8 September 2012, 00:01
Welke partijen zijn tegen deze voorstellen, en willen het dus houden zoals het is??
Regeerakkoord: wegenbelasting voor oldtimers
|
8 September 2012, 00:01
Welke partijen zijn tegen deze voorstellen, en willen het dus houden zoals het is??
8 September 2012, 00:05
Geen oldtimer(s) op naam zonder een wegenbelastingplichtige auto op naam te hebben. Klaar.
8 September 2012, 08:50
Zolang ik al oldtimers rijdt (meer dan 10 jaar) komen vrienden of kennissen een paar keer per jaar met het verhaal :
HEB JE HET AL GEHOORD? ZE GAAN HET BELASTINGVRIJ RIJDEN AFSCHAFFEN ! Als ik dan vraag hoe weet je dat, dan krijg ik steevast het antwoord dat ze het ergens gelezen of gehoord hebben. Ik wordt af en toe een beetje moe van dat gezwets . Het belastingvrij rijden zal heus wel een keer ingeperkt worden maar tot nu toe is het alleen bij het rondsstrooien van geruchten gebleven. En -ongeacht of je een oldtimer hebt- een links kabinet met D66, PvdA, ChristenUnie en GroenLinks juist in deze crisistijd zou meer iets zijn om je serieus zorgen over te maken.
8 September 2012, 09:20
Het gevaar van dat het nu weer opspeelt is dat het puur nog een politiek statement is. In mijn ogen heeft het dan alleen nog te maken met verkiezingen en verkiezingsbeloftes. Dat kan de ratio achter een maatregel naar de achtergrond doen verdwijnen. Hij moet dan doorgevoerd worden omdat dat nu eenmaal in het programma stond. Pas achteraf zal dan blijken dat hij niet zo goed uitpakt (of wel). In mijn ogen is dit ook hoe de PVV groot is geworden.
Dit in tegenstelling tot gewone voorstellen aan de Tweede Kamer waarbij er meer op inhoud gelobbyd wordt om een meerderheid te verkrijgen. Of heb ik dan een verkeerd beeld van hoe politiek (helaas) werkt. Toch vrees ik dat het nu geen gezwets is. Moeten we dan als oldtimer bezitters ook populistisch gaan stemmen? En wat dan? VVD? Die bij de hypotheekrente aftrek het standpunt inneemt dat de overheid betrouwbaar moet zijn en er dus niet getornd wordt aan bestaande hypotheken.
Bekijk ook mijn website en blog www.oudevolvo.nl
8 September 2012, 09:20
Daar kan ik me volledig bij aansluiten Jos. Behalve dat dit wel heel hardnekkige geruchten worden en et de laatste tijd wel heel besproken word. Ik word er niet zenuwachtig van overigens. Zo gauw m'n 240 klaar is word dat m'n dagelijkse auto en voor mijn huidige dagelijkse auto betaal ik toch al mrb.
Volvo 142 '72 Gesloopt
Volvo 240DL '88 Verkocht Volvo S70 '97 Verkocht Volvo V70 '08 --> Daily driver Volvo 242 Turbo Projectje --> http://volvolvo.nl/threads/9146-Mijn-Volvo-242-turbo Volvo 940 '90 Carbagerun project -->http://volvolvo.nl/threads/14646-carbage...ditie-2014
8 September 2012, 09:23
Oudevolvo: precies wat ik eerder al zei. De pvv heeft heel veel zaken in het programma staan die ze er nooit doorgedrukt hebben gekregen. Dus hoop dat dit nu ook het geval is. Met 33 zetels van draaikont samsom is er misschien nog niet zoveel aan de hand :-P.
Volvo 142 '72 Gesloopt
Volvo 240DL '88 Verkocht Volvo S70 '97 Verkocht Volvo V70 '08 --> Daily driver Volvo 242 Turbo Projectje --> http://volvolvo.nl/threads/9146-Mijn-Volvo-242-turbo Volvo 940 '90 Carbagerun project -->http://volvolvo.nl/threads/14646-carbage...ditie-2014
8 September 2012, 09:31
Uiteraard hoop ik dat allemaal ook. Echter als je de zetels van de peilingen van de partijen uit het lijstje optelt kom je op 76. Dat is een meerderheid....
Zegt uiteraard niet dat dat kabinet gevormd wordt, maar in de formatie is het wel ook onderhandelen.
Bekijk ook mijn website en blog www.oudevolvo.nl
8 September 2012, 10:41
(Dit bericht is het laatst bewerkt op 8 September 2012, 10:57 door Volvia240.)
Het zal zo’n vaart niet lopen verwacht ik. Zelf rijd ik al 17 jaar belastingvrij Volvo en de eerste echte aanpassing was vorig jaar. Gesteund door de goede lobby vanuit o.a. de FEHAC zal dit (hoop ik) niet het meest urgente punt van verandering zijn in het te vormen coalitieakkoord.
Een direct effect van afschaffing op de waarde van onze Volvo’s zal er zeker zijn; de ‘premie’ je nu betaalt voor een belastingvrije Volvo (t.o.v. een niet belastingvrije) zal dan vervallen. Wanneer ik de prijzen bijvoorbeeld hier in Zweden vergelijk met Nederland dan schat ik in dat in het lage- en middensegment deze premie minimaal 50% is, hetgeen dus een waardedaling van minimaal 33% inhoudt. Het topsegment (bijzondere uitvoeringen, originele auto’s met lage km-stand) zal zijn waarde behouden, de prijsverschillen tussen landen zijn hier nihil en belastingvrij of niet is hier niet of minder relevant. In dit segment groeit ook de (internationale) vraag van verzamelaars. In Zweden zie je nu ook meer en meer unieke Volvo 240’s verkocht worden voor meer dan EUR 10.000, dat was 5 jaar geleden niet het geval. En bovendien met de huidige sterke Zweedse kroon interessant om te exporteren (weer terug) naar Zweden!
262C ‘78 | Amazon Combi ‘67 | V90 ‘98 | 245GLT ‘87 | 245GL ‘78 | 244GL Classic ‘93 | 245GL Classic ‘93 | 244GL ‘86 | 1800ES ‘73 | Saab 9-3 2.0T Cabrio ‘07 | XC70 2.5T ‘05 | XC70 2.5T ‘04 | XC90 V8 ‘07 | 245GL ‘82 | 265GLE ‘78 | 245DL ‘76 | 745GLE ‘86 | V90 T6 CC OR '19
8 September 2012, 12:05
jos245 schreef:Zolang ik al oldtimers rijdt (meer dan 10 jaar) komen vrienden of kennissen een paar keer per jaar met het verhaal : Het zijn nu helaas geen geruchten meer, maar daadwerkelijke concrete plannen. Waar het voorheen hersenscheten bleken te zijn, wordt het nu meegenomen in de berekeningen van het CPB, wat dus impliceert dat het wel degelijk er gaat komen. Geen gezwets dus. Er is 1 partij die sowieso pro-oldtimer is, want daar hebben we nu de vrijstelling van alles na 1987 aan te danken en dat is de PVV. Als de oldtimer je heilig is moet je daarop stemmen, mits je vrede hebt met de overige PVV-standpunten en daar kan de schoen wel eens wringen. ![]() Terug naar het daadwerkelijk door kunnen voeren: helaas werkt het in de politiek zo dat je met een kleine minderheid er toch iets makkelijks doorheen gedrukt krijgt: vindt een partij die je plan wil steunen in ruil voor steun voor een idee van hen en het is zonder pardon er doorheen gedrukt. Dat hebben we helaas al eerder mogen zien. Ik begin me in ieder geval zorgen te maken. ![]()
9 September 2012, 21:34
Zojuist de bron er even bij gepakt (pagina 56).
Daar staat het een stuk genuanceerder. Daar betreft het betalen per kilometer waarbij de Fehac vermeld dat de genoemde partijen geen voorstander van een uitzondering voor oldtimers zijn. Dat is natuurlijk prima!
Bekijk ook mijn website en blog www.oudevolvo.nl
|
« Ouder topic | Nieuwer topic »
|