Ok. Dan is er nog best wat ruimte zelfs.
Regeerakkoord: wegenbelasting voor oldtimers
|
17 April 2013, 13:42
BartWillem schreef:En zo'n dagenkaart zal in de praktijk wel fors duurder worden dan men beoogd heeft (Betuwelijn 2.0), zeker omdat je met externe partijen te maken krijgt die uiteindelijk meer gaan rekenen dan ze in de offerte vermeld hebben. Zo werkt dat helaas.Gelukkig heeft Groot (PvdA) dat al wel door.
Bekijk ook mijn website en blog www.oudevolvo.nl
17 April 2013, 13:47
DopdeDouwer schreef:Ok. Dan is er nog best wat ruimte zelfs.En wat mij betreft moet je die ruimte dus opvullen met de keuze 30-dagenkaart of kwarttarief voor auto’s van 30 tot 40 jaar.
Bekijk ook mijn website en blog www.oudevolvo.nl
17 April 2013, 14:00
Hoe zouden die bedragen zijn opgebouwd? Is daar al iets over prijsgegeven? Ik heb het vermoeden dat er uitgegaan is van de huidige samenstelling van het wagenpark. Er wordt dan dus vanuit gegaan dat niemand zijn auto zal schorsen, slopen of verkopen. Terwijl dat toch juist de achterliggende gedachte in het regeerakkoord was.
Volvo 240 '83 B23A - M46 - 223.000 km
Audi A3 1.8T '01 - 212.000 km Gesloopt: Volvo 244 GL '81 B23A - M45 - 303.000 km
17 April 2013, 14:22
Arjan. schreef:Hoe zouden die bedragen zijn opgebouwd? Is daar al iets over prijsgegeven? Ik heb het vermoeden dat er uitgegaan is van de huidige samenstelling van het wagenpark. Er wordt dan dus vanuit gegaan dat niemand zijn auto zal schorsen, slopen of verkopen. Terwijl dat toch juist de achterliggende gedachte in het regeerakkoord was.Lol, ik denk het wel. Iedereen houdt zijn oldtimer en betaald braaf de MRB... right....
17 April 2013, 14:48
Als ik een oldtimer zou hebben (nu 1 maand oldtimerloos) dan zou ik gewoon braaf dat kwarttarief betalen.
![]() ![]() BartWillem schreef:mocht de nieuwe regeling nadelig uitvallen ervoor: pech gehad. Ik koop zoiets omdat ik 't leuk vind, niet om goedkoop te rijden. Tja, die luxe heeft niet iedereen. Er zijn ook mensen die het leuk vinden om in een oude auto te rijden en het alleen kunnen betalen omdat de vaste lasten laag zijn.
Volvo 240 '83 B23A - M46 - 223.000 km
Audi A3 1.8T '01 - 212.000 km Gesloopt: Volvo 244 GL '81 B23A - M45 - 303.000 km BartWillem schreef:Overigens ga ik deze zaterdag toch weer kijken voor een oldtimer (ter vervanging van m'n V70, vind een 240 toch wel leuker rijden eigenlijk en ik wil maar 1 auto straks i.v.m. parkeergeneuzel bij het beoogde huis), en mocht de nieuwe regeling nadelig uitvallen ervoor: pech gehad. Ik koop zoiets omdat ik 't leuk vind, niet om goedkoop te rijden.Kwarttarief is niet eens heel verkeerd nee. Maar een heel groot gedeelte van dit forum komt daarvoor voorlopig niet in aanmerking. Eerst een tijdje 100% betalen. even stiekem wegdromen Aangezien ik graag een leuk blokje in een 240 zou willen schroeven biedt dit ook een excuus om de oldtimer te schorsen. Die 100% betaal ik dan aan een 940 LPT of 16V op LPi, zodra de oldtimer auto 30 of 40 jaar is kan het over in de oldtimer.
17 April 2013, 16:53
(Dit bericht is het laatst bewerkt op 17 April 2013, 18:59 door BartWillem.)
Arjan. schreef:Tja, die luxe heeft niet iedereen. Er zijn ook mensen die het leuk vinden om in een oude auto te rijden en het alleen kunnen betalen omdat de vaste lasten laag zijn. Ik heb het ook niet heel breed, maar die V70 kost me nu 800 Euro per jaar aan wegenbelasting, hetzelfde bedrag aan onderhoud (doe ik niet zelf: zo'n V70 is veel te modern voor me) en ik betaal ook nog eens flink wat bijtelling en BTW-bijtelling. Op zich niet erg allemaal, maar ik rij voortaan een stuk minder vergeleken met voorgaande jaren. Die V70 bevalt verder prima, maar de auto heeft lang niet zoveel charme als een leuke 240. Plus dat een 240 interessanter is i.v.m. bijtelling tegen dagwaarde, en de wegenbelasting boeit me dan niet zo heel erg: als 'ie belastingvrij is, is dat meegenomen maar het is geen must (ik zou bijvoorbeeld ook gewoon een '89'er kunnen kopen, net zoals ik in het verleden heel veel belastingplichtige hobby-auto's gehad heb). Edit: DIEPE zucht! ![]() En de stichting Autobelangen (die ooit hier reageerden om donaties en leden te werven) heeft zich al neergelegd bij een algehele verhoging van de leeftijdsgrens naar 40 jaar (optie 4 dus): http://fd.nl/economie-politiek/521558-13...-oldtimers
17 April 2013, 20:58
geen zin om te registreren...
Bedankt en de groeten! 245 GL '79/244 GL '80/745 GL '85/144 DL '72/Amazon Combi '68
|
« Ouder topic | Nieuwer topic »
|
Gebruikers die dit topic lezen: 5 gast(en)