Hilgert schreef:Ik zie hier toch ook een aantal mensen hun oude volvo inzetten voor dagelijks gebruik. Dat kan niet de bedoeling zijn om daar dagelijks mee naar je werk te kachelen. Dit soort auto's zijn oldtimers en moeten ook op die manier bewaard en gereden worden. Het dagelijks rijden van een oldtimer op LPG is in mijn ogen gewoon een vorm van belastingontduiking (of ontwijking).
Ik ben voorstander van het belastingvrij in bezit hebben van een oldtimer, mits er voor een dagelijkse auto gewoon de volle mep MRB betaald wordt.
Je kunt het misschien beschouwen als belastingontwijking.
Net als het rijden van een Prius, hypotheekrenteaftrek, huurtoeslag, kinderopvangtoeslag, lease-auto met 14% bijtelling ipv 25% etc.
De regeling kent een anatal regels, en daar mag je gebruik van maken.
De hele discussie over 190D rijders die het verzieken is beetje sneu. Er zijn idd ook zat 240 rijders die dagelijks rijden (ik gebruik m ook woon-werk, al ben ik vandaag op de fiets). Je kunt het erg vinden of niet, maar ik betaal liever minder belasting als meer, en dat kan, via deze regeling. Mooi toch? En ja, ik heb er ook lol in, zo'n 240. Dus ook hobby.
Daarbij is de 240 de tweede auto in het gezin. Mede daardoor rij ik, ondanks dat ik volgens definitie in categorie 'dagelijks' val, toch niet meer dan 5000-6000 per jaar... Met veel plezier, maar tja, kennelijk mag je ngeen plezierritten combineren met woon-werk verkeer, het is natuurlijk ook beter om eerst met lang gezicht woon-werk te doen, en dan nog eens lekker te gaan toeren in een oldtimer...
Anyway, waar hadden we het over?