Berichten: 1.380
Topics: 7
Lid sinds: Oct 2008
Met een extreem versleten carburateur is het zo goed als onmogelijk om op benzine te rijden.
En inderdaad: verhoging leeftijdsgrens naar 40 jaar is echt de slechtste optie (alhoewel ik de dagenkaart eigenlijk slechter vind). Begin volgende week komt Weekers met een nieuwe brief met daarin "de ultieme poging". Dat zal dus hoogstwaarschijnlijk 1 voorstel zijn.
De PVV wil dat mensen kunnen kiezen tussen een dagenkaart of kwartbelasting, de SP wil dat hobby-auto's geheel ontzien worden en er geen kwartbelasting komt. PvdA lijkt voor een 40-jaar-grens te zijn (evenals de VVD-woordvoerder in deze kwestie) en hoe het met de rest zit is nog onduidelijk.
Berichten: 2.851
Topics: 60
Lid sinds: Sep 2010
v700r schreef:Ergo, nu je belasting moet betalen is de auto niets meer waard? CRAP!!
Handelaren en particulieren komen straks echt niet zomaar meer van hun Volvo af.
Berichten: 1.152
Topics: 69
Lid sinds: Dec 2007
Het was een zeer interessant debat.
Zie verslag
http://www.oudevolvo.nl/blog/2013/04/17/...zeggingen/
Maandag komt Weekers met zijn laatste voorstel.
Als KNAC, FEHAC etc slim zijn, geven ze hem dat op een presenteerblaadje, doorgerekend en wel.
Alleen dwarsliggen en nee zeggen is geen optie.
Berichten: 469
Topics: 22
Lid sinds: Mar 2009
@oudevolvo: Bedankt voor je Haagse update! Was je ter plaatse of keek je online?
245DL '79 (werkpaard)
R1150GS '02 (genieten)
2CV6 '86 (hoop lol mee)
Berichten: 1.152
Topics: 69
Lid sinds: Dec 2007
Met dank aan de moderne technologie hoefde ik niet naar Den Haag, maar kon ik het gewoon online volgen.
Berichten: 6.715
Topics: 163
Lid sinds: Aug 2006
Tnx voor de overzichtelijk update. Had gemist dat er vandaag een commissievergadering zou zijn.
Deel je conclusie. Als de branche snel met een overtuigend en goed voorstel komt kan toch nog redelijk binnen de perken gehouden worden.
Berichten: 1.380
Topics: 7
Lid sinds: Oct 2008
17 April 2013, 12:23
(Dit bericht is het laatst bewerkt op 17 April 2013, 12:53 door BartWillem.)
Ik was het ook online aan het volgen, en zat erover te tweeten tussendoor. Daarom vroeg een klassiekertijdschrift of ik een stukje erover wilde schrijven zodat zij dit online konden plaatsen. Meteen uitgetikt en naar ze doorgemaild.

Ben benieuwd of ze het ook echt gaan plaatsen, maar goed.
Als de Fehac & Co nu weer zo koppig gaat doen, dan is het gauw gedaan met de pret.
Edit: m'n artikel is zojuist bij Auto Motor Klassiek online geplaatst, zie
http://www.amklassiek.nl/weekers-ultieme...ing/64762/
Berichten: 6.715
Topics: 163
Lid sinds: Aug 2006
17 April 2013, 13:18
(Dit bericht is het laatst bewerkt op 17 April 2013, 13:26 door Dopski.)
Citaat:Echte rijdend cultureel erfgoed
Weekers is bereid een ultieme poging te wagen om een combinatie van maatregelen 3, 4, 5 (kwarttarief, grens naar 40 jaar, 30-dagenkaart) te maken. Hij geeft aan dat het niet meer dan 20 miljoen +/- enkelen miljoenen mag kosten, en dat richting of boven 30 miljoen wat hem betreft echt geen optie is omdat het dekkingsvraagstuk dan ook een stuk moeilijker wordt.
Weekers heeft zelf aangegeven dat het kwarttarief bij 30/40 jaar (optie 3) ca. €22mln minder bezuiniging oplevert.
De 30-dagenkaart (optie 5) lijkt mij inderdaad onpraktisch en zal in praktijk mogelijk duurder uitvallen. Optie 2 (vrijstelling bij 30/40 jaar) kost ca. €36mln. Die optie is dus te duur, en wordt ook niet meegenomen. Maar dan zal de optie 4 (alles vrijstelling bij 40jaar) ook wel te duur zijn.
Dus ik weet niet wat hij ervan wil maken, maar dan komt optie 3 er toch gewoon uit, met symbolische optie een 30-dagenkaart (klaar om afgeschoten te worden)? En als sigaar uit eigen doos worden de auto's van 50jaar ook vrijgesteld zeker...
oudevolvo schreef:Als KNAC, FEHAC etc slim zijn, geven ze hem dat op een presenteerblaadje, doorgerekend en wel.
Alleen dwarsliggen en nee zeggen is geen optie.
Precies dat lijkt mij ook ja. (we vallen in herhaling

)
Mijn compromis zou dan zijn; kwarttatief voor iedereen bij 35 jaar en vrijstelling bij 50 jaar. Aangevuld met een overgangsregeling van de huidige 30 naar 35 jaar. Moet gezien de andere opties passen binnen de gewenste bezuiniging.
BartWillem schreef:Edit: m'n artikel is zojuist bij Auto Motor Klassiek online geplaatst
Leuk!
Berichten: 1.380
Topics: 7
Lid sinds: Oct 2008
Zoveel auto's van 50 jaar zijn er niet, dus dat past sowieso binnen het budget.

En zo'n dagenkaart zal in de praktijk wel fors duurder worden dan men beoogd heeft (Betuwelijn 2.0), zeker omdat je met externe partijen te maken krijgt die uiteindelijk meer gaan rekenen dan ze in de offerte vermeld hebben. Zo werkt dat helaas.
Berichten: 1.152
Topics: 69
Lid sinds: Dec 2007
DopdeDouwer schreef:Maar dan zal de optie 4 (alles vrijstelling bij 40jaar) ook wel te duur zijn.
Volgens mij niet, zie brief Weekers
Citaat:Vrijstelling voor voertuigen ouder dan 40 jaar. Deze variant kost € 15 mln.