Berichten: 954
Topics: 39
Lid sinds: Jan 2012
28 August 2012, 22:45
(Dit bericht is het laatst bewerkt op 28 August 2012, 22:47 door Arn02.)
Kees144 schreef:Mooi gedaan! Ik voel ook meer voor over - engineered ipv onder... 
Leuk om dit topic te volgen, succes Kees
Dank je Kees. Ik krijg niet heel veel replies is me opgevallen maar de thread heeft absurd veel views. Het spreekt dus wel aan. Een goeie gebruikte M50/M52 is al voor een euro of 500,- te krijgen dus ik denk dat het best interessant kan zijn als ombouwmotor. Ik heb hem al in tal van andere auto's ingebouwd gezien. Daarnaast zijn het ijzervreters en standaard met 2,5 liter en 192pk een heel elastische motor, waar ook nog eens makkelijk een turbo opgeschroefd kan worden.
Berichten: 59
Topics: 17
Lid sinds: Jun 2012
Geweldig om te zien wat je allemaal tegenkomt en hoe je het oplost.
Als het op den duur allemaal klaar is, moet het dan ook RDW gekeurd worden, of mag je dit soort dingen zomaar wijzigen?
Berichten: 11.679
Topics: 289
Lid sinds: Jan 2009
Arn02 schreef:....Ik krijg niet heel veel replies is me opgevallen maar de thread heeft absurd veel views....
..iedereen kijkt vol bewondering en valt sprakeloos van z'n krukje..
...denkend.. "was ik ook maar zo handig, voortvarend, kon ik ook maar zo lassen"..
..maar het wordt mooi, en vwb over-engineerd, da's toch des Volvo's..?
Berichten: 1.152
Topics: 69
Lid sinds: Dec 2007
Jambon schreef:..iedereen kijkt vol bewondering en valt sprakeloos van z'n krukje..
...denkend.. "was ik ook maar zo handig, voortvarend, kon ik ook maar zo lassen"..
..maar het wordt mooi, en vwb over-engineerd, da's toch des Volvo's..?
+1
Mooi verwoord!
@Arn02 Het lijkt je allemaal zo makkelijk af te gaan, maar makkelijk is het zeker niet. Respect!
En ga vooral ook zo door met de (foto) updates, genieten!
Berichten: 940
Topics: 24
Lid sinds: Feb 2010
Arn02 schreef:Dank je Kees. Ik krijg niet heel veel replies is me opgevallen maar de thread heeft absurd veel views. Het spreekt dus wel aan. .
Straks komen we onze auto's allemaal bij je inleveren en dan mag je ook bij ons zo'n blok inbouwen ;-)!
Mooi project hoor!! Hoop stille genieters hier op het forum denk ik!!
Keep up the good work!!
Volvo 244 DL 1974
Berichten: 954
Topics: 39
Lid sinds: Jan 2012
Roboer schreef:Als het op den duur allemaal klaar is, moet het dan ook RDW gekeurd worden, of mag je dit soort dingen zomaar wijzigen?
De auto zal naar de RDW moeten. De belangrijkste reden is dat de auto van 4 naar 6 cilinders is gegaan. Geen enkele apk-keurmeester zal daar apk over geven, want het staat niet in het kentekenbewijs. Verder zullen ze bij de RDW kijken of de ombouw deugdelijk is gedaan. Ik verwacht eerlijk gezegd geen problemen.
Jambon schreef:..iedereen kijkt vol bewondering en valt sprakeloos van z'n krukje..
...denkend.. "was ik ook maar zo handig, voortvarend, kon ik ook maar zo lassen"..
..maar het wordt mooi, en vwb over-engineerd, da's toch des Volvo's..?
Dank jullie, jongens, dank. Ik bloos. Wat betreft dat lassen en die ombouw, ik ben volledig autodidact. Ik heb gewoon een lasapparaat gekocht, nooit een cursus gevolgd, maar ben gewoon begonnen en heb veel resto-blogs op het internet gelezen. Waarmee ik maar wil zeggen, iedereen kan het met wat goede wil, een beetje volharding, en denken in oplossingen en niet in problemen.
Berichten: 1.716
Topics: 9
Lid sinds: Mar 2011
Ben ik met je eens, gewoon aan de slag gaan na veel lezen, lezen, lezen en je komt een heel eind. Voordat ik aan die Kever van me begon heb ik eigenlijk nooit gesleuteld, ook blokrevisie heb ik mezelf aangeleerd.
RDW is schijnbaar tegenwoordig niet meer zo'n groot probleem. Veel soepeler gelukkig. Ben van plan om de mijne ook om te keuren naar meer vermogen en cilinderinhoud. Die 1.9 met 90 pk's heb ik straks niet meer haha.
Als ik zie hoe je 2002 eruit ziet, heb ik het volste vertrouwen dat het met deze voiture ook goed komt!
Berichten: 891
Topics: 39
Lid sinds: May 2010
DennisvdB schreef:ook blokrevisie heb ik mezelf aangeleerd.
Met je toenmalige manier van rijden was je daar regelmatig toe gedwongen
Berichten: 1.716
Topics: 9
Lid sinds: Mar 2011
1x was inderdaad mijn eigen schuld haha, daar was jij bij. De 2de keer buiten mijn schuld om. En dan tel ik die W123 voor het gemak maar niet mee
Wat betreft "toenmalige manier van rijden", ik hoop dat de B230FT langer heel blijft!
Berichten: 954
Topics: 39
Lid sinds: Jan 2012
Ruim een maand sinds de laatste update. Heb een drukke maand gehad met werk en andere zaken. Maar goed, dus ook weer wat verdient (ik ben zelfstandige). De enige echte update die te doen valt is dat ik de baksteun af heb.
Ook wat autoporno gekocht.
Amerikaanse knipperlichten, gorrtlichtschakelaars en een nos 262 6-cil toerenteller.
Sportveren.
Bilsteins.
Het wordt een prijzige auto dus...