Dat denk ik dus ook, dan zal een 140 en 164 ineens flink extra gewild worden.
Vandaag bij een oldtimerveiling geweest en dan krijg je toch ineens een heel ander beeld van de markt (het is net de huizenmarkt): de veiling werd ineens overspoeld met Mercedessen uit 1986 en een paar andere 1986-auto's. Die gingen voor een dumpprijs weg (opnieuw gespoten, roestvrije MB voor 1400 Euro ex veilingkosten, of een 760 met nieuwe LPG-installatie en 100% roestvrij ook voor 1400 Euro), en leuke auto's kregen maar een belachelijk laag bod. Zo ging een zeldzaam type VW Karmann Ghia in erg goede staat voor slechts 5500 Euro weg. Een Rolls Royce-cabrio die geschat werd op 40k kreeg een bod van de helft ofzo, en een toffe Bentley kreeg niet eens 1/3e van de waarde als prijs geboden. Van de 174 auto's was denk ik 1/3e boven marktprijs verkocht en zeker 2/3e had gewoon een extreem laag bod gekregen. In totaal zijn er slechts 4-5 auto's direct verkocht zonder dat er met de verkoper overlegt moest worden wegens het bod (ver) onder de minimumprijs.
Wat wel opviel is dat er een hoop auto's ver boven de marktprijs verkocht werden: een Amazon die rotte kriksteunen had voor 1800 Euro ofzo (mede dankzij goede foto's op internet en de internetbieders hadden de prijs flink opgedrijfd) en een Amazon die er als een sloopauto uitzag voor 1200 Euro. Long story short: de minimumprijzen lagen voor groot aantal auto's te hoog (men hoopte er de hoofdprijs voor te krijgen) en bij echt veel auto's waren de biedingen gewoon Ã
cht beledigend. Oftewel: voor de koper het mag niets kosten en de verkoper wil de hoofdprijs. Net de huizenmarkt dus.

Wat verder opviel is dat auto's die geschikt zijn voor dagelijks gebruik er echt heel wat sneller uitvlogen (en echt heel veel meer bieders kregen) dan auto's die daar iets minder geschikt voor zijn (hadden ook extreem weinig bieders: hooguit 1-2 bieders en hooguit 4-5x erop geboden). Kennelijk wil men dus nog steeds zo goedkoop mogelijk rijden, want echt veel "normale" liefhebbers waren er niet.
Wat dat betreft waren Boedr en ik het best snel erover uit: voor best veel volk mag die oldtimer-regeling best afgeschaft worden omdat dat duidelijk geen liefhebbers zijn.