21 June 2012, 20:37
lijpe bak man :O nice
|
Mijn amazons
|
|
21 June 2012, 20:37
lijpe bak man :O nice
22 June 2012, 07:55
Niels240t schreef:Eerste keer dat ik volvo gestart zie worden met behulp van een touwtje ...Startkabel.... Ik wil de mijne er wel eens naast hebben staan. Dan doen we : "zoek de 7 verschillen"....
Volvo Amazon , 1966 B230FK , 15G op 0,6 bar.
22 June 2012, 15:31
edwin schreef:...Startkabel.... Lijkt me leuk, zodra hij goed rijd enz, dan moeten we dat zeker eens doen.
22 June 2012, 22:42
...ergens in het midden van onze woon/verblijfplaatsen....
23 June 2012, 19:11
haha ...ja ..ik kom er in om....
3 October 2012, 21:09
Maar weer even een kleine update.
De amazon heeft inmiddels apk. Probleempje bij de apk was dat de uitlaat zou lekken bij de aansluiting van de turbo. Maar dat was het niet, de turbo was gescheurd, bijna halverwege rondom. Dit verklaarde ook mijn gemis van power. Omdat ik niet 1-2-3 een andere turbo kon vinden, heb ik hem gelast. En dat heeft gewerkt, wat een feest!!! Heerlijk om er mee te rijden, ÃÃn grote smile achter het stuur Helaas was het van korte duur en heb ik een drijfstanglager gesloopt toen ik een golf gti in wou halen. (wel gelukt trouwens) De reden was een gebrek aan olie, er kwam maar 1 liter uit het blok toen ik hem heb geleegd. Een heuze oliedomme fout, er is olie uitgelekt tijdens het testrijden, bij de aansluiting van de oliekoeler. En deze heb ik niet bijgevuld. stom stom stom. Het hele blok zit vol gruis en de krukas en de drijfstang zijn ver ingesleten. De rest van de lagers zijn ook niet fris meer en op de kruktappen zitten allemaal krasjes. Ik heb nu een b230ft liggen, welke ik om ga bouwen tot hij weer in mijn auto past. Deze gaat ook weer alleen op hetzefde lpg systeem draaien. Ik hoop over 2 weken naar de volvo klassieker beurs te kunnen. Ik ben alweer aardig opweg. vliegwiel, hulpas, oliefilterhouder, motorsteunen en ontsteking zijn alweer omgewisseld van het Ãne blok op het ander. Te doen zijn nog nieuwe pakkingen, oliepomp, carterpan en dynamo. Daarna kan hij hopelijk weer de auto in. Ik zal binnenkort eens wat fototjes maken.
4 October 2012, 22:39
Conclusie van vanavond, een b20 heavy duty oliepomp past wel in een b21et blok, maar niet in een b230ft blok.
Dus maar de b230ft oliepomp aangepast zodat hij in de b20 carterpan past. Volgende probleem, de carterpan past niet omdat deze pomp breder is.... dus die ook maar weer aanpassen. Weer een hele avond bezig geweest maar inwezen niets op geschoten.
4 October 2012, 23:02
riemer amazon schreef:Conclusie van vanavond, een b20 heavy duty oliepomp past wel in een b21et blok, maar niet in een b230ft blok. houdt moed straks komen de grote dingen en dan heb je zicht werk en als je klaar bent glijdt deze amazone weer als een gek over de nederlandse snelwegen
Volvo 242 DL uit 1975 met een B20A AKA Sofia
[URL="http://volvolvo.nl/threads/11085-Mijn-242DL"]Volvo 242 GT uit 1978 met een B23e AKA Blackie (gesloopt) Volvo 144 uit 1968 met een b20A AKA Ella nu ook te volgen via Lau's oude bakken [/URL] |
|
« Ouder topic | Nieuwer topic »
|