15 April 2013, 17:33
(Dit bericht is het laatst bewerkt op 15 April 2013, 18:24 door BartWillem.)
DopdeDouwer schreef:Ik ben benieuwd wat het tarief voor diesels en lpg rijders wordt dan, waarschijnlijk niet 1/4. Of een 1/4+brandstoftoeslag. Zoals het er nu staat 100%.
voorlopig afwachten; 740 pas in 2016 bel vrij, 242 pas in 2018, met ongewijzigde brandstof.
Zoals het er nu staat is het gewoon kwarttarief voor alle auto's, alleen bepaalt de brandstof dan de leeftijdsgrens.

Neemt niet weg dat 't dan nog steeds interessant blijft om een oldtimer te rijden als dagelijkse auto. Alleen een lpg-auto of diesel waar je maar 3000km/jaar mee rijdt wordt dan een prijzig geintje. Maar ook daar zit een omslagpunt in.

Edit: er komen 7 opties in een brief te staan die Weekers naar de kamer gaat sturen. Het lijkt erop dat 't kwarttarief of dagenkaart-systeem het belangrijkste voor Weekers zijn, ben benieuwd wat de andere 5 opties zijn. Zie ook http://www.telegraaf.nl/binnenland/21480...eld__.html
En zo op BNR (17:45) komt Weekers aan het woord over de oldtimers. Om live mee te luisteren: http://www.bnr.nl/ en dan rechts op "luister live" klikken.

Edit voor de mensen die het gemist hebben:
- Weekers stuurt vanavond nog een brief naar de kamer met 7 opties
- vóór 1 mei moet er een definitieve regeling bekend zijn
- wordt 1 mei niet gehaald, dan is Weekers genoodzaakt om het regeerakkoord uit te voeren (dus dan moeten oldtimers gewoon volle mep wegenbelasting betalen)
- Fehac & Co wilden geen kant op: die wilden perse de vrijstelling behouden, maar dan met nieuwe leeftijdsgrenzen. Weekers had diverse malen aangegeven dat dat niet past in het financieel plaatje, maar de lobbyisten bleven voet bij stuk houden.
Lijkt er dus op dat de starre en koppige houding van de belangenclubs tot dit geleid hebben.
