb je een andere methode gebruikt? Heb mn telefoon met de GPS snelheid erop. En een lijstje met toerental x = snelheid X haha Geen oplossing dus... Jambon schreef:ik heb aftermarket sluitingen op de ruitjes geschoven, en die waren al te koop voordat jouw exemplaar van de band rolde.. ze "behoren" standaard af te breken blijkbaar.. Ja zoiets heb ik. Maar dan kan ik alsnog dat ruitje niet gebruiken omdat ik bang ben dat hij uit zn scharniertje schiet bovenin Doorboren zoals beneden zou het beste zijn denk ik ![]() Yellow240 schreef:Heb je hem ondertussen al gepolijst? Ik heb de mijne gisteren weer goed in de sealant gezet. Die blinkt weer als 'n dolle! Nee :frown: *****weer...
Volvo 142S - 1973
Felix
24 October 2012, 12:45
net even doorgelezen, leuk en mooie wagen.,..
ben benieuwd wanneer ik mijn 142 een beetje heb zoals ik hebben wil.. ook nog een motor die afgebouwd moet worden... ![]() komt wel goed..........
25 December 2012, 01:06
Zo even een flinke update, het lijkt alsof hier een lange tijd niks gebeurt, maar het tegendeel is waar.
De afgelopen tijd heb ik namelijk niet stil gezeten. Er is onder andere flink aan de remmerij verbeterd. Bij de vorige APK keuring kwam naar voren dat er wat aan de achterste remschijven gedaan moest worden. Aan de achterste remschijven was duidelijk te zien dat hier nauwelijks mee mee geremd werd. De voorste remschijven zagen er qua remoppervlakte nog wel goed uit maar waren dun geworden, deze waren dus ook aan vervanging toe. Besloten om maar meteen alles te vervangen; remschijven, remblokjes, stofhoesjes en remslangen. En eigenlijk sinds de aankoop van de auto al gekraak in en om het rempedaal en het gevoel dat het rempedaal tegenstribbelde. Dit bleek in de rembekrachtiger te zitten, in heb van forumlid Keter een andere rembekrachtiger overgenomen en netjes opgeknapt. De oorzaak van dit stroeve gevoel is denk ik de lekkende HRC geweest. Want de rembekrachtiger was meestal vochtig aan de onderkant, wat nooit een goed teken kan zijn. Dus de rembekrachtiger en hoofdremcilinder ook vervangen. De remklauwen zijn niet vervangen maar zijn wel als nieuw. Ik heb dezelfde truc als JW240, elektrolytisch ontroesten. http://volvolvo.nl/threads/4584-Restaure...luie-stoel Lekker dikke volvosoep getrokken en er kwamen bijna glimmende remklauwen uit het bruine water naar boven. Grappig om te zien dat waar de roest echt dik was, dit echt als een schilletje loslaat. Dit schilletje kan je er dan zo af tikken of met een staalborstel veeg je het er zo af. Ideaal! Afgewerkt met een laagje antiroestverf en voor de fun nog rood gespoten. Instant horsepower baby! Vervolgens ook nieuwe rubbers gemonteerd in de remklauwen om het geheel af te maken. De remschijven ook een sprietsje zinkspray en zwart gegeven om ze te beschermen tegen de elementen. En ook een beetje voor t oog, alleen zie je dit bijna niet... Hier de reden van de opknapbeurt: [img] https://lh5.googleusercontent.com/-M0evP...G_2978.JPG[/img] Zie hier het grote remoppervlak: Hier een van de remklauwen in de ontroestingsfase Elektrolyse opstelling: Als kathode had ik een oud stuk PC-kast gebruikt, het deel wat onder water zit is kaal geborstel, en een paar keer dubbel gevouwen. Laten een wat lomper stuk ijzer (en een stukje accuklem omdat die ook onder water zat hehe) Je ziet de belletjes al komen. En een paar uur later; Volvosoep Nog even de staalborstel erover en hier het resultaat na het ontroesten. Goed te zien dat je de roest ook te pakken krijgt die in de putjes zit, ideaal! Helemaal kaal Hierna zijn ze geverfd met Bratho 3in1 en gespoten met Action-rood De remschijven worden blijkbaar gemaakt door Brembo, zal wel goed wezen dus? Verder nog:
Ziehier de wat opgeknapte onderdelen: Rembekrachtiger + toebehoren, het lijkt wel nieuw. Bevestiging van de bobine op de RB Beugeltjes die je, hoe mooi ze ook zijn geworden, nooit meer ziet⦠Rode fan Eindresultaat Het ontluchten viel wel tegen. Het rempedaal bleef maar zacht en op diverse manieren en met verschillende volgordes geprobeerd te ontluchten maar tevergeefs. Zelf al kwamen er geen belletjes meer uit de ontluchtingsnippels toch een zacht stukje in het pedaal. Het werd wel steeds iets beter. Of je hoop dat het zo is en dan voel je 5 minuten later nog eens en dan lijkt het misschien wel minder geworden. :confused: Ik begon langzaamaan te twijfelen aan de HRC, misschien zat daar wel een fabrieksfoutje in ofzo. Uiteindelijk met de auto langs VOMD gereden en daar op de brug gezet en met het ontluchtingsapparaat ontlucht. Deze zet het systeem onder druk en vult hem tegelijkertijd bij. Koste wel weer euro's extra natuurlijk, maar na een week klooien ben je het ook gewoon zat. Uiteindelijk toch nog een hard pedaal. mile:Onder de motorkap toen ik m kocht: ![]() Onder de kap nu: Wegen omstandigheden waren ook de motersteunen aan vervanging toe... Ik had namelijk een drang om lekker te raggen met het oude beestje. Het regende een beetje en was en poging aan het doen om een beetje te driften en burnoutjes te maken. Dat ging redelijk maar na t 4e burnoutje kwam er opeens een hoop gerammel, gedonder en gebeuk onder de motorkap / schutbord vandaan. Mijn grootste vrees was dat de achterwielen nog stil hadden gestaan tijdens de laatste poging tot burnout maken, en de burnout dus plaatsvond tussen de wrijvingsvlakken van de koppeling. Waardoor de koppeling was vergaan en in diverse stukjes rondvloog in het koppelingshuis. FFFFFFFFFFFFFFFFfffffuuuuu Maar hij reed nog wel, dus dan zal dat het niet zijn geweest. Voorzichtig naar huis gereden ±500m en volgende ochtend maar kijken wat er aan de hand was, het was nu toch donker. De volgende ochtend zag ik dat de auto nog in zn achteruit stond van het inparkeren maar de versnellingspook zag er uit of hij in zn 5 stond...? eeeh? Onder de motorkap zag ik dat de motor dus naast beide motorsteunen stond Hehehe⦠(geen foto van helaas) Verder geen schade gelukkig. Maar goed dat hij niet is losgescheurd een paar rondjes om zn as heeft gemaakt in de motorruimte hahahaha. Maar daar heb je wel wat meer PK voor nodig. ![]() Compleet losgerukte rubbers... De nieuwe pookknop zit er ook al een tijd op, maar was hier nog niet gepost zag ik. Schakelt wel lekker zo'n zware bal hahaha Ook nog een leuk kleurtje KLIK!-KLAK! knop, dit keer in het 70-ies knaloranje [REAR FOG LIGHTS] Ook deze is alleen voor de show, de gele, blauwe en groene (links) doen het trouwens ook niet :wink: Bedieningspaneel: Een tijdje terug heb ik aan de dorpels ontdaan van de zwarte steenslag verf, hieronder kwamen wel een paar steenslagplekjes naar voren maar niet zodanig dat het een reden is om er zo'n dikke laag steenslag op te smeren. Ook nog het veel te grote stopcontact onder de voorbumper verwijderd, die zat daar voor de standkachel. Hier een foto vroeger en nu: Toen ik m net had Na de verlagingsupdate Ik heb nog geen echt goeie foto gemaakt na het wegkrabben en wegpoetsen van de steenslagverf, hier nog wel een foto uit het archief waar ik al aardig op weg was. Nou dat was t wel weer even voor dit jaar ![]() Fijne Kerstdagen!
Volvo 142S - 1973
Felix
25 December 2012, 15:02
Citaat:..... op de brug gezet en met het ontluchtingsapparaat ontlucht. Deze zet het systeem onder druk en vult hem tegelijkertijd bij. Koste wel weer euro's extra natuurlijk, maar na een week klooien ben je het ook gewoon zat. Uiteindelijk toch nog een hard pedaal. Als je ooit weer met remmen gaat lopen klooien: Koop of maak een EasyBleed. Krijg je absoluut geen spijt van.
25 December 2012, 15:24
Aight!
25 December 2012, 18:09
Thanks
Rob schreef:Als je ooit weer met remmen gaat lopen klooien: Koop of maak een EasyBleed. Ja Inderdaad zal ik zeker doen. Dit was echt tobben. Heb trouwens veel gehad aan jouw topic/handleiding!
Volvo 142S - 1973
Felix |
|
« Ouder topic | Nieuwer topic »
|
| Lijst met mogelijk verwante topics | |||||
| Topic | Auteur | Reacties | Weergaven | Laatste bericht | |
| Gele 242 in Zeeland. Hulp gezocht voor de laatste 5% | EduardW | 36 | 21.349 |
23 January 2020, 12:33 Laatste bericht: Volvo 142 B23 |
|
| de gele banaan; 245 uit 1976. | jero | 2 | 3.788 |
4 November 2010, 13:29 Laatste bericht: Dopski |
|
| onze lieve gele zweedse tank | da goose | 16 | 10.583 |
28 June 2006, 13:53 Laatste bericht: Sander van Buiten |
|