Berichten: 33
Topics: 9
Lid sinds: Mar 2006
Funsdaf schreef:kaasie schreef:nee want hij heeft het ook op lpg Kan wel, als deze blijft lekken tijdens het rijden op gas.
Ligt aan het gassysteem, heb het wel eens gezien.
De kabel sloeg door. Deze opnieuw vervangen. Dat was al een hele verbetering. Hij loopt nu mooi rond op benzine. Op de verstuiver afdichtingen flink wd 40 gespoten. Geen lekkage. Ik had de lpg afgekoppeld door de zekering uit dit systeem te halen. Inmiddels heb ik de zekering teruggeplaatst. De motor draait nog steeds goed op benzine, maar niet op lpg. Stationair toerental ligt ca 300 toeren lager op 700 toeren en de motor loopt niet mooi rond. Vooral als je ermee rijdt gaat dat onregelmatig, met horten en stoten. Als je niet teveel gas geeft is het beter, maar toch opnieuw backfire. De slang op het inlaatspruitstuk vloog er weer af (zit er veiligheidhalve los op). Ik heb het vermoeden dat hij in de lpg stand op twee brandstoffen loopt. Waar zit dan de fout en hoe contoleer ik dit?
544 sport, Duett, Amazone 133GT, P1800E, P1800E, 1800ES, 242 Nordica, 245 gl, 262c Bertone two tone, 262c Bertone, 780c Bertone, 480 Turbo, C70 Cabriolet, C30,
Berichten: 938
Topics: 36
Lid sinds: Sep 2005
2 brandstoffen: drukregelaar defect of lekkende injectors.
Gr 8)
Volvo V70 T5 '97<br />304 ponnies, 487 koppeltjes, 371 megameter
Berichten: 33
Topics: 9
Lid sinds: Mar 2006
thuur schreef:2 brandstoffen: drukregelaar defect of lekkende injectors.
Gr 8)
Bedoel je dat de afsluiter naar de injectoren niet dicht is?
Wat is die drukregelaar? Waar zit dat en hoe ziet dat eruit?
544 sport, Duett, Amazone 133GT, P1800E, P1800E, 1800ES, 242 Nordica, 245 gl, 262c Bertone two tone, 262c Bertone, 780c Bertone, 480 Turbo, C70 Cabriolet, C30,
Berichten: 1.442
Topics: 28
Lid sinds: Mar 2005
kijk eens of je klep niet krom is van de mech.inj.unit.
door back-fire kan deze verbuigen en komt hij niet meer op de 0-stand.
maar dan nog
als je op gas rijd is de benz.pomp uit
dan zal er geen benzine meer toegevoegd worden
omdat je de lucht toch door de mech.inj.klep moet zuigen.
dus staat de klep open en als de pomp nog draait zal hij in spuiten.
kijk eens of de benzinepomp wel uit gaat als je op gas over schakeld.
Berichten: 1.404
Topics: 41
Lid sinds: Mar 2005
orte Bochtenridder  & Off Topic Master<br />Ford Dondervogel 1963 (355PK~!)<br />245 GL aut. 1984<br /><br />www.eatamsterdam.nl
Berichten: 33
Topics: 9
Lid sinds: Mar 2006
kaasie schreef:kijk eens of je klep niet krom is van de mech.inj.unit.
door back-fire kan deze verbuigen en komt hij niet meer op de 0-stand.
maar dan nog
als je op gas rijd is de benz.pomp uit
dan zal er geen benzine meer toegevoegd worden
omdat je de lucht toch door de mech.inj.klep moet zuigen.
dus staat de klep open en als de pomp nog draait zal hij in spuiten.
kijk eens of de benzinepomp wel uit gaat als je op gas over schakeld.
Aanvankelijk leek er sprake van een flinke verbetering. Vandaag alleen op benzine gereden en aan het einde van de dag begon hij steeds onregelmatiger te lopen. dat wil zeggen , hij houdt plotseling even in, maar daarna is het weer goed. Alleen de intervallen worden wel steeds korter. Het lijkt alsof de ontsteking even uitvalt. Tijdelijke kortsluiting, een condensator die doorslaat of iets dergelijks, maar ik heb geen condensator op de verdeler. Er zit alleen een spoeltje in. Zijn er andere onderdelen die dit kunnen veroorzaken. Ik heb de zekering uit de gasfabriek gehaald. Die staat buitenspel.
Het is een B21 E. Zit er verder nog iets van regeltechniek op voor de ontsteking?
Johan
544 sport, Duett, Amazone 133GT, P1800E, P1800E, 1800ES, 242 Nordica, 245 gl, 262c Bertone two tone, 262c Bertone, 780c Bertone, 480 Turbo, C70 Cabriolet, C30,
Berichten: 1.442
Topics: 28
Lid sinds: Mar 2005
het kan zijn dat de spoel door slaat als hij warm word.
heb ik ook een keer gehad.
ff door meten.
of de kabelboom naar de onstekingsunit is beschadigd.
de bedrading wil nog wel eens breken of de buiten mantel is weg gerot
dan kan hij ergens massa maken of sluiting geven.
Berichten: 237
Topics: 9
Lid sinds: Apr 2005
Lijkt toch wel erg op wat ik ooit had (zoals je wel gelezen zult hebben):
beschadigde kabel (bij mij precies op de accupool). Daardoor schakelde hij heel vlug achterelkaar over van gas naar benzine. Als dat bij jou ook zo is en je gas werkt niet meer doet ie dus steeds heel even niets... Kijk in elk geval ook je bedrading goed na.
(Zie dat je uit langweer komt, moeten we elkaar misschien maar eens treffen; ik ben regelmatig in boornzwaag) (niet dat je daar nu wat aan hebt trouwens  )
79-er 242 GT B23e
Berichten: 33
Topics: 9
Lid sinds: Mar 2006
kaasie schreef:het kan zijn dat de spoel door slaat als hij warm word.
heb ik ook een keer gehad.
ff door meten.
of de kabelboom naar de onstekingsunit is beschadigd.
de bedrading wil nog wel eens breken of de buiten mantel is weg gerot
dan kan hij ergens massa maken of sluiting geven.
Hoe meet ik dat door? Wat voor waarden moet ik aantreffen? Weerstand opmeten?
Zij die spoelen nog leverbaar?
Johan
544 sport, Duett, Amazone 133GT, P1800E, P1800E, 1800ES, 242 Nordica, 245 gl, 262c Bertone two tone, 262c Bertone, 780c Bertone, 480 Turbo, C70 Cabriolet, C30,
lekke condensator?? Heb ik een keer gehad en leek hier verdacht veel op. kostte E4 en een dag zoeken.
|