Topics: 7
Een brief zetten ze ook niet op de agenda, dat ding wordt gewoon gepubliceerd (het wordt een brief met daarin een paar mogelijkheden) en vervolgens plant men iets op die agenda in voor een debat of iets dergelijks.

Het zou me dus niets verbazen als er alsnog deze week wat duidelijkheid komt, al is het alleen een aantal mogelijkheden. Wat het definitief wordt kan weer maanden duren vrees ik.
3 April 2013, 02:11
(Dit bericht is het laatst bewerkt op 3 April 2013, 02:13 door BartWillem.)
Overigens riep de Knac ook al dat er in de week na Pasen duidelijkheid zou komen:
http://www.knac.nl/2013/02/14/na-pasen-d...oldtimers/ (is zo te zien hetzelfde artikel).
Alhoewel ze een paar dagen terug een bericht hebben geplaatst dat het niet deze week wordt, maar volgende week:
http://www.knac.nl/2013/03/28/spanning-s...bezitters/.
Ondertussen heb ik via een doorgaans goed geïnformeerde bron vernomen wat ÃÃn van de mogelijkheden gaat worden voor de nieuwe oldtimerregeling: men zou van plan zijn om vooral de import-auto's te belasten (dus teruggaan naar het oorspronkelijke idee van "industrieel erfgoed en 25 jaar belastingplichtig geweest in Nederland"). Het zou erop neerkomen dat alleen import-auto's belast gaan worden en de originele Nederlandse auto's niet.
De bron die dit meedeelde is doorgaans goed geïnformeerd (want: heel dicht bij het vuur), maar het is niet duidelijk of dit plan het uiteindelijk gehaald heeft tot die brief of niet.
Topics: 163
3 April 2013, 16:40
(Dit bericht is het laatst bewerkt op 3 April 2013, 16:44 door Dopski.)
lol, die bronnen altijd die voorbij komen.
Leuke optie, dan blijven er weinig over.
Lijkt me overigens vrij onlogisch opeens zon redenering uit de hoge hoed komt. Je kan veel van ambtenaren zeggen, maar verrassend zijn ze meestal niet

.
Topics: 69
BartWillem schreef:Ondertussen heb ik via een doorgaans goed geïnformeerde bron vernomen wat ÃÃn van de mogelijkheden gaat worden voor de nieuwe oldtimerregeling: men zou van plan zijn om vooral de import-auto's te belasten (dus teruggaan naar het oorspronkelijke idee van "industrieel erfgoed en 25 jaar belastingplichtig geweest in Nederland"). Het zou erop neerkomen dat alleen import-auto's belast gaan worden en de originele Nederlandse auto's niet.
De bron die dit meedeelde is doorgaans goed geïnformeerd (want: heel dicht bij het vuur), maar het is niet duidelijk of dit plan het uiteindelijk gehaald heeft tot die brief of niet.
Interessant, ik ben benieuwd. Zou een interessante twist zijn.
In dat geval zouden van mijn verzameling 3 van de 10 belastingvrij zijn.
Tenzij import minimaal 25 jaar geleden ook telt, dan zijn het er 4 uit 10.
We wachten af...
DopdeDouwer schreef:lol, die bronnen altijd die voorbij komen.
Lijkt me overigens vrij onlogisch opeens zon redenering uit de hoge hoed komt. Je kan veel van ambtenaren zeggen, maar verrassend zijn ze meestal niet
.
Diezelfde bron meldde dat Weekers van plan was om de oldtimers belastingvrij te houden en belastingplichtige auto's meer MRB te laten betalen. Een paar dagen later stond dat proefballonnetje in de krant en op internet, dus hij had nog gelijk ook.
Er zijn meerdere opties bedacht, dit is er 1 van. Wat de rest is weet ik niet (of wil de bron niet melden). Maar het lijkt er sterk op dat het aanpakken van de import-auto's (lees: import-benzen uit 1985/1986) de grootste kans zou maken. Alhoewel het best zou kunnen dat dit plan alsnog gesneuveld is en ze toch met een dagenkaart komen.
De Knac is in ieder geval er nog steeds vrij zeker van dat het deze week al bekend wordt, waardoor het volgende week besproken wordt in de Tweede Kamer. Zie het artikel van afgelopen donderdag op hun site:
http://www.knac.nl/2013/03/28/spanning-s...bezitters/
DopdeDouwer schreef:lol, die bronnen altijd die voorbij komen.
.
Diezelfde bron meldde dat Weekers van plan was om de oldtimers belastingvrij te houden en belastingplichtige auto's meer MRB te laten betalen. Een paar dagen later stond dat proefballonnetje in de krant en op internet, dus hij had nog gelijk ook.
Er zijn meerdere opties bedacht, dit is er 1 van. Wat de rest is weet ik niet (of wil de bron niet melden). Maar het lijkt er sterk op dat het aanpakken van de import-auto's (lees: import-benzen uit 1985/1986) de grootste kans zou maken. Alhoewel het best zou kunnen dat dit plan alsnog gesneuveld is en ze toch met een dagenkaart komen.
De Knac is in ieder geval er nog steeds vrij zeker van dat het deze week al bekend wordt, waardoor het volgende week besproken wordt in de Tweede Kamer. Zie het artikel van afgelopen donderdag op hun site:
http://www.knac.nl/2013/03/28/spanning-s...bezitters/
Topics: 55
Ik vraag me wel af hoe ze zo'n dag-kaart willen gaan hanteren. Krijgt iedereen een kastje in z'n auto, of wat?
Zo'n dagkaart willen ze doen d.m.v. digitale meuk, bijvoorbeeld via Digid.
Nu bij BNR Nieuwsradio: de Nationale Autoshow met Bert Pronk. Vandaag maakt Weekers niets meer bekend maar gaat men het volgende week bekend maken. Pronk & co weten wel wat het "zeer waarschijnlijk" gaat worden en zijn er zelfs enorm zeker van wat de nieuwe regeling gaat worden. Het interview wordt binnen nu en een uur gehouden, dus dat wordt spannend.
Zo'n dagkaart willen ze doen d.m.v. digitale meuk, bijvoorbeeld via Digid.
Nu bij BNR Nieuwsradio: de Nationale Autoshow met Bert Pronk. Vandaag maakt Weekers niets meer bekend maar gaat men het volgende week bekend maken. Pronk & co weten wel wat het "zeer waarschijnlijk" gaat worden en zijn er zelfs enorm zeker van wat de nieuwe regeling gaat worden. Het interview wordt binnen nu en een uur gehouden, dus dat wordt spannend.