7 September 2012, 22:03
Regeerakkoord: wegenbelasting voor oldtimers
|
7 September 2012, 22:31
Yellow240 schreef:Dan maar een dikke Cadillac uit 1959 kopen. Die worden dankzij 't CDA en onze linkse vrienden ook niet belastingvrij kennelijk, je moet iets van 1958 of ouder hebben kennelijk. ![]() Als dit doorgaat zitten we allemaal met een onverkoopbare auto opgescheept. ![]()
7 September 2012, 22:32
Zou de FEHAC dit tij nog kunnen keren? Of is het nu echt te laat?
Gaat voor mij wel aardig impact hebben. Ik rij met meerdere auto's een beetje. Denk dat ik 80% van de verzameling dan weg moet doen. Schorsen heeft dan geen zin, want dan kun je er niks mee. Maar ja, verkopen met zo'n nieuwe wet wordt dan tegen schrootprijzen.
Bekijk ook mijn website en blog www.oudevolvo.nl
7 September 2012, 22:39
Dat wordt met zn alle exporteren naar het buitenland... Haha
Volvo 142S - 1973
Felix
7 September 2012, 22:59
Langzaam maar zeker zie ik toch wel wat in kilometerheffing. Betalen naar gebruik, vind alleen dat ze daar een regeling in op moeten nemen voor woon werk verkeer, daar ik erbij blijf dat naar je werk reizen geen keuze is, zeker niet met de huidige woningmarkt. Niet voor mij overigens, ik kan op de fiets naar het werk als het moet.
Maar het zou bijvoorbeeld de oldtimerliefhebbers enigszins ontzien, het word makkelijker meerdere auto's te hebben staan zonder al te veel kosten. Word het een stuk makkelijker een auto voor de hobby te hebben staan.
Volvo 142 '72 Gesloopt
Volvo 240DL '88 Verkocht Volvo S70 '97 Verkocht Volvo V70 '08 --> Daily driver Volvo 242 Turbo Projectje --> http://volvolvo.nl/threads/9146-Mijn-Volvo-242-turbo Volvo 940 '90 Carbagerun project -->http://volvolvo.nl/threads/14646-carbage...ditie-2014
7 September 2012, 23:00
Oldtimers ombouwen naar elektrisch?
Dan kunnen ze niet uit de binnensteden worden geweerd. Seriematige ombouw-productie van de Volvo 240, het kan, we zijn de plannen aan het uitwerken. Wie interesse (en een serieus budget) heeft, laat svp weten!
Volvo for life
Past: 142DL - 244DL - 245GL Aut. 1981 - 240 USA Aut. 1992 - 240GL Classic 1993 - V401.8 Aut. - S60T5 GT - XC90D5 GT - XC70 2.5T GT - V60 T4 PS - V40 D2 Present: 240GL Classic Electric 1993/2012 www.electricvolvo.com
7 September 2012, 23:14
oudevolvo schreef:Zou de FEHAC dit tij nog kunnen keren? Of is het nu echt te laat? Ik denk dat (afhankelijk van de verkiezingsuitslag) het al te laat is. Wellicht dat de Fehac kan lobbyen voor een tussenregeling, dat bijvoorbeeld mensen die een oldtimer als 2e (en 3e/4e/27e) auto naast hun dagelijks vervoer hebben wel een vrijstelling behouden, dat is in de praktijk best makkelijk te zien: de belastingdienst ziet namelijk hoeveel auto's er op je naam staan. Het is geen ideale oplossing maar beter dan dat alles niet meer belastingvrij is. ![]()
7 September 2012, 23:40
Tyn245GL schreef:Oldtimers ombouwen naar elektrisch?was het maar waar... zat er net nog aan te denken, dat of een moderne motor.. dan kan bij wijze van de 1.2 van onze Panda er nog in. Op papier ook 82 pk.. dan maar wat langzamer..
7 September 2012, 23:50
Ik snap ziezo niet wat ze hiermee willen berijken.
Alle oldtimers kelderen gigantisch in waarde er gaan tig bedrijven kapot oldtimer specialisten maar ook spuiters etc... ze krijgen mischien wel 200ml meer maar de auto's de economische waarde zakt mischien wel 1mld, er komen duizenden mensen in de ww en een goed aantal bedrijven gaan failliet waar normaal ook belasting voor onderdelen etc word betaald... |
« Ouder topic | Nieuwer topic »
|
Gebruikers die dit topic lezen: 6 gast(en)