Waardering:
  • 0 stemmen - gemiddelde waardering is 0
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Regeerakkoord: wegenbelasting voor oldtimers
Het is sowieso heel erg apart dat belangenclubs zo lang aan mogen blijven schuiven. Dat zijn bij (fors ergere) andere bezuiningen zoals zorg en wegenbouw toch heel anders: dan is het gewoon x-besluit en daarna bezwaar maken of even in discussie gaan en komt er een voorspelbaar compromis uit. In dit geval heeft iedereen van elke club een andere mening erover, zit de Fehac naar mijn mening echt enorm te slapen (rapportages die alleen gebaseerd zijn op aannames en dan op de radio nog toegeven dat in hun onderzoek de dieselrijders niet eens meegenomen zijn "omdat dat onze doelgroep niet is" en vervolgens oude feiten die al tig maanden bekend zijn opratelen) en gaat de besluitvorming echt tergend langzaam. En nog erger: verre van transparant. Daardoor krijg je echt zo'n gevoel van een groep trage senioren die overal 100x over na moeten denken, over details aan het zeuren zijn, tig keer van standpunt veranderen en geen knopen doorhakken omdat ze dan met een niet-kloppend verslagje of rare feitjes aan komen.

Mark my words: maandag is er nog niets bekend omdat men "erover na moet denken" en uiteindelijk duurt het toch allemaal langer dan gedacht. Sad
Volvo S80 Turbo 2002 & 740 GLE 1990

http://Volvotips.com
ik 'mark je words' BartWillem. Treurig hoe dit verloopt. Ik kan overigens nergens een inschatting / kostenraming vinden van het administratieve systeem met de dagenkaart. iemand deze wel gezien?
Grijze 245's. '83 b21et en '92 b230 FK, gewoon, lekker vlot.
Nee, maar gezien eerdere flops van de overheid zal zo'n systeem in de praktijk veel duurder zijn dan gedacht (omdat tig mensen er van moeten eten). Tongue

BartWillem schreef:Mark my words: maandag is er nog niets bekend omdat men "erover na moet denken" en uiteindelijk duurt het toch allemaal langer dan gedacht. Sad

Ik ben bang van niet. Voor de regering is er geen belang tot rekken, voor de belangenclubs misschien wel. Maar dan hebben ze het niet zo goed begrepen in mijn ogen. Als "ze" er niet uitkomen staat de uitkomst in mijn ogen al vast; zie coalitieakkoord.
Het is niet zo dat er een nieuw besluit genomen moet worden. De belangenclubs mogen aanschuiven om de regering te overtuigen dat ze de intrekking van vrijstelling zoals die nu in het akkoord staat, niet door moet gaan of moet worden afgezwakt. Lukt ze dat niet lijkt het me dat de regering bij het besluit (akkoord) blijft. Misschien dat ze met het oog op de behandeling door de 1e kamer nog wat water bij de wijn doen, maar dat verwacht ik niet.

ps: je onderschift; die 244 is toch de deur uit?
Hmm daar heb je inderdaad een goed punt, en dat is wat Oudevolvo ook al dacht: het plan tot volledige afschaffing ligt er al, het is enkel de afzwakking ervan. En als de lobbyisten niet akkoord gaan met de alternatieven van Weekers gaat het feest niet door. Maar goed: de Tweede Kamer wilde al dat er voor de hobbyisten die nauwelijks rijden iets bedacht zou worden, dus alle oldtimers volledig belasten zal 'm ook niet worden. Smile

En ik zal de 244 schrappen idd. Tongue

Ja inderdaad. Ik ben benieuwd wat er uiteindelijke van gemaakt wordt.

(geen nieuwe oldie in aantocht, of eerst op huizenjacht?)
Had al een huis op het oog inclusief garage, bod gedaan maar die mensen willen niet zakken. En wellicht dat ik de V70 eruit gooi en een 240 ga kopen want vind 240's eigenlijk toch wel heel erg leuk. Smile Moet eigenlijk eerst een huis kopen, maar als ik m'n V70 kwijt kan raken wil ik best snel een 240 kopen. Tongue

Een hoop bezuinigingen zijn nu ineens uitgesteld. Ben benieuwd of ze dat met de oldtimer-regeling ook gaan doen. Tongue

Van mij mag het!
Patrick Volvo 240 DL - 1986 - B230A - M47
Volvo 940 - 1997 - B230FK - M90
BartWillem schreef:Een hoop bezuinigingen zijn nu ineens uitgesteld. Ben benieuwd of ze dat met de oldtimer-regeling ook gaan doen. Tongue

Ja, hoorde het ook net. Derde versie van het regeerakkoord, als ik goed begreep.
Niks gehorod over oldtimers. Maar wel over grotere onderwerpen, zoals ontslagrecht, de zorg, en meer dingen waar meer geld in om gaat en meer mensen mee van doen hebben dan de MBR-vrijstelling.

Uitstel kan trouwens wel goed werken, regering gokt nu beetje op groei. En als dat gebeurt, dan komt meer binnen, en is de noodzaak om minder uit te geven minder groot....
Anderzijds, zoals BartWillem ook zegt: mensen willen wel huizen en auto's kopen, en geld uitgeven.
Maar alleen als je weet waar je aan toe bent, en dat is momenteel dus juist niet t geval. Dus of die groei er ineens komt?
Volvo 245 DL, 1976, B21A, AW71, LPG | Volvo 340 GL Special, 1990, 5d, 1.4, CVT | Volvo 340 GL Special, 1990, 1.4, 3d, CVT | Volvo XC70 2.5T automaat, 2005

Lijst met mogelijk verwante topics
Topic Auteur Reacties Weergaven Laatste bericht
  Naafkapjes voor 240 Eiker velgen HD 240 1 1.833 17 May 2022, 19:37
Laatste bericht: skidje
  Verdwijnen met de verbrandingsmotor ook de oldtimers? BartJu 5 3.218 21 November 2021, 18:53
Laatste bericht: Madman
  Goed om nog te weten en te regelen voor de stalling. hugo 10 8.354 22 November 2020, 11:01
Laatste bericht: Grey240Polar
  Zenuwachtig voor de C70... SaddieN 0 2.258 21 April 2019, 09:35
Laatste bericht: SaddieN
  Slopen voor onderdelen, en dan? Frank&Frida 4 5.618 25 October 2016, 08:01
Laatste bericht: asterix
  Grote steden verboden voor 'oude' auto's Belg 113 86.556 23 May 2016, 20:26
Laatste bericht: BartJu
  Polaris Chrome Wielmoeren voor 244. Waar te koop? Uberbrick 10 12.082 13 March 2016, 22:23
Laatste bericht: skidje
  Volvo aftermarket Navigatie BLP-990 voor waterval psycho-realm 1 10.226 25 January 2016, 00:26
Laatste bericht: extasefm
  Januari 2014: vrijstelling wegenbelasting oldtimers vervalt Dopski 231 176.535 4 November 2015, 20:35
Laatste bericht: Arjan.
  Wat voor velgen zijn dit? Pluk 17 38.392 25 October 2015, 16:56
Laatste bericht: Dopski

Ga naar locatie:

Gebruikers die dit topic lezen: 3 gast(en)