29 March 2013, 11:12
verwerk dan gewoon de belasting in de brandstof... zijn we allemaal gelijk
zou t wel jammer vinden hoor begrijp me niet verkeerd.

Regeerakkoord: wegenbelasting voor oldtimers
|
29 March 2013, 11:12
verwerk dan gewoon de belasting in de brandstof... zijn we allemaal gelijk
![]()
30 March 2013, 11:25
(Dit bericht is het laatst bewerkt op 30 March 2013, 11:31 door volvosvenska.)
Volvo 142 B23 schreef:Er rijden nogal wat mensen rond in oude gare gebakjes puur om de mrb te ontlopen. Dit is geen liefhebberij maar belastingontduiking naar mijn mening. Ik vind die oude gare gebakjes juist leuk om te zien ...heb ook een jaar een perfect uitziende oogverblindende 244 gereden.....vond het drie keer niets...altijd voorzichtig doen, in de garage parkeren.....hoop gedoe. Als ik op de snelweg in mijn suffe leasauto rijd en er komt een gare S klasse of een 240 met airholes voorbij....is mijn dag weer goed. Die berijders zijn over het algemeen ook wat relaxeder en leuker dan de zondagochtend poetsers;-) We zullen wel zien wat de regering beslist....naar 30 jaar oprekken zou wel een beetje in lijn zijn met de ander europese landen.
Volvo 244 DL 1974
30 March 2013, 12:45
Alleen gaat men dan massaal auto's importeren die dan voldoen aan de nieuwe leeftijdsgrens.
![]()
30 March 2013, 23:16
Dirk86 schreef:verwerk dan gewoon de belasting in de brandstof... zijn we allemaal gelijk Is het meest eerlijk, en goed voor milieu. Veel rijden, veel betalen; weing rijden, weinig betalen. En de zo geroemde zuinigheidswonders als een prius betaalt dan dus ook naar werkelijk verbruik... Een nadeel: ook qua brandstofprijzen zitten we in de kopgroep, dus nog meer erbij ?
Volvo 245 DL, 1976, B21A, AW71, LPG | Volvo 340 GL Special, 1990, 5d, 1.4, CVT | Volvo 340 GL Special, 1990, 1.4, 3d, CVT | Volvo XC70 2.5T automaat, 2005
30 March 2013, 23:34
BartWillem schreef:Alleen gaat men dan massaal auto's importeren die dan voldoen aan de nieuwe leeftijdsgrens. Iedereen weet toch waarvoor de regeling is gekomen, nou dan is de oplossing tot het probleem ook heel simpel. Een auto word belasting vrij nadat deze 25jaar in Nederland wegenbelasting heeft betaald.
31 March 2013, 00:02
Bassen schreef:Iedereen weet toch waarvoor de regeling is gekomen, nou dan is de oplossing tot het probleem ook heel simpel. Een auto word belasting vrij nadat deze 25jaar in Nederland wegenbelasting heeft betaald. Dat zou inderdaad eerlijk zijn (alhoewel men dan weer gaat omkatten, maar het aantal NL-kentekens voor oldtimers is schaarser dan die van de import-auto's), of gewoon brandstoftoeslag rekenen voor LPG en diesel. Dat waren ze ook van plan bij oldtimers van 1987 en jonger. Alleen de echte veelrijders zullen dan op LPG en diesel blijven rijden. ![]()
31 March 2013, 00:13
Tja omkatten is gewoon strafbaar, het is dan aan de overheid om dit te handhaven. Vind het gewoon niet kunnen dat je voor een 30 jaar oude auto plots weer wegenbelasting moet betalen. Diesel uitsluiten moeten ook aantekeningen komen, moet niet zo zijn dat straks oude vrachtwagens belasting moeten gaan betalen.
31 March 2013, 01:58
BartJu schreef:Is het meest eerlijk, en goed voor milieu. inderdaad het meest eerlijk , ik betaal het volle pond wegenbelasting maar maak heel weinig kilometers ( 240 met kat. ), zie de priussen hele dagen rondjes rond m'n huisje rijden.... brandstofprijs omhoog , veel zal het niet zijn per liter. Wel weer een prijsverschil met onze buurlanden. maar dat is dan weer een europees probleem , oftewel leve de open grenzen en vrijemarktwerking ! ( dat willen we toch allemaal )
240 sedan B230F LH2.4 AW71
2 April 2013, 16:49
BartWillem schreef:Dan nog zijn er al een aantal belangenclubs mee bezig, dus ik vraag me af wat de meerwaarde is. Nog maar een paar dagen (tenzij het weer eens vertraagd is) en dan weten we 't! ![]()
2 April 2013, 17:03
BartWillem schreef:Nog maar een paar dagen (tenzij het weer eens vertraagd is) en dan weten we 't!Dat zou mooi zijn, maar ik vrees van niet. De bron van dat groen7 artikel is de Rai Vereniging met hun bericht van 14 februari Oldtimers: keuze is na Pasen aan Tweede Kamer Daar staat: "Na Pasen moet de brief van het kabinet naar de Tweede Kamer." Bovendien: Eind mei is ook na pasen ![]() Aangezien er op officielebekendmakingen.nl helemaal niets over terug te vinden is dat de kamer dat gevraagd heeft is dat voor mij niets anders dan een gerucht. Meest concreet waren nog de aangenomen moties maar daarin werd "voorjaar 2013" genoemd en dat is een rekbaar begrip. Zeker als de lente zo lang op zich laat wachten ![]() Daarna het meest concreet is de update brief van Dhr. Weekers van 26-maart waarin hij aangaf naar verwachting in april een brief aan de kamer te sturen. Zie ook mijn blogpost Oldtimer regeling – in april duidelijkheid Er staat ook nog niets op de agenda op tweedekamer.nl, maar het zou natuurlijk mooi zijn als het desondanks toch deze week duidelijk wordt (en positief uitvalt en door de Kamer geaccepteerd wordt en door de Eerste Kamer komt).
Bekijk ook mijn website en blog www.oudevolvo.nl
|
« Ouder topic | Nieuwer topic »
|