v700r schreef:Het is hetzelfde als met huizen. Heb jij je huis gekocht om te verkopen of om te wonen?
Mee eens, plus dat het natuurlijk oliedom is als ondernemer om volledig in te spelen op een belastingregeling. Vroeg of laat kan zo'n regeling veranderd worden en daar zit je dan met je handel (bij de kinderopvang zie je precies hetzelfde: daar kon men ook bakken met geld verdienen en de tarieven schoten de lucht in, nu erop bezuinigd wordt worden er tig mensen tegelijkertijd eruit gedonderd maar de managers blijven allen zitten).
Wat me trouwens verbaast: men roept dat er 20% van de oldtimerbedrijven al failliet is. Vreemd genoeg kom ik maar 1 handelaar tegen die failliet is gegaan afgelopen half jaar, en dat is toevallig een handelaar die uitsluitend in Mercedes-diesels deed van 1985 en 1986. Het lijkt me sterk dat er maar in totaal 5 oldtimerbedrijven in Nederland zijn.
18 April 2013, 12:35 (Dit bericht is het laatst bewerkt op 18 April 2013, 12:38 door Yellow240.)
v700r schreef:Het is hetzelfde als met huizen. Heb jij je huis gekocht om te verkopen of om te wonen?
Ik vind het niet erg dat het afgeschaft wordt, zo blijven de èchte liefhebbers over. Die kunnen binnenkort weer een leuke Amazon ofzo kopen voor het geld wattie werkelijk waard is.
Ik ben het helemaal met je eens hoor. Ik heb die auto van mij ook gekocht om te rijden en aanpassen naar hoe ik het zelf mooi vind. Ik zal hem ook niet wegdoen als ik moet gaan betalen, maar het wordt wel duur als student zijnde. Vandaar dat ik het helemaal niet erg vind dat ik nu geen wegenbelasting hoef te betalen en maak er ook graag gebruik van. Die 740 daarentegen heb ik gekocht om netjes te maken en weer te verkopen en er zo een extra centje aan over te houden, maar dat gaat op deze manier niet lukken. Er zijn namelijk genoeg mensen die het puur voor het el cheapo rijden kopen.
@BartWillem; Van mij mag Mercedes uit het straatbeeld verdwijnen. Volgens mij wordt Mercedes het meest te koop aangeboden en dat zal wel een reden hebben.
@Yellow240; Je blijft toch niet eeuwig student, Patrick?
18 April 2013, 13:12 (Dit bericht is het laatst bewerkt op 18 April 2013, 13:21 door kleintje.)
Dat ben ik op zich wel met je eens, maar voor een 30 dagenkaart regeling moet je een stalling / parkeerplek op eigen terrein hebben zodat ze niet op de openbare weg staan en die heb ik niet.
ik heb mijn 240 diesel een tijdje geleden al verkocht omdat ik de bui al zag hangen, die had ik niet voor de kilometers maar omdat ik een 240 met 6 cilinder diesel en pracht combinatie vind , maar dat is persoonlijk natuurlijk, ik heb daar ongeveer 2500 kilometer op jaarbasis mee gereden ( voor de dagelijkse auto betaal ik gewoon wegenbelasting en flink ook / v70 tdi )
mijn wegenbelastingvrije 240 op benzine blijft hier gewoon.
mijn andere wegenbelastingvrije auto is een vw LT van 1984 40 D , origineel nederlands geleverd, origineel 153dkm gereden etc. deze word echt hobbymatig gebruikt , heeft afgelopen jaar 600 kilometer gereden , het jaar daarvoor 6000 kilometer en het jaar daarvoor 3000 kilometer , maar als het doorgaat kan ik hem binnenkort voor oudijzer prijs opruimen omdat hij niet in mijn garagebox past....... en ik geen andere stallingsmogelijkheid heb.
nu kan je je afvragen of het een klassieker is , ik vind van wel , tijdseigen is ie zeker...................
henqui schreef:Als je zo'n geschorste oldtimer stiekem in de straat laat staan, hoe groot zou de kans zijn dat je een probleem/bekeuring krijgt?
Groot, als in: ga je misschien zelfs terug vinden in de shredder. Je hoeft maar 1 grapjas als buurman te hebben die het meldt bij Oom Agent, of een stadswacht die toevallig langsloopt en je hangt al.