Waardering:
  • 0 stemmen - gemiddelde waardering is 0
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Regeerakkoord: wegenbelasting voor oldtimers
Ik had al geen hoge pet op van de Fehac, maar het is echt alleen maar erger geworden. En het verbaast me hoe het steeds slechter wordt, met dit als extreem diep dieptepunt. Sad Dan maar hopen op de Knac, maar als de Fehac al afvalt als steunpilaar kan het ineens heel hard gaan met het kaartenhuis.

Ik krijg beetje dit idee van de Fehac bij deze oldtimer-soap:

[Afbeelding: 2aos21.jpg]
Volvo S80 Turbo 2002 & 740 GLE 1990

http://Volvotips.com
+1 Ik mis in het plaatje nog ÃÃn beeld, namelijk de illusie van Weekers
[Afbeelding: animaatjes-dagobert-duck-83092.jpg]
Heb vanmorgen de nieuwsbrief van de FEHAC nog even rustig gelezen en een update comment geschreven. Wat rammelt dat en gemiste kans.
Bekijk ook mijn website en blog www.oudevolvo.nl
oudevolvo schreef:+1 Ik mis in het plaatje nog ÃÃn beeld, namelijk de illusie van Weekers
[Afbeelding: animaatjes-dagobert-duck-83092.jpg]
Heb vanmorgen de nieuwsbrief van de FEHAC nog even rustig gelezen en een update comment geschreven. Wat rammelt dat en gemiste kans.

Als een volledige vrijstelling voor auto’s ouder dan 40 jaar ,dus ook voor diesels, wordt ingevoerd bestaat er m.i. toch een kans dat de "diesel-pendelaars"
naar een weg zoeken om toch belastingvrij te blijven rijden. Zeker wanneer de belastingvrije leeftijd mee blijft opschuiven met de jaren zijn er binnen enkele jaren weer alternatieven voor categorie automobilisten die niks met oldtimers hebben maar wel met gratis rijden..
Dat denk ik dus ook, dan zal een 140 en 164 ineens flink extra gewild worden. Smile

Vandaag bij een oldtimerveiling geweest en dan krijg je toch ineens een heel ander beeld van de markt (het is net de huizenmarkt): de veiling werd ineens overspoeld met Mercedessen uit 1986 en een paar andere 1986-auto's. Die gingen voor een dumpprijs weg (opnieuw gespoten, roestvrije MB voor 1400 Euro ex veilingkosten, of een 760 met nieuwe LPG-installatie en 100% roestvrij ook voor 1400 Euro), en leuke auto's kregen maar een belachelijk laag bod. Zo ging een zeldzaam type VW Karmann Ghia in erg goede staat voor slechts 5500 Euro weg. Een Rolls Royce-cabrio die geschat werd op 40k kreeg een bod van de helft ofzo, en een toffe Bentley kreeg niet eens 1/3e van de waarde als prijs geboden. Van de 174 auto's was denk ik 1/3e boven marktprijs verkocht en zeker 2/3e had gewoon een extreem laag bod gekregen. In totaal zijn er slechts 4-5 auto's direct verkocht zonder dat er met de verkoper overlegt moest worden wegens het bod (ver) onder de minimumprijs.

Wat wel opviel is dat er een hoop auto's ver boven de marktprijs verkocht werden: een Amazon die rotte kriksteunen had voor 1800 Euro ofzo (mede dankzij goede foto's op internet en de internetbieders hadden de prijs flink opgedrijfd) en een Amazon die er als een sloopauto uitzag voor 1200 Euro. Long story short: de minimumprijzen lagen voor groot aantal auto's te hoog (men hoopte er de hoofdprijs voor te krijgen) en bij echt veel auto's waren de biedingen gewoon Ãcht beledigend. Oftewel: voor de koper het mag niets kosten en de verkoper wil de hoofdprijs. Net de huizenmarkt dus. Tongue Wat verder opviel is dat auto's die geschikt zijn voor dagelijks gebruik er echt heel wat sneller uitvlogen (en echt heel veel meer bieders kregen) dan auto's die daar iets minder geschikt voor zijn (hadden ook extreem weinig bieders: hooguit 1-2 bieders en hooguit 4-5x erop geboden). Kennelijk wil men dus nog steeds zo goedkoop mogelijk rijden, want echt veel "normale" liefhebbers waren er niet.

Wat dat betreft waren Boedr en ik het best snel erover uit: voor best veel volk mag die oldtimer-regeling best afgeschaft worden omdat dat duidelijk geen liefhebbers zijn. Wink
Volvo S80 Turbo 2002 & 740 GLE 1990

http://Volvotips.com
de ama van 1200 was beter als die van 2600 ja enkel door het meer glimmende lakje.
Meeste oldtimer "liefhebbers" hebben een te hoge pet van zichzelf en vinden zichzelf belangrijker als de rest (fehac!!!!) en willen dus niks betalen en niet eens ook maar een cent toegeven, als je realistisch bent zie je in dat je zult moet gaan betalen.
Ik ben het natuurlijk mee eens van niks naar de volle mep is extreem en dit zal waarschijnlijk ook niet gebeuren gewoon een oldtimertarief ofzo, maar we kunnen hier wel 100 pagina's zeveren over opties etc maar het is uiteindelijk aan de politiek waar wij ondanks dat we stemgeregtigd zijn toch geen inbreng hebben omdat zodra je gestemd hebt alle standpunten weer veranderd zijn.
Iedereen zal moeten inzien dat de regelgeving erg vrijgevig is geweest en nu met de crisis er gewoon een beetje betaald moet worden.

Dus mensen die niks willen toegeven rot aub op en verziek het niet voor de echte liefhebbers, de onderhandelingen lopen stroef omdat veel mensen niks willen toegeven dus mensen die niks willen betalen ga aub fietsen!
henqui schreef:Geldt voor mij precies zo. En dan met twee lpgers... maar ik lees dat lpg niet per definitie schoner is.

Als ik de heldere kleur van de motorolie bekijk en hoe de uitlaat als nieuw blijft, en niet zwart van de roet aan de binnenkant, dan ga ik er toch echt vanuit dat gas schoner is.
Ik heb hierover ook nog even een stukje van het net geplukt:

>>>Waarom LPG tanken?

LPG tanken is schoner dan benzine of diesel tanken, omdat het bestaat uit heel lichte componenten die veel waterstof bevatten.
Omdat LPG van nature al een hoog octaangehalte heeft, zijn er geen toevoegingen als lood of zwavel nodig om tot ontbranding te komen.
Bovendien 'gedraagt' autogas zich beter in een automotor wat leidt tot betere verbranding. Dit betekent dat de uitlaatgassen daardoor schoner zijn.
Omdat LPG een restproduct is dat ontstaat bij de raffinage van aardolie is het ook goedkoper. <<<<
Ook voor mij geldt de Volvo-slogan: Volvo voor het leven.
boedr schreef:Iedereen zal moeten inzien dat de regelgeving erg vrijgevig is geweest en nu met de crisis er gewoon een beetje betaald moet worden.

Dus mensen die niks willen toegeven rot aub op en verziek het niet voor de echte liefhebbers, de onderhandelingen lopen stroef omdat veel mensen niks willen toegeven dus mensen die niks willen betalen ga aub fietsen!

Het is alleen zo jammer dat de regering ineens het millieu erbij haalde. Als ze eerlijk zouden zijn konden ze gewoon zeggen dat ze geld nodig hebben. Ik was trouwens maar wat blij met die belastingvrijstelling want ik ben inmiddels arbeidsongeschikt geraakt en moet het doen met veel minder inkomen. Als daar dan straks nog eens 120 euro per maand van af gaat wordt het toch wat moeilijker voor mij als LIEFHEBBER. En fietsen is voor mij geen optie dus mag de 240 sowieso blijven. Eet ik wel een droog bammetje minder, hahaha.

Groeten, Kees.
Ook voor mij geldt de Volvo-slogan: Volvo voor het leven.
Kees Roskam schreef:Als ik de heldere kleur van de motorolie bekijk en hoe de uitlaat als nieuw blijft, en niet zwart van de roet aan de binnenkant, dan ga ik er toch echt vanuit dat gas schoner is. . <<<<

Mooie stelling ja. Dus omdat de stoffen die je auto uitstoot zo fijn zijn dat ze niet neerslaan in je uitlaat is het prima? Er zijn heeeeeeel veel schadelijke stofjes te bedenken waar jij niks van ziet en ruikt die heel veel schade kunnen aanbrengen.
Je lpg auto heeft meer nox en fijnstoffelijk uitstoot. Ja Co is minder en dus minder zwart in de uitlaat.
Volvo 142 '72 Gesloopt
Volvo 240DL '88 Verkocht
Volvo S70 '97 Verkocht
Volvo V70 '08 --> Daily driver
Volvo 242 Turbo Projectje --> http://volvolvo.nl/threads/9146-Mijn-Volvo-242-turbo
Volvo 940 '90 Carbagerun project -->http://volvolvo.nl/threads/14646-carbage...ditie-2014
Citaat:Ik heb hierover ook nog even een stukje van het net geplukt:

>>>Waarom LPG tanken?

LPG tanken is schoner dan benzine of diesel tanken, omdat het bestaat uit heel lichte componenten die veel waterstof bevatten.
Omdat LPG van nature al een hoog octaangehalte heeft, zijn er geen toevoegingen als lood of zwavel nodig om tot ontbranding te komen.
Bovendien 'gedraagt' autogas zich beter in een automotor wat leidt tot betere verbranding. Dit betekent dat de uitlaatgassen daardoor schoner zijn.
Omdat LPG een restproduct is dat ontstaat bij de raffinage van aardolie is het ook goedkoper. <<<<

'Een site'. Wikipedia of de promotie site van een gasinbouwstation?
Een GEREGELD gassysteem is schoner. Gemiddelde volvo met cisac carb ellende heeft geen geregeld systeem maar een dampgasinstallatie van 700 euro.

Maar al met al doet het er niet zoveel toe. Het gaat niet om het milieu, want 'het kost te veel' aldus de heer Weekers.
Volvo 142 '72 Gesloopt
Volvo 240DL '88 Verkocht
Volvo S70 '97 Verkocht
Volvo 242 Turbo Projectje --> http://volvolvo.nl/threads/9146-Mijn-Volvo-242-turbo
Volvo 940 '90 Carbagerun project -->http://volvolvo.nl/threads/14646-carbage...ditie-2014
Al met al is ons een streek geleverd. De belangenorganisaties met hun eigen definities van oldtimers (Engels klassiek en dergelijke dure gebakjes?) hebben het er op aan laten komen met hun eigen gedachten over wat er wel en niet als klassieker word aangemerkt.
Diesel ouder dan 40 jaar? Dus gewoon gecharmeerd zijn van oude dieseltechnjek moet wel betaald worden? Ja Engelse gebakjes hebben over het algemeen geen dieselmotorekes.
Volvo 142 '72 Gesloopt
Volvo 240DL '88 Verkocht
Volvo S70 '97 Verkocht

Lijst met mogelijk verwante topics
Topic Auteur Reacties Weergaven Laatste bericht
  Naafkapjes voor 240 Eiker velgen HD 240 1 1.833 17 May 2022, 19:37
Laatste bericht: skidje
  Verdwijnen met de verbrandingsmotor ook de oldtimers? BartJu 5 3.219 21 November 2021, 18:53
Laatste bericht: Madman
  Goed om nog te weten en te regelen voor de stalling. hugo 10 8.354 22 November 2020, 11:01
Laatste bericht: Grey240Polar
  Zenuwachtig voor de C70... SaddieN 0 2.258 21 April 2019, 09:35
Laatste bericht: SaddieN
  Slopen voor onderdelen, en dan? Frank&amp;Frida 4 5.618 25 October 2016, 08:01
Laatste bericht: asterix
  Grote steden verboden voor 'oude' auto's Belg 113 86.645 23 May 2016, 20:26
Laatste bericht: BartJu
  Polaris Chrome Wielmoeren voor 244. Waar te koop? Uberbrick 10 12.082 13 March 2016, 22:23
Laatste bericht: skidje
  Volvo aftermarket Navigatie BLP-990 voor waterval psycho-realm 1 10.227 25 January 2016, 00:26
Laatste bericht: extasefm
  Januari 2014: vrijstelling wegenbelasting oldtimers vervalt Dopski 231 176.540 4 November 2015, 20:35
Laatste bericht: Arjan.
  Wat voor velgen zijn dit? Pluk 17 38.392 25 October 2015, 16:56
Laatste bericht: Dopski

Ga naar locatie:

Gebruikers die dit topic lezen: 6 gast(en)