Berichten: 33
Topics: 9
Lid sinds: Mar 2006
Ik heb een 244 gl injectie van 1978 die onregelmatig loopt (dreunende loop), zowel op benzine als op lpg. Als ik rustig de straat uit rijd is het eerst redelijk en dan opeens gaat het mis, slaat een paar keer over gevolgd door een licht knalletje en vervolgd zijn weg tot het even later weer mis gaat.
Bobine, kabels, bougies, rotor+verdelerkap zijn vervangen. Kleppen gesteld. ontsteking staat op tijd. Ik heb geen lucht lekken kunnen vinden.
Als ik de stroboscooplamp op de bogiekabels zet dat knippert deze rustig mee, behalve op de tweede cilinder daar is de frequentie veel hoger en valt af en toe uit. Ik heb de kabel gewisseld, maar dat maakt niets uit.
De verdeler is van Bosch, eentje met een spoeltje.
Ik weet het niet meer
Wie kan mij verder helpen in mijn zoektocht naar deze storing?
544 sport, Duett, Amazone 133GT, P1800E, P1800E, 1800ES, 242 Nordica, 245 gl, 262c Bertone two tone, 262c Bertone, 780c Bertone, 480 Turbo, C70 Cabriolet, C30,
Berichten: 322
Topics: 5
Lid sinds: Apr 2005
Om de controle compleet te maken : compressie-test doen
Verder : hoe is de kleur van de bougie van cilinder nummer 2 ?
Berichten: 33
Topics: 9
Lid sinds: Mar 2006
Pierre van Aert schreef:Om de controle compleet te maken : compressie-test doen
Verder : hoe is de kleur van de bougie van cilinder nummer 2 ?
De bougie zag er prima uit, de gebruikelijke aanslag die je aantreft als je op lpg rijdt. Er was geen verschil met de andere bougies
544 sport, Duett, Amazone 133GT, P1800E, P1800E, 1800ES, 242 Nordica, 245 gl, 262c Bertone two tone, 262c Bertone, 780c Bertone, 480 Turbo, C70 Cabriolet, C30,
Berichten: 33
Topics: 9
Lid sinds: Mar 2006
Funsdaf schreef:Tip:
Zet even je woonplaats bij je profiel.
Wellicht zijn er mensen bij je uit de buurt die je wel een keer willen komen helpen.
En gezien het wagenpark dat je hebt hoeft het geen straf te zijn om bij je aan te komen 
Je doet er zo te zien niet voor onder  . Jammer dat je zover weg woont.
Ik koop bij en bedrijf in Baarlo wel eens moeilijk verkrijgbare remcilinders, maar dat gaat zonder een bezoekje af te leggen.
544 sport, Duett, Amazone 133GT, P1800E, P1800E, 1800ES, 242 Nordica, 245 gl, 262c Bertone two tone, 262c Bertone, 780c Bertone, 480 Turbo, C70 Cabriolet, C30,
Berichten: 1.442
Topics: 28
Lid sinds: Mar 2005
nee want hij heeft het ook op lpg
toch nog eens bougiekabel/bougie vervangen
het kan zijn dat bijv. de bougie/kabel toch weer door geslagen is.
Berichten: 1.404
Topics: 41
Lid sinds: Mar 2005
membraam van de verdamper wil na aantal km/jaar ook wel eens de geest geven, en als het goed is schakelt een injectie automatisch om naar benzine, maar idd door menging van LPG/benzine kunnen er nogal grote klappen ontstaan, met alle gevolgen van dien( backfire, slecht lopen, luchtfilter/slangen kaduuk)
Ook de afstand (4mm) van je bougies gemeten?,en GOEDE bougiekabels??Vacuum ok?
JUISTE rotor/verdeelkap??en mijn makke, zekeringkast GOED schoongemaakt/opgeschuurd??
orte Bochtenridder  & Off Topic Master<br />Ford Dondervogel 1963 (355PK~!)<br />245 GL aut. 1984<br /><br />www.eatamsterdam.nl
Berichten: 1.442
Topics: 28
Lid sinds: Mar 2005
4mm bougie afstand is wel veel ja
0.7 mm is genoeg
Berichten: 1.404
Topics: 41
Lid sinds: Mar 2005
:oops: :oops: :oops: dat zeg ik(0.4)  (op LPG dan), en zeker NIET speciale LPG bougies nemen, met de 4 haakjes of hoe heten die dingen :lol:
orte Bochtenridder  & Off Topic Master<br />Ford Dondervogel 1963 (355PK~!)<br />245 GL aut. 1984<br /><br />www.eatamsterdam.nl
Berichten: 1.442
Topics: 28
Lid sinds: Mar 2005
bosch super 4
gewoon de NGK der in en probleem loos rijden.
de zweedse tuners hebben het eigenlijk allemaal over NGK bougies dus dan moet het wel goed wezen toch??!!
Berichten: 1.404
Topics: 41
Lid sinds: Mar 2005
prcs :lol: , heb ook al jaren NGK, goedkoop en probleemloos rijden
orte Bochtenridder  & Off Topic Master<br />Ford Dondervogel 1963 (355PK~!)<br />245 GL aut. 1984<br /><br />www.eatamsterdam.nl
|