Berichten: 954
Topics: 39
Lid sinds: Jan 2012
Dirk342 schreef:En dit dankzij onze oh zo fijne medeburgers die dit allemaal mogelijk hebben gemaakt dat die k*tmercedessen 190D massaal uit DLD werden geïmporteerd.
Volgens mij is de 190D niet de oorzaak van het probleem, maar het gevolg van een heel ander probleem. Namelijk dat autobezit, en brandstof, en aanschaf, en parkeren, en bekeuringen in Nederland absurd veel geld kost. Veel meer dan in omringende landen. Je zou het woord "buitenproportioneel" kunnen gebruiken. Water stroomt naar het laagste punt dus geen wonder dat men belastingvrije alternatieven gaat zoeken. Want de mensen met een 190D zijn doorgaans gewoon mensen met een baantje, en niet met carriere+leasebak.
Berichten: 2.851
Topics: 60
Lid sinds: Sep 2010
En het openbaar vervoer is nou ook niet bepaald goedkoop te noemen..
Berichten: 2.832
Topics: 52
Lid sinds: Sep 2008
16 April 2013, 12:33
(Dit bericht is het laatst bewerkt op 16 April 2013, 12:37 door Volvo 142 B23.)
Arn02 schreef:Volgens mij is de 190D niet de oorzaak van het probleem, maar het gevolg van een heel ander probleem. Namelijk dat autobezit, en brandstof, en aanschaf, en parkeren, en bekeuringen in Nederland absurd veel geld kost. Veel meer dan in omringende landen. Je zou het woord "buitenproportioneel" kunnen gebruiken. Water stroomt naar het laagste punt dus geen wonder dat men belastingvrije alternatieven gaat zoeken. Want de mensen met een 190D zijn doorgaans gewoon mensen met een baantje, en niet met carriere+leasebak.
En dat is de beste samenvatting van het verhaal tot nu toe. De gemiddelde 'milieuvriendelijke' prius word niet gereden door de bevolking met de topinkomens. Om de doodeenvoudige reden dat men (en ik) ze niet kan betalen. En je voor het bedrag voor zon auto een verrekkes onhandige zware niet eens zo zuinig met brandstof omspringende hard afschrijvende Toyota krijgt. En Jan met de pet wil sochtends nou eenmaal ook gewoon naar z'n werk. Nu heb ik de mazzel nog een beetje mrb te kunnen missen. Maar 190d rijden is naar mijn mening geen hobby.
Berichten: 496
Topics: 16
Lid sinds: Feb 2010
Het blijft allemaal spijtig, een paar maand terug nog mijn 87er 245 op lpg volledig belastingvrij "gekregen" via de productiedatum.
Als het zo doorgaat is hij dus helemaal niets waard en ga ik dus niet de moeite nemen om hem apk klaar te maken,
en ja helaas dan word het een banger...
Zo is het met de benzine 245 die ik heb van 1987 net zo, 3jaar bewaard tot hij belastingvrij zou worden...
Mijn granada daarintegen is van 1981, daar hoef ik alleen maar de lpg van het kenteken te halen en hij is interresant om te houden.
Berichten: 2.851
Topics: 60
Lid sinds: Sep 2010
Je zal vast niet de enige zijn. Aan de ene kant heel begrijpelijk, maar aan de andere kant erg jammer. Duizenden liefhebbers spenderen veel geld aan een auto en ineens is het geen zak meer waard. Zulk soort maatregelen doen dus alles behalve het culturele erfgoed beschermen, het werkt het juist compleet om zeep.
Berichten: 135
Topics: 22
Lid sinds: Mar 2010
Ik zie hier toch ook een aantal mensen hun oude volvo inzetten voor dagelijks gebruik. Dat kan niet de bedoeling zijn om daar dagelijks mee naar je werk te kachelen. Dit soort auto's zijn oldtimers en moeten ook op die manier bewaard en gereden worden. Het dagelijks rijden van een oldtimer op LPG is in mijn ogen gewoon een vorm van belastingontduiking (of ontwijking).
Ik ben voorstander van het belastingvrij in bezit hebben van een oldtimer, mits er voor een dagelijkse auto gewoon de volle mep MRB betaald wordt.
Berichten: 11.638
Topics: 288
Lid sinds: Jan 2009
Ik rijdt sinds "85 met 140's, toen was er nog wegenbelasting, benzine voor 1 gulden 50 etc. WB is MRB geworden, en vervolgens ging ie er ongevraagd vanaf (daar is niks mis mee overigens..) Ik heb met deze auto's gereden omdat het leuk is en vaak praktisch ook. Ondanks dat er in die "paar jaar" vannallus veranderd en aangepast is, en weer aangepast wordt, kan ik me niet aan de indruk onttrekken dat ik gÃÃn belastingontduiker ben.. of de keus nu dagelijks of voor het plezier is, in mijn geval is dat altijd 1 geweest.. en zo zullen er meer zijn..
Berichten: 2.851
Topics: 60
Lid sinds: Sep 2010
Ik rij er ook dagelijks in omdat het inderdaad leuk en praktisch is en omdat ik een oude auto meer karakter vind hebben dan een uitgebouwde Golf 4 waar driekwart van mijn leeftijdsgenoten in rijdt.
Berichten: 281
Topics: 55
Lid sinds: Jun 2007
Hilgert schreef:Ik zie hier toch ook een aantal mensen hun oude volvo inzetten voor dagelijks gebruik. Dat kan niet de bedoeling zijn om daar dagelijks mee naar je werk te kachelen. Dit soort auto's zijn oldtimers en moeten ook op die manier bewaard en gereden worden. Het dagelijks rijden van een oldtimer op LPG is in mijn ogen gewoon een vorm van belastingontduiking (of ontwijking).
Ik ben voorstander van het belastingvrij in bezit hebben van een oldtimer, mits er voor een dagelijkse auto gewoon de volle mep MRB betaald wordt.
Ik rijd zelf ook een 244, dagelijks. Vooral omdat ik een nieuwere auto niet betalen kan en een grotere auto nodig heb omdat ik zelf lang ben :-)
Wil trouwens best een Fiesta ofzo erbij nemen als eerste auto en daar 'de volle mep' voor dokken hoor :+
Berichten: 943
Topics: 47
Lid sinds: Jul 2009
Blijkbaar ben je een belasting ontduiker als je een oldtimer rijd, en ik maar denken dat ik een milieu delinquent was met mijn oldtimer op lpg.
Geeft niks dan gaat de lpg tank eruit en hobbel ik op benzine verder.
Dat is vast een stuk schoner dan de rover 200 turbo diesel kippenhok vervoersmiddel die ik als tweede auto gebruik.
Volvo 145 B230 M47 lpg 1970